- Home
- Economic
- BAIA MARE, (29.07.2018, 08:23)
- Vasile Magradean
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
GTG, automobilul electric ”Made in România”, costă de la 13.700 de euro/ Ce autonomie au maşinile electrice româneşti | GALERIE FOTO
Un grup de întreprinzători din Maramureş a lansat proiectul celei mai ieftine maşini electrice ”Made in România”, automobilele GTG urmând să fie asamblate la Baia Mare şi vândute la un preţ care porneşte de la 13.700 de euro, noile automobile asigurând o autonomie de o zi în traficul din oraş.
39892 afișări
GTG, automobilul electric ”Made in România”, costă de la 13.700 de euro
Firma va produce într-o primă fază, în cinci variante de culoare, două modele de automobile - Oxygen, cu 2 locuri, şi Ozone, cu 4 locuri, dar vrea să dezvolte şi o autoutilitară transport marfă cu două locuri, numai bună pentru distribuţii şi livrare diverse produse în oraşe.
Maşinile au o viteză maximă de 55 - 60 km/h, fiind asigurată o autonomie de o zi întreagă în traficul din oraş, încărcarea bateriei având loc peste noapte, la fel ca un telefon mobil. Încărcarea se face la o priză de 16 amperi, uşor de instalat în garajul de acasă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
-
Protest în Ungaria. Mii de oameni s-au adunat la un miting organizat de rivalul lui Viktor Orban
-
Macron îl îndeamnă pe Netanyahu să ajungă la un acord de armistiţiu cu Hamas
Bateriile folosite sunt cu Pb-Gel, cele mai ieftine, cu o durată de viaţă de peste 5 ani şi cu care se pot parcurge 50 – 60.000 de km, dezavantajul fiind că nu dispun de încărcare rapidă, dar producătorii intenţionează să doteze maşinile, opţional, şi cu baterii cu Litiu, care se încarcă rapid.
”Ne aşteptăm ca acest tip de maşină să modifice comportamentul de cumpărare al utilizatorilor, pentru că, până acum, toată lumea îşi cumpăra maşini destinate distanţelor lungi, dar le folosea în oraş. Maşinile noastre sunt pentru folosire în oraş, sunt mici, uşor de parcat, se strecoară lejer în trafic, încap foarte uşor în locuri imposibile. Ozone are 2,90 m lungime, iar Oxygen doar 1,9 m lungime. Costul de transport ar fi de numai 2,5-3 lei/100 km”, a precizat managerul băimărean.
Costurile maşinilor pornesc de la 13.700 de euro şi cresc în funcţie de dotări, preţul fiind subvenţionat 50%, în condiţiile în care cumpărătorul plăteşte, în realitate, doar jumătate din sumă, prin programul Eco-tichet.
Una dintre maşinile electrice GTG aflate în circulaţie, un prototip produs la Baia Mare, o foloseşte managerul firmei de doi ani, perioadă în care a testat-o, a văzut cum funcţionează, ce performanţe înregistrează, ce mai trebuie completat pentru a deveni o maşină funcţională.
”Am parcurs cu ea până acum 8.000 de km, numai în oraş. Am economisit, astfel, 960 de kg de noxe poluante care nu au ajuns în atmosferă, mai mult decât greutatea maşinii. Cum ar fi dacă jumătate din maşinile care ar circula într-un oraş ar fi electrice? Ce aer s-ar respira? Zero poluare este un alt avantaj al unei maşini electrice”, a conchis Gheorghe Mureşan.
Citește pe alephnews.ro: Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Soția fotbalistului s-a urcat beată la volan și a făcut praf un Ferrari Portofino de 200.000 de euro!
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe