Eurostat: Aeronavele mai vechi de 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României

În 2017, operatorii de transport aerian din Uniunea Europeană aveau o flotă compusă din 6.711 de aeronove, utilizate pentru transportul pasagerilor sau a mărfurilor, potrivit datelor Eurostat publicate vineri, pentru a marca ziua aviaţiei civile internaţionale.

616 afișări
Imaginea articolului Eurostat: Aeronavele mai vechi de 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României

Eurostat: Aeronavele mai vechi de 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României

În statele membre ale UE, peste jumătate din flota de aeronave aveau 20 de ani sau mai mult în Suedia (55%), Lituania (52%) şi Croaţia (50%).

De asemenea, aeronavele cu vârsta de 20 de ani sau mai mult constituie mai mult de o treime din flota din Bulgaria (44%), Cipru (40%), România (39%) şi Danemarca (35%).

Din totalul flotei de aeronave din UE, aproximativ o cincime (21%) din aeronave aveau vârsta mai mică de 5 ani. Aproape o treime din aeronave (27%) aveau între 5 şi 9 ani şi 19% aveau între 10 şi 14 ani. Restul de treimi din aeronavă (34%) aveau 15-19 ani (17%) sau 20 de ani sau mai mult (17%).

În 2017, Regatul Unit a fost principalul operator de aeronave din UE, care a rulat peste 1 312 de aeronave. Cu alte cuvinte, operatorii din Marea Britanie au reprezentat aproape unul din cinci aeronave din UE (20%). În urma lor au fost Germania cu 1 100 de aeronave (16% din flota de avioane din UE), Franţa (571 aeronave, 9%), Irlanda (569 aeronave, 8%) şi Spania (509 aeronave, aproape 8%), transmite sursa citată.

Operatorii din Finlanda nu aveau aeronave în vârstă de 20 de ani sau mai mult, această cotă fiind mai mică de 10% în Luxemburg (3%), Cehia (6%), Irlanda şi Austria (ambele 7%), precum şi Olanda (puţin sub 10%).

O pondere semnificativă a flotei a fost constituită din aeronavele recente (cu vârsta mai mică de 5 ani) în Ungaria (49%) şi Malta (42%). Următoarele clasamente au fost Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda şi Spania (ambele 27%), Olanda (25%) şi Regatul Unit (23%).

În schimb, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau aeronave mai vechi de 5 ani. În alte 9 state membre ale UE, mai puţin de 10% din flota de aeronave erau alcătuite din aeronave mai mici de 5 ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia , Estonia şi Italia (fiecare 7%), precum şi Grecia (puţin sub 10%).

Datele exclud avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme.

Oficiul European pentru Statistică precizează că peste un miliard de pasageri au călătorit cu avionul în Uniunea Europeană, anul trecut.

În România, din Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" din Bucureşti, 10% dintre pasageri au avut zboruri naţionale (către alte oraşe din ţară), 16,6% extra-UE (către ţări din afara Uniunii Europene) şi 73,4% intra-UE (către şi din alte state membre ale Uniunii Europene).

De asemenea, de la Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" din Cluj, 18,2% dintre pasageri au înregistrat zboruri naţionale, 8,3% extra-UE şi 73,5% intra-UE.

Totodată, Londra-Heathrow şi Paris-Charles de Gaulle au fost cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Împreună, au transportat în jur de 2,3 milioane de pasageri pe un singur traseu către SUA.

Aeroporturile din Amsterdam, Frankfurt-Main şi Adolfo Suarez Madrid-Barajas au fost utilizate în special pentru zborul către alte destinaţii europene.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici