- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.03.2019, 15:14)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Noi moduri de etichetare pentru pneuri în Uniunea Europeană. Ce va apărea pe acestea pe lângă informaţii cu privire la aderenţa pe zăpadă şi pe gheaţă
UE îşi actualizează normele privind etichetarea pneurilor, sub aspectul performanţei lor energetice, pe lângă informaţii cu privire la aderenţa pe zăpadă şi pe gheaţă, informează un comunicat.
2843 afișări
Noi moduri de etichetare pentru pneuri în Uniunea Europeană. Ce va apărea pe acestea pe lângă informaţii cu privire la aderenţa pe zăpadă şi pe gheaţă
Consiliul Transporturi, Telecomunicaţii şi Energie a adoptat luni poziţia de negociere cu privire la noile norme propuse.
Noile norme vor aduce beneficii consumatorilor, care vor putea face alegeri în cunoştinţă de cauză cu privire la siguranţa şi eficienţa consumului de combustibil ale pneurilor lor. Normele vor contribui totodată la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul rutier şi vor ajuta astfel UE să îşi îndeplinească angajamentele asumate în temeiul Acordului de la Paris.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Statele Unite cer Qatarului să expulzeze conducerea politică a Hamas, dacă refuză încetarea focului
-
Hristos a Înviat! Paştele, cea mai importantă sărbătoare a creştinătăţii. Istoric al sărbătorii
-
Rusia a emis un mandat de arestare pe numele lui Zelenski. Reacţia Ucrainei
-
Ion Cristoiu: 1946: Cum trebuie să fie caii pe care urmează să-i predăm ruşilor
„Poziţia de negociere a Consiliului clarifică şi extinde domeniul de aplicare al cadrului de reglementare actual. Ea actualizează eticheta şi solicită includerea de informaţii cu privire la aderenţa pe zăpadă şi pe gheaţă. Noile cerinţe privind afişarea etichetei, inclusiv pentru vânzarea la distanţă şi vânzările pe internet, vor îmbunătăţi vizibilitatea sa pentru consumatori şi vor garanta că aceştia sunt pe deplin informaţi atunci când iau decizii de cumpărare. Regulamentul îmbunătăţeşte şi asigurarea respectării, creând o obligaţie de a înregistra pneurile într-o bază de date a produselor”, spune Anton Anton, ministrul energiei din România şi preşedintele Consiliului.
Domeniul de aplicare al regulamentului este extins pentru prima dată la pneurile pentru camioane şi autobuze (pneurile C3). Anterior, numai pneurile pentru autoturisme şi camionete făceau obiectul normelor. Poziţia Consiliului permite, de asemenea, includerea viitoare a pneurilor reşapate, după ce va fi elaborată o metodă de testare adecvată pentru măsurarea performanţei acestui tip de pneu. Există o clauză de revizuire, care prevede posibilitatea includerii pe viitor a kilometrajului şi a abraziunii ca parametri pentru etichetă, când vor fi disponibile metode de testare adecvate.
Obiectivul sistemului de etichetare a pneurilor constă în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi a poluării fonice în sectorul transporturilor, precum şi în creşterea siguranţei rutiere printr-o mai bună informare a consumatorilor cu privire la parametrii pneurilor pe care le cumpără, sub aspectul siguranţei, al zgomotului şi al eficienţei consumului de combustibil. Transportul rutier generează aproximativ 22 % din emisiile totale de gaze cu efect de seră din Uniune, iar pneurile, mai ales din cauza rezistenţei la rulare, sunt răspunzătoare pentru 5 %-10 % din consumul de combustibil al unui vehicul. O reducere a rezistenţei la rulare a pneurilor contribuie aşadar la reducerea emisiilor, aducând totodată economii consumatorilor graţie unui consum de combustibil mai scăzut.
Era necesară revizuirea normelor, întrucât în urma revizuirii cadrului legislativ actual a reieşit că sistemul de etichetare a pneurilor nu îşi atingea pe deplin obiectivul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul transporturilor, din cauza vizibilităţii scăzute a etichetelor şi a unei slabe asigurări a respectării.
După ce Parlamentul European îşi va fi adoptat poziţia cu privire la dosar, vor putea începe negocierile interinstituţionale.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Giulgiul din Torino, în care a fost înfășurat Mântuitorul, este autentic și are 2000 de ani
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Cum a reuşit o tânără să construiască o afacere cu care face milioane de dolari şi unde lucrează doar trei ore pe săptămână cu mai puţini bani de cât dau unii pe o pereche de pantofi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Scandalul care a distrus-o pe faimoasa jucătoare de tenis: tatăl ei, acuzat că a avut o relație extraconjugală și că are un copil cu un manechin!
PROSPORT.RO
Ce a putut să scrie o tânără din Gorj pe salata boeuf, de Paşte? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Stațiunea unică în România, de care puțini turiști știu. Aici se găsește „cel mai bine păstrat secret din Apuseni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe