- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (03.12.2018, 18:41)
- Alina Botezatu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Regulamentul UE privind geolocarea se aplică de luni. Ce schimbări aduce pentru clienţii magazinelor online
Regulamentul Uniunii Europene (UE) privind geoblocarea a intrat în vigoare începând de luni, 3 decembrie, conform unui comunicat de presă al Comisiei Europene (CE), în care se subliniază că astfel geoblocare nejustificată în comerţul online din UE va dispărea.
5499 afișări
Regulamentul UE privind geolocarea se aplică de luni. Ce presupune acesta
„Acest regulament va ridica restricţiile şi va facilita comerţul electronic în beneficiul consumatorilor şi companiilor prin normalizarea accesului la preţuri, vânzări şi condiţii de plată. Consumatorii online nu vor mai fi discriminaţi pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă”, se subliniază în comunicatul de presă al CE.
Aproape 40% din consumatorii din UE au încredere, atunci când achiziţionează bunuri sau servicii prin internet de la vânzători situaţi într-o altă ţară a UE (Eurobarometru 397, 2015), în timp ce numai 19% din consumatori efectuează efectiv achiziţii online dintr-o altă ţară, mai arată datele din 2015).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Sam Bankman-Fried a fost condamnat la 25 de ani de închisoare
-
FIFA şi UEFA caută răspunsuri pe fondul unei anchete de corupţie în Federaţia Spaniolă de Fotbal
-
Kievul cere NATO mijloace de apărare antiaeriană după ce Rusia a lovit sistemul energetic ucrainean
-
Avertismentul lui Zelenski: Războiul Rusiei poate ajunge în Europa, dar şi în SUA
„Noile norme ale UE privind comerţul electronic vizează exploatarea acestei potenţiale cereri transfrontaliere semnificative şi crearea de noi oportunităţi pentru companii. Astfel, vor fi eliminate obstacolele nejustificate precum redirecţionarea către site-ul din ţara consumatorului sau cerinţa de a plăti cu un card de debit sau de credit dintr-o anumită ţară. Drept urmare, se va pune capăt discriminării online pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă. Nu doar consumatorii vor avea de câştigat, ci şi companiile, printre beneficiile lor putând fi enumerate: asigurarea unui acces mai bun la produsele şi serviciile oferite online; crearea unui nivel sporit de certitudine pentru companii şi mai ales consolidarea încrederii consumatorilor; reducerea costurilor de tranzacţionare şi sarcina administrativă. Ridicarea acestor restricţii marchează un pas important pentru consolidarea Pieţei Unice Digitale.
Geoblocarea (geoblocking) este o practică discriminatorie care împiedică accesarea unui magazin online găzduit într-un stat membru de către cetăţenii unui alt stat membru, în esenţă îngrădind accesul la anumite servicii sau produse, conform CE.
„Această practică este posibilă prin blocarea accesului la website-uri, refuzarea livrării sau aplicarea unor preţuri diferenţiate în funcţie de naţionalitate, ţară de reşedinţă sau locaţia consumatorului. Sectoarele cele mai afectate sunt electronice, electrocasnice şi hardware”, explică reprezentanţii Comisiei.
Iniţiativa face parte din Strategia pentru Piaţa Unică Digitală, venind în completarea altor iniţiative: eliminarea taxelor de roaming şi acordul privind accesarea serviciilor de conţinut online la nivel transfrontalier.
„Împreună cu eliminarea tarifelor de roaming şi posibilitatea ca oamenii să acceseze de oriunde din UE conţinutul online la care sunt abonaţi (portabilitatea serviciilor de conţinut online), aceasta este una dintre iniţiativele importante care transformă piaţa unică digitală într-o realitate şi creează noi drepturi digitale pentru toţi europenii”, concluzionează reprezentanţii CE.
Citește pe alephnews.ro: Studiu. Schimbările climatice provocate de om au „încetinit rotația Pământului” și ar putea afecta modul în care măsurăm timpul
Citește pe www.zf.ro: Capcana din maşinile şoferilor: Detaliul pe care conducătorii auto îl ignoră zilnic şi le poate aduce o amendă de 3.300 lei
Citește pe www.zf.ro: Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Ce se aruncă şi ce nu se aruncă în containerul pentru deşeuri din plastic?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Noi informații despre Kate Middleton. Ce spun oficialii Casei Regale despre tipul de cancer al Prințesei de Wales
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe