Ford ar putea produce la Craiova SUV-ul EcoSport, din 2017

Constructorul auto american Ford ar putea lansa, în a doua parte a anului 2017, producţia unui al doilea model la uzina din Craiova, respectiv SUV-ul EcoSport, o decizie urmând să fie luată în următoarele luni.

1902 afișări
Imaginea articolului Ford ar putea produce la Craiova SUV-ul EcoSport, din 2017

Ford ar putea produce la Craiova SUV-ul EcoSport, din 2017 (Imagine: AFP/Mediafax Foto)

"Ford studiază posibilitatea de a lansa producţia modelului EcoSport la Craiova, în a doua parte a anului 2017, decizia finală urmând să fie luată în următoarele luni", a declarat agenţiei MEDIAFAX Ovidiu Cioroianu, lider sindical Ford România.

Ford produce în prezent la Craiova modelul B-Max, a cărui asamblare a fost lansată la jumătatea anului 2012.

Reprezentanţii constructorului auto s-au întâlnit luni dimineaţă, la Palatul Victoria, cu premierul Victor Ponta.

"Ford a menţionat în repetate rânduri că îşi păstrează angajamentul privind investiţia sa din România şi că fabrica din Craiova are un viitor solid. În acelaşi timp, am precizat că se caută oportunităţi de a introduce noi produse la Craiova, însă în acest moment nu avem nimic nou de adăugat", a declarat purtătorul de cuvânt Ford România, Ana-Maria Timiş, fără să ofere alte detalii.

Varianta pentru Europa a SUV-ului de dimensiuni mici este produsă în prezent la fabrica din Chennai, India.

Noua generaţie EcoSport este disponibilă la vânzare în Europa de anul trecut, modelul urmând să fie lansat în România în 2015.

Constructorul auto a anunţat la începutul lunii martie că aproape 500 de persoane din cei 3.200 de angajaţi ai uzinei din Craiova vor părăsi fabrica în baza unui program de încetare voluntară a relaţiilor de muncă ce viza iniţial 680 de salariaţi. Pentru a evita concedieri, Ford a decis introducerea unui program de lucru redus în uzină.

Grupul american produce la Craiova şi motoare pe benzină EcoBoost.

Producţia B-Max a fost oprită pentru aproximativ 40 de zile în primele nouă luni anul trecut, din cauza cererii reduse pe pieţele europene, măsuri de sistare fiind luate şi ulterior, inclusiv la secţia de motoare. În 2013, producţia de automobile a fabricii din Craiova a fost întreruptă pentru aproximativ 35 de zile, iar la motoare asamblarea a fost sistată timp de şapte zile.

B-Max a reprezentat anul trecut 13,5% din producţia auto din România, fiind construite la Craiova aproape 53.000 de unităţi, exportate aproape integral. Principalul constructor auto din România este Dacia, parte a grupului francez Renault.

Piaţa auto românească a crescut în 2014, după şase ani de scăderi accentuate, vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale urcând cu 21,5%, la 100.330 unităţi, livrările fiind însă departe de nivelul record din 2007. Pe de altă parte, producţia a scăzut cu 4,8% faţă de 2013, iar exporturile au urcat cu doar 0,4%, conform datelor APIA.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici