Dacia Duster, în Top 10 cele mai bune SUV-uri din 2016 - GALERIE FOTO

SUV-urile sunt printre cele mai râvnite maşini de pe piaţă. Ele reuşesc să satisfacă atât nevoile familiştilor, cât şi ale aventurierilor care stau în oraş dar, din când în când, fac câte o escapadă în natură. Jurnaliştii de la Promotor prezintă lista celor mai bune SUV-uri de pe piaţă.

10755 afișări
Imaginea articolului Dacia Duster, în Top 10 cele mai bune SUV-uri din 2016 - GALERIE FOTO

Dacia Duster, în Top 10 cele mai bune SUV-uri din 2016 (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ Hepta)

Autoexpress.co.uk a publicat o listă cu cele mai fiabile SUV-uri care pot fi cumpărate de pe piaţa din Europa, scrie promotor.ro. Surprinzător sau nu, pe această listă se află şi Dusterul nostru, dar şi fratele sau mai mare - Kadjar.

GALERIE FOTO

1. Volvo XC90

A fost cel mai aşteptat Volvo din ultimii ani. Este cel mai SIGUR Volvo din toate timpurile şi nu riscăm dacă spunem că este şi cea mai sigură maşină din toate timpurile. La testele EuroNCap de anul trecut XC90 a obţinut 97% la protecţia pasagerilor, şi un covârşitor 100% la nivelul sistemelor de siguranţă, acesta fiind cel mai bun punctaj din toate maşinile testate în 2015. XC90 este construit pe noua platformă - numită Scalable Product Architecture - pentru implementarea căreia s-au cheltuit peste 8 miliarde de euro. Platforma - împreună cu trademark-ul „Ciocanul lui Thor” şi cu grila masivă - va fi factor comun pentru viitoarele modele Volvo.

La interior, noul XC90 are loc pentru şapte pasageri (fiecare cu spaţiile lui depozitare), scaunele de pe rândul al treilea putând să găzduiască şi persoane de 1,7 metri înălţime. Tapiţeria este dintre cele mai bune (are şi etichetă cu steagul Suediei), iar materialele şi finisajele nu anunţă decât delectare în purul stil premium. Nu s-a făcut rabat de la aluminiu, lemn şi piele pentru a crea cel mai luxos interior care a existat vreodată pe un Volvo - şi n-am zis-o noi pe asta, au zis-o chiar oficialii.

2. Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport, înlocuitorul lui Freelander, are toate atuurile unui SUV dedicat în primul rând confortului pe asfalt, dar şi suficiente dotări pentru a nu-i fi deosebit de teamă în afara acestuia. Avem de-a face o maşină cu mai mult „Sport” decât „Adventure” în vene, una mai potrivită aspiraţiilor unui public mai degrabă urban. Acest model vine în două variante de motorizări: o unitate de 2 litri şi 240 CP, pe benzină, cuplat cu o transmisie automată ZF în nouă (9!) trepte, cu padele pe volan şi cu tracţiune integrală oferită în standard, sau un motor diesel de 2.2 litri şi 190 CP, care poate fi cuplat şi cu transmisie manuală în şase trepte.

3. Kia Sorento

Sorento măsoară 4.780 mm lungime (cu 95 mm mai mult decât la generaţia precedentă), 1.685 mm înălţime (cu 15 mm mai puţin) şi are un ampatament de 2.780 mm (cu 80 mm mai mult). Dimensiunile mai generoase se traduc printr-un habitaclu mai încăpător pentru ocupanţii celor trei rânduri de scaune, dar şi printr-un portbagaj mai mare: 605 litri faţă de cei 515 litri ai generaţiei anterioare. Coreenii spun că interiorul a fost desenat şi dezvoltat la centrul Kia din Frankfurt, Germania şi că materialele moi şi pielea creează o ambianţă demnă de o maşină premium.

4. Audi Q7

Maşina arată mai degrabă a break supraînălţat decât a SUV, ceea ce ne duce cu gândul că principala sa utilizare va fi aceea de a duce copiii în siguranţă la şcoală. Totuşi, forma mai alungită şi mai puţin masivă îi va permite să fie şi mai distractiv pentru şosea, pentru că maşina pare mai scundă şi mai lată decât precedentul model, chiar dacă lucrurile nu stau, de fapt, aşa. Noul Audi Q7 stă pe o platformă nouă, numită MLB Evo, care îi permite să fie cu circa 325 de kg mai uşor decât precedenta generaţie la motorizări şi echipări similare (1995 kg pentru diesel, 1970 kg pentru benzinar), în special datorită folosirii extensive a aluminiului. De asemenea, per total, motorizările sunt cu 26% mai economice (28% la TFSI şi 23% la TDI). A fost îmbunătăţit şi coeficientul aerodinamic cd, acesta având o valoare de doar 0.32, fără îndoială datorită formei mai fluide a maşinii.

5. Porsche Macan

Porsche Macan e mai mic decât SUV-ul Cayenne, dar e destul de greu să-ţi dai seama de asta la prima vedere, fiindcă noul Macan arată la fel ca un Cayenne. În spate, diferenţele dintre cele două modele sunt mai uşor de sesizat – aici, stopurile de pe Macan au un design inspirat din supersportiva 918 Spyder. Chiar şi interiorul arată aproape la fel ca în Cayenne, ceea ce nu e neapărat rău, fiindcă materialele folosite la primul SUV Porsche sunt de o calitate foarte bună. Indiferent de nivelul de echipare, Porsche Macan primeşte în standard tracţiune integrală şi transmisie automată cu dublu ambreiaj şi şapte trepte PDK. Tot pe lista de dotări standard se află şi butonul sport, care – atunci când e apăsat – îmbunătăţeşte viteza de reacţie a motorului şi creşte valoarea la care limitatorul de turaţie intervine, iar cutia de viteze schimbă treptele la o turaţie mai mare.

Citeşte articolul integral în promotor.ro. 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici