Dacia şi Ford susţin "Prima Maşină"; APIA cere ajustări pentru accesul mai multor mărci

Cei doi producători auto din România, Dacia şi Ford, apreciază că programul "Prima Maşină" este unul util, opinie împărtăşită şi de APIA, care precizează însă că va fi nevoie de ajustări care să permită accesul mai multor mărci în cadrul proiectului.

1964 afișări
Imaginea articolului Dacia şi Ford susţin "Prima Maşină";  APIA cere ajustări pentru accesul mai multor mărci

Dacia şi Ford susţin "Prima Maşină"; APIA cere ajustări pentru accesul mai multor mărci (Imagine: Stefan Birlodeanu/Mediafax Foto)

"Am participat la pregătirea acestui program şi consider că este un instrument nou, menit să reanime piaţa automobilelor noi", a declarat Constantin Stroe, membru CA la Automobile Dacia şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Prezent la conferinţa de prezentare oficială a programului de la Ministerul Economiei, Stroe a solicitat autorităţilor să prezinte cu cât este mai mic costul creditului prin acest program, comparativ cu variantele de finanţare existente în prezent, iar pe de altă parte să nu neglijeze categoriile de vârstă de peste 35 de ani.

"Pentru noi este foarte importantă miza de a relansa vânzările de maşini noi către persoane fizice. Noi ştim că după criza din 2008 a existat o reticenţă importantă din partea acestora în a cumpăra maşini noi şi sperăm că programul va influenţa favorabil relansarea vânzărilor", a spus Nicholas Maure, şeful Dacia România.

Directorul general al Ford România, Zoltan Brassai, a vorbit despre creşterea ponderii vânzărilor de maşini second hand din ultimii ani în dauna celor noi şi a apreciat implementarea programului, precizând că maşinile B-Max produse la Craiova se încadrează în acest proiect.

"Faţă de derularea programului, credem că vor mai fi probabil unele ajustări, unele corecţii, cum s-a întâmplat şi cu Prima Casă. Credem că trebuie avut în vedere ca programul să nu afecteze din punct de vedere concurenţial piaţa, sunt totuşi mărci care nu intră doar în această limită", a spus Marius Tudor, secretarul general al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA).

El apreciază că programul ar trebui să permită şi achiziţiile de maşini la preţuri mai ridicate decât pragul de 50.000 de lei propus în actuala variantă a programului.

"Aş remarca că este totuşi un program util în condiţiile în care accesul la credite a fost destul de dificil în ultimii ani", a mai spus reprezentantul asociaţiei.

Guvernul vrea să lanseze din noiembrie programul "Prima Maşină", prin care îşi propune să sprijine achiziţia de autoturisme noi cu credite bancare garantate de stat, şi estimează că proiectul va genera vânzarea a 20.000 de unităţi anual.

Programul este destinat în principal tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, care vor avea prioritate, dar şi altor categorii de vârstă, şi vizează emiterea de garanţii de stat pentru creditele contractate de beneficiari în vederea achiziţiei de autoturisme noi.

Garanţia statului va acoperi maximum 50% din valoarea creditului acordat în cadrul programului, diferenţa fiind reprezentantă de autoturismul achiziţionat.

Valoarea creditului va fi de maxim 50.000 de lei plus TVA, la care se adaugă costul poliţei CASCO pentru primul an.

Avansul minim solicitat de bănci beneficiarului va fi între 5% şi 10% din valoarea creditului, iar costul total al finanţărilor garantate de stat nu va depăşi ROBOR la 3 luni plus o marjă de 3%.

Durata maximă a perioadei de creditate va fi de 84 de luni.

Vânzările de autovehicule noi au înregistrat în 2013 al şaselea an consecutiv de scădere, ajungând la nivelul din urmă cu 13 ani, respectiv circa 82.000 de unităţi, după un regres de 6,3%, în ciuda unui semestru doi în care livrările au fost pe plus, potrivit APIA.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici