Directorul din CNADNR care a trecut în caietul de licitaţii un autoturism, suspendat din funcţie şi cercetat disciplinar

CNADNR l-a suspendat din funcţie şi îl cercetează disciplinar pe directorul Direcţiei Concesiuni după ce în documentaţia de selecatre a consultantului pentru autostrada Comarnic-Braşov au fost trecute printre cerinţe un autoturism în valoare de 25-30.000 euro şi o sumă de 30-40.000 euro pentru instruirea angajaţilor CNADNR.

1048 afișări
Imaginea articolului Directorul din CNADNR care a trecut în caietul de licitaţii un autoturism, suspendat din funcţie şi cercetat disciplinar

Directorul din CNADNR care a trecut în caietul de licitaţii un autoturism, suspendat din funcţie şi cercetat disciplinar (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)

"În urma modificării documentaţiei de licitaţie pentru realizarea autostrăzii Comarnic - Braşov şi a introducerii unor cerinţe în caietul de sarcini, pe care va trebui să le îndeplinească firma de consultanţă căreia i se va atribui contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Braşov (58 km), respectiv «un autoturism nou cu o valoare între 25.000 euro şi 30.000 de euro şi o sumă între 30.000 euro şi 40.000 euro pentru sesiuni de instruire oficială în ţară/străinătate»", conducerea CNADNR a dispus cercetarea disciplinară a domnului Narcis Neaga, director Direcţia Concesiuni. Pe perioada cercetării disciplinare s-a dispus suspendarea din funcţie a domnului Narcis Neaga, urmând ca măsurile să fie luate în urma raportului emis de Comisia de Disciplină", se arată într-un comunicat transmis de CNADNR.

Gândul a scris vineri că printre cerinţele pe care va trebui să le îndeplinească firma de consultanţă care va câştiga licitaţia pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Braşov (58 km) figurează un autoturism nou cu o valoare între 25.000 euro şi 30.000 de euro şi o sumă între 30.000 euro şi 40.000 euro pentru "sesiuni de instruire oficială în ţară/străinătate" a unor angajaţi ai CNADNR.

Condiţiile menţionate au fost introduse de CNADNR la începutul lunii septembrie în caietul de sarcini, modificând astfel documentaţia de licitaţie lansată în luna mai.

Autostrada Comarnic-Braşov - "Autostrada Zăpezii" - ar fi fost primul mare proiect construit prin parteneriat public-privat (PPP). Prima tentativă de construcţie a tronsonului Comarnic-Braşov datează din 2004, de pe vremea Guvernului Adrian Năstase, o altă încercare fiind făcută în 2010, ambele eşuate. În luna mai, CNADNR a anunţat lansarea unei licitaţii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent autostrăzii, dar licitaţia a fost amânată de mai multe ori, în urma contestaţiilor depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) de trei case de avocatură.

Avocaţii au contestat atât condiţia introdusă în caietul de sarcini în septembrie - autoturismul nou şi bugetul pentru sesiuni de instruire - precum şi alte criterii "nelegale" de atribuire impuse de CNADNR, cum ar fi cel care se referă la experienţa pe care ar trebui să o aibă în domeniul parteneriatului public-privat (PPP) câştigătorul licitaţiei. Avocaţii au motivat că în România nu a fost realizat nici un proiect de PPP pentru autostrăzi, aşadar criteriile de experienţă în PPP cerute de CNADNR sunt considerate nerealizabile de către casele de avocatură.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici