- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.05.2012, 15:20)
- Thomas Dinca ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul intervine în datoriile pentru energie ale CFR prin împrumuturi şi ştergerea penalităţilor
Guvernul va acorda CFR Infrastructură un împrumut pentru plata arieratelor către furnizorii privaţi de energie şi va emite o ordonanţă prin care va decide că doar datoria principală a operatorului feroviar faţă de Electrica va fi achitată, dar eşalonat, în timp ce penalităţile aferente vor fi şterse.
432 afișări
Guvernul intervine în datoriile pentru energie ale CFR prin împrumuturi şi ştergerea penalităţilor (Imagine: Shutterstock)
Potrivit celor mai recente date, companiile feroviare de stat înregistrează datorii de 1,2 miliarde lei către furnizorii de electricitate şi penalităţi de 900 milioane lei.
Împrumutul pentru CFR Infrastructură, prevăzut în ultima scrisoare de intenţie convenită de Guvern cu FMI şi obţinută de MEDIAFAX, va fi acordat sub forma unui "împrumut punte", care va fi înlocuit până la sfârşitul lunii octombrie de un împrumut garantat de stat.
"Vom continua să căutăm să identificăm măsuri adiţionale de creştere a veniturilor şi reducere a costurilor, inclusiv prin aplicarea standardelor de cost, pentru a îmbunătăţi în continuare poziţia financiară a întreprinderilor de stat din sectorul transporturi. Ca acţiune prealabilă, Guvernul va acorda un împrumut punte pentru eliminarea arieratelor CFR Infrastructură către furnizorii privaţi de energie şi va emite o ordonanţă pentru anularea penalităţilor şi plata treptată a principalului la arieratele datorate Electrica", se arată în document.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cât câștigă magnații din spatele „celor 7 magnifici” – Apple, Tesla, Microsoft, Meta, Amazon, Alphabet și Nvidia? Zuckerberg are un salariu simbolic de 1 dolar
-
Meciul secolului. Tyson Fury vs Oleksandr Usky. Tot ce trebuie să ştii: Oră, palmares, bani
-
Unul dintre cele mai importante puncte turistice din Sibiu, închis la Noaptea Muzeelor. Explicaţia
-
Cel puţin 30 de ucraineni care fugeau de armată s-au înecat la graniţa cu România şi Ungaria
Până la jumătatea lunii iunie va fi negociată între Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Ministerul Administraţiei o schemă de anulare a arieratelor acumulate şi de CFR Marfă faţă de Electrica şi centralele electrice locale. În cazul CFR Călători, vor fi analizate la nivelul Ministerului Finanţelor posibilităţile de acordare până la finele lunii iunie a unor "compensări" în cuantum de 300 milioane lei, pentru echilibrarea bugetului pe acest an al companiei.
Pentru a obţine acordul Fondului Monetar Internaţional (FMI) şi al Comisiei Europene, Guvernul reia în scrisoare o promisiune des invocată şi în anii anteriori, dar fără efect, şi anume că, drept condiţie pentru această schemă de eliminare a arieratelor, CFR SA va prezenta şi va aplica măsuri de reducere a costurilor şi de creştere a veniturilor, pentru a-şi asigura viabilitatea financiară "în anul 2013 şi pe mai departe".
În acelaşi timp, Guvernul promite că până la sfârşitul lunii iunie va semna contracte cu firme de consultanţă pentru numirea, până la finele lunii septembrie, a managementului privat la CFR SA şi CFR Călători şi va închiria sau închide aproximativ 550 kilometri linie de cale ferată.
În luna aprilie, Guvernul a avizat începerea procedurii prin care datoriile bugetare înregistrate de CFR SA la finele anului trecut, de 3,99 miliarde lei, sunt anulate prin conversia în acţiuni.
O operaţiune similară de ştergere a datoriilor a fost aprobată de Guvern prin ordonanţă de urgenţă aprobată în ultima şedinţă din 2006, înainte de intrarea României în Uniunea Europeană, pentru 34 de societăţi comerciale, inclusiv CFR SA, dar Comisia Europeană nu a avizat actul normativ nici până în prezent.
În 2008, Ministerul Transporturilor a propus conversia în acţiuni a datoriilor bugetare ale CFR SA către Electrica, dar măsura a fost respinsă atunci de Ministerul Economiei şi Finanţelor, pe motiv că operatorul de transport nu este inclus în lista companiilor care trebuie privatizate, ceea ce înseamnă că acţiunile nu vor putea fi valorificate ulterior.
Nici pentru perioada imediată Guvernul nu are în vedere privatizarea CFR SA, ci restructurarea companiei.
Citește pe alephnews.ro: Benny Gantz îi dă un ultimatum lui Netanyahu: „Cabinetul de război trebuie să formuleze un plan de război până pe 8 iunie – sau ne vom retrage din guvern”
Citește pe www.zf.ro: Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Băncile din România se schimbă la faţă. Cum se integrează Inteligenţa Artificială direct în operaţiuni
Citește și: Guvernul vrea reanalizarea strategiei de privatizare CFR Marfă şi metroul Şos. Alexandriei-Voluntari
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Președinta Georgiei a respins prin veto „Legea rusă” votată de Parlament, care a scos mii de oameni în stradă: „E un obstacol în parcursul nostru european”
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Locul superb aflat la câteva minute de Braşov, dar care nu este o staţiune de pe Valea Prahovei. Preţurile sunt aproape cu jumătate mai mici decât la cazările din Sinaia sau Predeal
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ce scrie, de fapt, pe cel mai scump șervețel din lume. S-a vândut cu peste 700.000 de lire sterline. VIDEO
CANCAN.RO
Meteorologii Accuweather au modificat prognoza | Vremea se schimbă radical din 22 mai, în București
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe