Românii pleacă la mare cu trenul de 1 MAI. Vagoanele sunt PLINE, CFR Călători suplimentează numărul de locuri/ Care sunt TARIFELE la tren, autocar, Uber şi maşini particulare

Pentru minivacanţa de 1 Mai sunt fi puse în circulaţie trenuri suplimentare, iar faţă de graficul de circulaţie obişnuit capacitatea de transport va creşte cu peste 8.000 de locuri, precizează vineri CFR Călători, în contextul în care gradele de ocupare ale vagoanelor sunt între 85% şi 110%.

2800 afișări
Imaginea articolului Românii pleacă la mare cu trenul de 1 MAI. Vagoanele sunt PLINE, CFR Călători suplimentează numărul de locuri/ Care sunt TARIFELE la tren, autocar, Uber şi maşini particulare

Românii pleacă la mare cu trenul de 1 MAI. Vagoanele sunt PLINE, CFR Călători suplimentează numărul de locuri (Imagine: Răzvan Chirita/ Mediafax Foto)

În Gara de Nord din Bucureşti, cu greu se mai găsesc bilete chiar şi fără loc spre litoral, iar administratorii trenurilor iau deja în calcul suplimentarea cu noi vagoane a garniturilor pentru care cererea de bilete depăşeşte capacitatea de transport.

„Capitala şi oraşele din ţară Baia Mare, Beclean pe Someş, Braşov, Arad, Petroşani, Târgu Jiu, Craiova, Iaşi, Vaslui, Suceava Nord, Timişoara Nord, Drobeta Turnu Severin vor fi conectate cu litoralul prin trenuri directe, până la/de la Mangalia”, se arată într-un comunicat al CFR Călători.

Mersul trenurilor din ţară/Bucureşti către litoral poate fi consultat urmărind linkul acesta.

Minivacanţa de 1 Mai: Ce tarife au transportatorii la tren, autocar, Uber şi maşinile particulare

Transportatorii feroviari practică tarife între 40 şi 60 de lei pentru un bilet pe relaţia Bucureşti-Constanţa, iar transportatorii de pe şosele fac faţă cu greu concurenţei feroviare, percepând tarife de la 30 la 50 de lei, arată ofertele acestora consultate de MEDIAFAX.

Călătoria pe calea ferată este mai avantajoasă, nu atât pentru tarifele percepute, cât pentru siguranţa, confortul şi rapiditatea parcursului, dar pe şosea îşi face loc o nouă variantă (numită „Rideshare“) care va încurca serios socotelile celorlalţi transportatori. Pe calea ferată, CFR Călători şi Softrans se „bat” în tarife, percepând costuri de 40-60 de lei pe ruta Bucureşti-Constanţa, iar pe şosele a apărut un concurent serios: „autostopul organizat“.

CFR Călători oferă gratuitate studenţilor, iar pentru pasagerii obişnuiţi preţul mediu (la trenurile InterRegio, clasa a II-a) este puţin sub 60 de lei. Concurentul direct al CFR Călători de pe calea ferată, Softrans, are un singur tren în parcurs, dar biletul aici este mai ieftin, respectiv 40 de lei. La CFR Călători, preţul întreg pentru o călătorie Bucureşti-Constanţa, fără reduceri, este de 33,4 lei la trenurile Regio (fostele Personale) şi de 59,6 lei la trenurile IR (InterRegio, fostele Accelerate).

Însă CFR Călători oferă o reduceri de la 10% pentru cei care cumpără bilete dus-întors până la 25% pentru călătorii care cumpără bilete cu peste 21 de zile înainte. Astfel, la o reducere de 10%, un bilet la clasa a II-a dus-întors costă 60,9 lei la un tren Regio şi 108,8 lei la tren InterRegio. Compania feroviară de stat încearcă, prin aceste oferte, să profite de modernizarea liniei feroviare Bucureşti-Constanţa, care a redus semnificativ timpul unei călătorii până la aproximativ două ore.

Pe şosele, transportatorii „clasici”, cu autocare de linie, sunt net surclasaţi atât de transportatorii feroviari, cât şi de micii concurenţi „de ocazie”. Biletul la autocar/microbuz costă tot între 40 şi 55 de lei, ca în anii în care linia ferată era în reabilitări şi călătorii nu aveau decât această variantă rutieră. Mai mult, pe şosele a apărut şi ridesharingul: când o persoană are de făcut un anumit drum cu maşina personală şi mai are locuri în maşină, anunţă acest lucru pe internet (de exemplu, pe platforma blablacar.ro), iar cei care au de făcut acelaşi drum se înscriu ca pasageri.

Este un „autostop organizat”, în care pasagerii ştiu dinainte cine îi va lua, cu ce maşină, cât costă şi din ce punct de pe hartă. Ofertele postate acum pe această reţea oscilează între 30 şi 40 de lei per pasager.

Între timp, pe această piaţă şi-a făcut intrarea un nou concurent: Uber a anunţat recent că va derula serviciul-pilot UberVAMA în minivacanţa de 1 Mai, când şoferii vor putea lua până la trei pasageri în maşină în drumul spre Vama Veche, costul unei curse fiind de 150 de lei pe sens. Adică 50 de lei per pasager.

Chiar şi în aceste condiţii de concurenţă acerbă, capacităţile de transport par a fi deja depăşite şi cu greu se mai găsesc locuri atât la transportatorii feroviari, cât şi la cei rutieri.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici