România atrage mai puţini turişti străini decât Bulgaria, Cambodgia, Iordania şi Liban

România atrage de aproape cinci ori mai puţini turişti străini decât Bulgaria şi încasează de peste trei ori mai puţini bani din această sursă, diferenţele fiind şi mai mari comparativ cu alte ţări, precum Ungaria, Cehia sau Polonia.

448 afișări
Imaginea articolului România atrage mai puţini turişti străini decât Bulgaria, Cambodgia, Iordania şi Liban

România atrage mai puţini turişti străini decât Bulgaria, Cambodgia, Iordania şi Liban (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

Datele reies dintr-un raport al Organizaţiei Mondiale a Turismului, care nu include însă şi România, cifrele aferente turismului autohton fiind extrase din statisticile Institutului Naţional de Statistică şi ale Bănii Naţionale.

Astfel, potrivit INS, sosirile cetăţenilor străini în structurile de primire turistică au numărat 1,275 milioane în 2009.

Datele BNR privind balanţa de plăţi din turism arată pe 2009 intrări de 882 milioane euro (circa 1,2 miliarde de dolari).

În schimb, raportul Organizaţiei Mondiale a Turismului arată că în Bulgaria au sosit, în aceeaşi perioadă, 5,739 milioane de turişti străini, care au cheltuit 3,72 miliarde de dolari.

Ungaria a fost vizitată anul trecut de 9 milioane de turişti străini, care au lăsat în ţara vecină 5,63 miliarde de dolari.

Cehia a atras puţin peste şase milioane de turişti străini, câştigânt aproape 6,5 miliarde de dolari de pe urma lor, iar Croaţia a încasat 8,88 de miliarde de dolari de la cei 9,3 milioane de turişti străini care au vizitat acest stat anul trecut.

Economia Poloniei a câştigat 9 miliarde de dolari în 2009 de la turiştii străini, care au vizitat această destinaţie în număr de 11,89 milioane.

Cipru, o destinaţie turistică importantă însă o ţară cu mai puţin de un milion de locuitori şi un PIB de circa 22 de miliarde de dolari, a atras 2,1 milioane de turişti străini, care au cheltuit peste 2,1 miliarde euro.

Israelul a înregistrat peste 2,3 milioane de sosiri în structurile turistice, pe care i-a convins să cheltuiască mai mult de 3,6 miliarde de dolari.

Deşi comparaţiile cu ţări precum Franţa, Spania, Austria, Turcia, Grecia sau Italia par inoportune, datele scot în evidenţă decalajul ce trebuie recuperat de România pentru a ajunge la o exploatare adecvată a acestei resurse.

Astfel, Franţa este cea mai vizitată ţară din lume, cu 74,2 milioane de sosiri internaţionale, care au sprijinit economia cu 49,4 miliarde de dolari.

Peste 52 de milioane de turişti străini au vizitat Spania anul trecut, cheltuind acolo mai mult de 53 miliarde de dolari, iar Italia a atras 40,25 miliarde de dolari de la 43,2 milioane de nerezidenţi.

Austria, centrul financiar şi economic al Europei Centrale şi de Est şi o importantă destinaţie de iarnă, a primit în 2009 peste 21 de milioane de turişti străini, care au cheltuit 19,4 miliarde de dolari.

Grecia şi-a consolidat anul trecut economia cu 14,5 miliarde de dolari datorită celor aproape 15 milioane de turişti străini, iar Turcia a câştigat 21,25 miliarde de dolari la peste 25 milioane de vizitatori.

Irlanda şi Belgia au atras circa 7 milioane de turişti străini fiecare şi au încasat 4,9, respectiv 9,8 miliarde de dolari.

Olanda a luat peste 12 miliarde de dolari de la aproape 10 milioane de vizitatori străini în 2009, iar Suedia a încasat o sumă similară de la 4,8 milioane de turişti nerezidenţi.

Elveţia a reuşit să convingă 8,3 milioane de turişti străini să cheltuiască 14 miliarde de dolari.

Părăsind Europa se poate afla că, spre exemplu, Cambodgia a reuşit să atragă ceva mai mulţi turişti străini decât România în 2009, respectiv două milioane de persoane, care au cheltuit însă numai 1,18 miliarde de dolari.

Vietman, Taiwan, Filipine sau Indonezia, printre jucătorii medii din turismul asiatic, au încasări de cel puţin două ori mai mari decât România şi, evident, au atras atenţia unui număr mult mai mare de turişti străini.

Pe cele două continente americane se observă că Mexicul a depăşit Canada ca număr de turişti străini, dar nu şi ca încasări - 21,45 milioane de vizitatori cu 11,27 miliarde de dolari, respectiv 15,77 milioane de persoane, 13,7 miliarde de dolari.

Panama a atras cam acelaşi număr de străini ca şi România şi a încasat aproape 1,5 miliarde de dolari, iar industria turistică din Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Costa Rica, Cuba, Republica Dominicană, Jamaica, Peru sau Uruguai reuşeşte să convingă cu ceva mai mult succes decât cea românească.

Turismul pe continentul african este dominat de Africa de Sud, Maroc şi Tunisia.

În Orientul Mijlociu, Egiptul a atras anul trecut 11,9 milioane de turişti străini şi 10,75 miliarde de dolari, urmat de Arabia Saudită, cu 10,9 milioane de vizitatori, respectiv 5,96 miliarde de dolari. Siria a convins 6,1 milioane de turişti străini, însă suma cheltuită de aceştia nu este disponibilă.

Iordania şi Libanul au avut de asemenea mai mult succes la turismul internaţional decât România, cu 3,78, respectiv 1,85 milioane de străini. Deşi Libanul a fost vizitat de un număr relativ mic de turişti străini, suma cheltuită de aceştia este una considerabilă, de 6,7 miliarde de dolari.

La nivel mondial, turismul internaţional a scăzut anul trecut cu 4,2%, la 880 milioane de turişti străini. Mai mult de jumătate dintre aceştia au vizitat Europa, 20,6% regiunea Asia-Pacific, 15,9% cele două Americi, în timp ce Orientul Mijlociu şi Africa au atras 6%, respectiv 5,2% dintre turiştii străini.

Majoritatea turiştilor străini, respectiv 51% dintre aceştia, au călătorit pentru a-şi petrece vacanţele sau concediile în ţări străine, 27% şi-au vizitat rudele sau au părăsit ţara de domiciliu din motive de sănătate, religie etc., iar turismul de business are o cotă de 15%.

Transporturile aeriene au fost preferate de 53% dintre turiştii străini, însă un număr încă mare de persoane a ales să călătorească pe drumuri şi autostrăzi, care au fost străbătute de 39% dintre călători. Vasele maritime şi trenurile îşi împart restul de 8% dintre turişti.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici