- Home
- Economic
- ARAD, (09.10.2014, 18:46)
- Dana Pasca , Marian Buga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministrul Transporturilor: Ungaria va termina doar la primăvară autostrada până la Nădlac
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirmă că Ungaria va termina abia la primăvară autostrada până la Nădlac, în timp ce segmentul de la Pecica până la graniţă va fi circulabil din decembrie, dar se va putea ieşi din ţară tot prin vama actuală din Nădlac, printr-o bretea rutieră de şase kilometri.
2041 afișări
Ioan Rus (Imagine: Codrin Prisecaru/ Mediafax Foto)
Ministrul Ioan Rus a fost prezent, joi după-amiază, pe autostrada Nădlac-Arad, pentru a inspecta stadiul lucrărilor, el declarând presei că este "surprins" să afle că Ungaria va termina partea sa de autostradă, de la Mako la graniţă (parte din Coridorul IV Pan-european), abia în primăvara anului viitor, în timp ce România va avea şosea circulabilă până la graniţă în decembrie, mai exact segmentul de la Pecica la Nădlac, adică lotul I, transmite corespondentul MEDIAFAX.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
"Am aflat cu surprindere că facem autostrada mai repede decât ungurii, ne-am apucat cu o hărnicie deosebită să lucrăm", a spus ministrul Ioan Rus.
Directorul şantierului de pe partea română, Adrian Adler, a precizat că, deşi autostrada va fi circulabilă în decembrie, ieşirea din ţară se va face tot prin actualul punct de frontieră de la Nădlac.
"Până la sfârşitul anului vom putea da în circulaţie autostrada. Din informaţiile noastre, legătura cu Ungaria nu se va putea face întrucât partea maghiară nu termină lucrările în acest sezon. Va fi un drum de legătură cu DN 7, de şase kilometri, aflat în execuţie, pe care se va putea circula prin actuala vamă Nădlac", a declarat Adler.
El a adăugat că traficul greu nu va putea folosi această bretea rutieră care va leaga autostrada de Nădlac, pentru că nu există condiţii de aşteptare în coloană a autocamioanelor pentru ieşirea din ţară, avându-se în vedere că pe DN 7 există aproape în permanenţă coloane de automarfare.
"Autocamioanele din Vama Nădlac nu vor putea aştepta şi pe drumul de legătură cu vama, pentru că va avea doar două benzi", a spus Adler, care a propus ca doar autoturismele şi autocarele să aibă acces pe segmentul de autostradă dintre Pecica şi Nădlac.
Adler a precizat că se fac eforturi pentru a se finaliza şi primii şase kilometri din segmentul cuprins între Pecica şi Arad (lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad), astfel încât de la Arad la graniţă să se circule pe şoseaua de mare viteză.
"Facem eforturi ca pentru lotul doi să finalizăm primii şase kilometri de legătură cu DN 7. Aici avem probleme cu vremea, cu ploile, pentru că sunt 70.000 de metri cubi de umplutură pentru terasamente de realizat", a spus Adler.
Referitor la conexiunea de la frontieră a autostrăzii realizate de România cu cea din Ungaria, Adrian Adler a spus că este necesar cât mai repede un acord guvernamental între cele două ţări privind punctul de trecere a frontierei. Acest punct ar urma să fie realizat pe teritoriul României, în urma unei înţelegeri cu Ungaria, care prevede ca pe teritoriul acestui stat să fie un punct la Borş, pentru o viitoare autostradă care va trece pe acolo.
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorţiul româno-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.
CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.
La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, care fusese început de constructorul Romstrade. Contractul de proiectare şi execuţie al autostrăzii Nădlac-Arad şi drum de legătură, Lot 1 - km 0+000 - km 22+218, a fost atribuit în 19 decembrie, în urma unei licitaţii deschise, pentru preţul cel mai scăzut.
CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului doi, în lungime de 16,6 kilometri, după falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%, câţiva kilometri fiind neasfaltaţi.
Astfel, asocierea italo-germană Astaldi-Max Boegl va finaliza lucrările la cel de-al doilea lot, între Pecica şi Arad, pentru 110,7 milioane de lei, (25,1 milioane de euro) cu TVA.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţa că în 26 septembrie a fost semnat contractul de proiectare şi execuţie la Autostrada Nădlac-Arad şi Drum de legătură, Lotul 2, km 22+218 - km 38+882 pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat. Contractul a fost atribuit, în urma unei licitaţii deschise, Asocierii Astaldi SpA - Max Boegl România SRL şi are o valoare totală de 89.348.287,63 lei fără TVA.
Finanţarea este asigurată din fonduri europene (85%) şi sume de la bugetul de stat (15%).
Lucrările se vor realiza pe o lungime de 16,6 kilometri. Contractul vizează finalizarea lucrărilor rămase de executat, inclusiv conexiunea cu primul lot al autostrăzii şi varianta de ocolire a oraşului Arad.
Citește pe alephnews.ro: Procesul fraților Tate pentru trafic de persoane poate începe, a decis Tribunalul București
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis! În spate se ascunde, însă, o poveste tristă
CANCAN.RO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe