- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.07.2013, 14:46)
- Ovidiu Bărbulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul a aprobat contractul de privatizare a companiei CFR Marfă. Contractul va fi semnat doar după şedinţa CSAT, probabil în septembrie
Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în şedinţa de miercuri, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale. Contractul de vânzare va fi semnat doar după şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), probabil în luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizată în termen de 60 zile, a declarat premierul Victor Ponta.
1362 afișări
Proiectul de hotărâre de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, pe agenda şedinţei de Guvern de astăzi (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
Hotărârea de Guvern se referă la aprobarea elementelor principale ale contractului care urmează să fie încheiat între Ministerul Transporturilor şi Grup Feroviar Român (GFR) pentru transferul a 51% din capitalul CFR Marfă.
Premierul Victor Ponta a precizat că documentul va fi transmis însă şi Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, astfel încât preşedintele Traian Băsescu să nu lase Guvernul "să greşească".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
-
Ambasadorul Israelului distruge Carta ONU cu un tocător de hârtie. A protestat împotriva votului pro-Palestina
-
Cum poate fi blocată Rusia pe front. Ucraina aşteaptă primele avioane de luptă F-16 în iunie sau iulie - surse
-
Novak Djokovic, lovit de o sticlă de apă, a ieşit de pe teren sângerând
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au precizat că lipseşte avizul Ministerului Justiţiei, dar premierul a precizat că avizul respectiv a fost emis pe o "copie".
GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
Stoica a declarat marţi pentru MEDIAFAX că Grup Feroviar Român discută cu instituţii financiare din top 5 mondial finanţarea tranzacţiei privind preluarea CFR Marfă şi este sigur că va putea face plăţile în condiţiile stabilite, fiind o companie bancabilă, solidă şi fără datorii.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat luni că firma care a câştigat licitaţia pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută bani "pe la bănci", deşi nu sunt prea multe instituţii de credit dispuse să finanţeze o astfel de sumă, şi s-a întrebat de unde va mai avea compania bani de investiţii pentru modernizarea CFR Marfă.
Totodată, Băsescu susţine că premierul Victor Ponta trebuie să îşi asume, în calitate de ministru interimar la Transporturi, responsabilitatea politică pentru privatizarea CFR Marfă, având în vedere aprecierile pozitive făcute de acesta la modul cum s-a derulat privatizarea.
El a motivat şi legat de acest argument opţiunea sa de a decide abia pe 23 august cu privire la desemnarea lui Ovidiu Silaghi pentru portofoliul Transporturilor.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat marţi, pentru MEDIAFAX, că GFR nu a notificat deocamdată tranzacţia privind CFR Marfă, acest tip de documente fiind trimise de obicei după semnarea contractului, iar decizia privind concentrarea economică va fi luată de instituţie sau de o structură a CE.
Potrivit estimărilor preşedintelui Consiliului Concurenţei, cu datele din prezent referitoare la piaţa de transport feroviar de marfă CFR Marfă are o cotă de peste 40%, iar GFR deţine mai mult de 30%.
Citește pe alephnews.ro: Administrația Biden va crește de 4 ori tariful pe EV-urile importate din China. China critică planurile SUA
Citește pe www.zf.ro: Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Citește pe www.zf.ro: Avertisment apocaliptic de la omul care a creat ChatGPT: ”Îmi este frică de ce va urma, este o problemă masivă. Nu realizaţi încă impactul Inteligenţei Artificiale.” Milioane de joburi vor dispărea
Citește și: Băsescu: Ponta trebuie să îşi asume în continuare răspunderea politică pentru privatizarea CFR Marfă
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce transformare pentru femeia care l-a înnebunit pe Gigi Becali! A făcut avere din imaginile cu ea dezbrăcată!
PROSPORT.RO
Ce a pățit acest pensionar italian de 79 de ani, după ce s-a cuplat cu o româncă de 28 de ani. Cine (și CE) era Simona, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe