Guvernul amână decizia în privinţa taxei auto. Problema va fi discutată şi în coaliţie

Guvernul a amânat o decizie în privinţa taxei auto, stabilind ca aceasta să fie luată după o analiză de impact şi pe baza unor discuţii care urmează să aibă loc în cadrul coaliţiei, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale, la finalul şedinţei de miercuri a Executivului.

654 afișări
Imaginea articolului Guvernul amână decizia în privinţa taxei auto. Problema va fi discutată şi în coaliţie

Guvernul amână decizia în privinţa taxei auto. Problema va fi discutată şi în coaliţie (Imagine: Shutterstock)

Potrivit acestora, Guvernul doreşte ca studiul de impact să indice numărul maşinilor înregistrate în ţară după introducerea taxei, câţi bani a încasat statul din taxa de înmatriculare şi câte maşini uzate au fost casate.

"Este o problemă politică până la urmă, iar decizia trebuie luată în coaliţie, dar numai după ce va fi efectuată o analiză serioasă de impact", au arătat sursele.

La finalul şedinţei de guvern, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat că "ordonanţa sau legea" de modificare a taxei auto va fi adoptată de Executiv săptămâna viitoare şi că propunerea sa este aplicarea unei taxe auto care să fie percepută la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de înmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinsă între 20-30%.

Reducerea taxei va fi aplicată pentru toate maşinile, astfel încât să fie evitată o nouă discriminare, a arătat ministrul.

El a argumentat necesitatea taxei auto prin faptul că, anul trecut, au fost cumpărate 110.000 maşini noi şi înmatriculate în ţară 230.000 autovehicule second-hand, dintre care 30% înregistrate înainte de 1995. În primele patru luni ale acestui an, ponderea acestor maşini foarte vechi în totalul autovehiculelor second-hand înmatriculate se ridică deja la 9,8%, potrivit ministrului.

Un document guvernamental prezentat, săptămâna trecută de MEDIAFAX, relevă că Guvernul discută impunerea taxei auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de introducerea taxei, cu un cuantum redus cu 30%, şi restituirea unei diferenţe din banii deja daţi de proprietari, dar eşalonat pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro.

O altă variantă luată în calcul este transformarea taxei de poluare într-o taxă plătibilă anual şi impusă tuturor proprietarilor de autovehicule, separat de impozitul pe proprietate.

Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici