Directorul general şi directorul de creaţie de la Gucci pleacă din companie din cauza declinului vânzărilor

Directorul general al Gucci, Patrizio di Marco, şi directorul de creaţie, Frida Giannini, vor pleca din companie după 13 ani, nereuşind să oprească declinul vânzărilor brandului italian de lux care asigură jumătate din veniturile companiei Kering, relatează Financial Times.

201 afișări
Imaginea articolului Directorul general şi directorul de creaţie de la Gucci pleacă din companie din cauza declinului vânzărilor

Directorul general şi directorul de creaţie de la Gucci pleacă din companie din cauza declinului vânzărilor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Di Marco va fi înlocuit de Marco Bizzarri, care fusese deja numit în acest an şef al diviziei de lux a Kering, cu excepţia Gucci.

Kering urmează să anunţe înlocuitorul lui Giannini anul viitor.

Di Marco se va retrage din funcţie la 1 ianuarie, în timp ce Giannini va demisiona la sfârşitul lunii februarie, după prezentarea colecţiei pentru femei pentru toamnă/iarnă 2015-2016.

Vânzările Gucci au scăzut în perioada iulie-septembrie cu 1,9%, la 851 milioane de euro, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Luca Solca, director general la Exane BNP Paribas, consideră că Gucci va supravieţui acestor plecări întrucât este în natura acestor afaceri ca directorii să plece iar brandurile să rămână.

"Gucci este unul dintre cele mai proeminente branduri de lux. Va profita de pe urma ideilor noi şi a unei energii proaspete. În domeniul produselor de lux este esenţial să continui să te reinventezi", a spus Solca.

Plecarea lui di Marco şi a lui Giannini survine într-o perioadă de probleme în industria europeană a luxului. Vânzările către consumatorii chinezi, care au reprezentat motorul dezvoltării rapide a acestei industrii în ultimul deceniu, au scăzut din cauza campaniei anticorupţie din China.

Cele mai mare branduri de lux sunt afectate şi de schimbarea comportamentului cumpărătorilor din Statele Unite şi Europa, care cumpără tot mai mult online.

Există totodată tendinţa de a cumpăra produse ale unor branduri mai mici, mai puţin cunoscute decât Gucci şi Prada, alt brand ale cărui vânzări au scăzut puternic în ultimul an.

Reflectând incertitudinile din industrie, Prada a anunţat săptămâna trecută că piaţa bunurilor de lux trece printr-o perioadă de ajustare, a cărei amploare nu este clară încă.

Grupurile de lux, precum LVMH şi Kering, cumpără totodată branduri emergente, în încercarea de a compensa declinul vânzărilor brandurilor consacrate.

LVMH a cumpărat anul trecut o participaţie la brandul italian Marco di Vincenzo, iar Kering a preluat producătorul de bijuterii Pomellato din Milano.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici