- Home
- Economic
- LONDRA, (25.09.2012, 19:02)
- Marius Oncu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Financial Times: Peugeot şi Renault pregătesc o mulţime de modele noi pentru salonul auto de la Paris
Producătorii auto francezi PSA Peugeot Citroën şi Renault intenţionează să uimească presa la Salonul Auto de la Paris cu o mulţime de maşini noi, lansări care ascund însă o criză a declinului pieţelor europene şi a supracapacităţii de producţie.
186 afișări
Financial Times: Peugeot şi Renault pregătesc o mulţime de modele noi pentru salonul auto de la Paris (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Peugeot va prezenta nu mai puţin de 40 de maşini într-un stand de 3.900 de metri pătraţi, inclusiv Onyx, o supermaşină concept care s-ar potrivi foarte bine parcată lângă un Lamborghini, scrie cotidianul britanic Financial Times (FT).
Renault va introduce a patra generaţie a hatchback-ului Clio, prima maşină gata de producţie proiectată de Laurens van den Acker, şeful de design adus în urmă cu trei ani pentru a face mai interesantă linia de modele a grupului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Iohannis a decis comasarea alegerilor pentru propria sa imagine
-
Cod galben de vânt puternic în Dobrogea şi în cea mai mare parte a Munteniei
-
Dieta verde încetineşte evoluţia cancerului de prostată
-
Mesajul de Paşti al preşedintelui Iohannis: Convieţuire în pace şi înţelegere
Angajaţii Peugeot de la uzina Aulnay-sous-Bois, din suburbiile Parisului, pe care producătorul auto vrea să o închidă pentru a opri pierderile, de circa 200 de milioane de euro pe lună, au programat un protest la salonul auto pe 9 octombrie.
Supracapacitatea industriei auto din Europa şi războiul dur al preţurilor vor reprezenta subiecte principale la ediţia din acest an, unde sunt aşteptaţi directori generali de companii, printre care şeful Peugeot, Philippe Varin, cel al Renault/Nissan, Carlos Ghosn, şi cel al Fiat, Sergio Marchionne.
Peugeot şi Renault sunt, pe lângă Fiat şi divizia Opel a General Motors, printre cei mai vulnerabili constructori auto. Piaţa auto din Franţa a scăzut cu 13% în acest an, iar ambele companii au vânzări semnificative în Italia şi Spania, ţări care se confruntă, de asemenea, cu probleme economice.
Renault, cu operaţiuni mai solide pe alte continente şi fabrici cu costuri reduse în România şi Maroc, are probleme financiare mai mici decât Peugeot, după cum va evidenţia şi şeful grupului, Carlos Ghosn, în interviurile de la salonul auto, scrie FT.
Totuşi, ambii producători sunt specializaţi pe piaţa maşinilor mici, cu marje de profit reduse, mult mai vulnerabile la războiul reducerilor de preţuri, care împinge majoritarea companiilor europene din industrie pe pierderi în acest an. PSA a pierdut 819 milioane de euro în prima jumătate a anului, în timp ce Renault, ajutată de participaţia deţinută la Nissan, a raportat o scădere puternică a profitului, la 786 milioane de euro.
Citeşte şi:
STUDIU Mediafax Monitorizare: Care sunt cele mai mediatizate mărci auto în prima jumătate a anului
Ambele companii franceze sunt presate de pe două fronturi, de producătorii de maşini de lux germani şi Volkswagen pe segmentul mai scump şi de Hyundai şi Kia, din Coreea de Sud, pe piaţa maşinilor mai ieftine. Volkswagen şi sud-coreenii au câştigat cotă de piaţă în faţa Peugeot şi Renault în Franţa, situaţie care l-a determinat pe ministrul Industriei de la Paris să acuze Hyundai şi Kia de practici de dumping. Cele două companii au negat acuzaţiile.
"Situaţia este critică pentru Peugeot şi Renault. Sunt blocaţi la mijloc şi vor fi striviţi de nemţi, care coboară în categoriile de jos, şi de coreeni, care parcurg acelaşi drum ca japonezii în urmă cu câţiva ani şi oferă produse mai bune", a afirmat Emmanuel Bulle, analist la Fitch.
La Paris, Volkswagen va prezenta a şaptea generaţie a Golf, maşina cu cele mai bune vânzări din Europa. Pe lângă beneficiile aduse de brand şi dimensiunea grupului, Volkswagen se poate împrumuta şi mai ieftin de pe pieţele financiare, avantaj pe care îl poate transfera clienţilor prin credite pentru cumpărarea unei maşini.
În faţa concurenţei dure, producătorii francezi au două opţiuni: să se lupte cu Volkswagen şi coreenii pe fiecare model sau să se retragă strategic de pe pieţe şi segmente unde nu sunt competitivi.
Grupul italian Fiat a adoptat ultima variantă şi nu va prezenta niciun nou model la Paris, însă producătorii francezi, mai ales Peugeot, au ales să răspundă provocării.
"Peugeot are mai multe lansări de produse decât majoritatea celorlalţi producători", a declarat Jonathon Poskitt, şeful diviziei de estimări de vânzări pentru Europa la LMC Automotive.
Citeşte şi:
Dacia Dokker şi Dokker Van, lansate pe piaţa românească. Cum arată noile maşini - GALERIE FOTO
Renault va prezenta generaţia a doua a modelelor Logan şi Sandero la salonul auto de la Paris. Ghosn afirmă că Renault obţine marje de peste 6% la maşinile low-cost, în parte pentru că nu oferă discounturi.
"Fiecare maşină low-cost pe care o vând valorează două până la trei maşini obişnuite. Dar în doi-trei ani există riscul să intre (pe această piaţă, n.r.) şi concurenţa", a declarat Philippe Houchois, analist auto la grupul UBS.
Dacia, parte a grupului Renault, a anunţat că va prezenta noile modele Logan 2 şi Sandero 2 la Salonul Auto de la Paris, care se deschide pentru public la 29 septembrie.
Citește pe alephnews.ro: Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cât de frumoasă e noua iubită cu care s-a cuplat la câteva zile după ce s-a afișat întâi cu logodnica și apoi cu amanta!
PROSPORT.RO
Misterele din Cina cea de Taină. Semnalele care vorbesc despre sfârşitul lumii şi note muzicale ascunse în opera lui Da Vinci
CANCAN.RO
Stațiunea unică în România, de care puțini turiști știu. Aici se găsește „cel mai bine păstrat secret din Apuseni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe