- Home
- Economic
- GENEVA, (03.03.2015, 17:07)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Producătorii auto cred că Apple şi Google pot deveni concurenţi puternici în industria automobilelor
Directorii din industria auto iau în serios posibilitatea ca Apple şi Google să devină concurenţi pe piaţa automobilelor, chiar dacă se gândesc să se asocieze cu cei doi giganţi din sectorul tehnologiei.
165 afișări
Producătorii auto cred că Apple şi Google pot deveni concurenţi puternici în industria automobilelor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Dacă aceste două companii intenţionează să producă singure vehicule electrice ar putea să o facă repede. Suntem foarte interesaţi de tehnologiile Google şi Apple şi cred că Volkswagen poate aduce la un loc lumea digitală şi mobilă", a declarat Martin Winterkorn, directorul general al grupului VW, la salonul auto de la Geneva, relatează Bloomberg.
Apple lucrează la dezvoltarea unui automobil electric şi vrea să înceapă producţia acestuia cel mai devreme în 2020, au declarat luna trecută persoane apropiate situaţiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
-
Ambasadorul Israelului distruge Carta ONU cu un tocător de hârtie. A protestat împotriva votului pro-Palestina
-
Cum poate fi blocată Rusia pe front. Ucraina aşteaptă primele avioane de luptă F-16 în iunie sau iulie - surse
-
Novak Djokovic, lovit de o sticlă de apă, a ieşit de pe teren sângerând
Google a anunţat în ianuarie că vrea ca în decurs de cinci ani să aibă în circulaţie un automobil autonom.
Intervalul de timp stabilit pentru aceste obiective – producătorii auto au nevoie de obicei de cel puţin cinci ani pentru a dezvolta o maşină – scoate în evidenţă obiectivele agresive ale celor două companii din sectorul tehnologiei şi ar putea crea condiţiile pentru o luptă pe clienţi.
Atât Tesla Motors, cât şi General Motors au ca obiectiv ca în 2017 să lanseze un vehicul electric cu o autonomie de peste 200 de mile şi care să coste sub 40.000 de dolari.
"Concurenţa trebuie în mod sigur să fie luată în serios. Cu cât ne apropiem de un automobil autonom, cu atât devine mai slabă legătură dintre client şi automobil. Google şi Apple nu sunt împovărate cu tehnologie învechită, pot porni de la zero", a spus Stefan Bratzel, director al Centrului pentru Management Auto la Universitatea pentru Ştiinţe Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.
Succesul Tesla în crearea unei companii auto noi a demonstrat că barierele tradiţionale de intrare în această industrie nu sunt atât de greu de trecut cum considerau unii. În acelaşi timp, producătorii auto au avut dificultăţi să introducă progresele tehnice în dezvoltarea vehiculelor, ceea ce vor să facă companiile din Silicon Valley.
Google, de exemplu, a investit în dezvoltarea unui vehicul autonom din 2010.
"Nu subestimăm niciodată concurenţa. Barierele de intrare, care în trecut erau poate mai substanţiale, acum sunt mai joase. În acelaşi timp, complexităţile industriei auto încă există", a declarat Ian Robertson, director de vânzări la BMW.
Un producător auto cu experienţă are de regulă nevoie de 5-7 ani pentru a dezvolta de la zero un vehicul, numai faza de testare, necesară pentru obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor de reglementare, fiind de 3 ani.
Analiştii estimează să o companie din afara industriei auto ar putea avea nevoie de un deceniu pentru a construi un vehicul.
Citește pe alephnews.ro: Administrația Biden va crește de 4 ori tariful pe EV-urile importate din China. China critică planurile SUA
Citește pe www.zf.ro: Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce transformare pentru femeia care l-a înnebunit pe Gigi Becali! A făcut avere din imaginile cu ea dezbrăcată!
PROSPORT.RO
Ce a pățit acest pensionar italian de 79 de ani, după ce s-a cuplat cu o româncă de 28 de ani. Cine (și CE) era Simona, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe