Saab intră în faliment. Compania nu a plătit salariile în luna august

Constructorul auto suedez Saab a cerut miercuri protecţie de creditori, solicitând unei instanţe locale începerea procedurii de faliment prin "reorganizare voluntară", compania aşteptând încă investiţiile promise de investitori din China, transmite Reuters.

327 afișări
Imaginea articolului Saab intră în faliment. Compania nu a plătit salariile în luna august

Saab intră în faliment. Compania nu a plătit salariile în luna august (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Grupul american General Motors, restructurat în 2009 sub protecţia falimentului, planifica să închidă Saab, însă compania suedeză a fost salvată la începutul anului 2010 de Spyker Cars, redenumit ulterior Swedish Automobile (Swan).

Saab are probleme financiare severe şi încearcă să obţină finanţare de la mai mulţi investitori, din China şi alte părţi ale lumii.

Producţia la fabrica Saab din Suedia a fost suspendată aproape continuu din aprilie, deoarece furnizorii au refuzat să mai livreze piese până nu vor primi bani.

Compania nu a reuşit nici să plătească salariile în luna august.

În iunie, Saab a anunţat că două companii auto din China, Pang Da Automobile Trade şi Zhejiang Youngman Lotus Automobil au convenit să preia împreună o participaţie majoritară. Tranzacţia încă nu a fost aprobată de către autorităţile chineze.

"Scopul final al procesului de reorganizare voluntară propus este de a se asigura stabilitatea pe termen scurt a companiei, timp în care vor fi obţinute fonduri suplimentare, prin influxul de capital de la Pang Da şi Youngma", se arată într-un comunicat transmis miercuri de Swan.

Autorităţile chineze au mai blocat anterior tranzacţii în industria auto, precum încercarea Saab din luna mai de a obţine o investiţie de la Hawtai Motor Group sau oferta Sichuan Tehgzhong Heavy Industrial pentru divizia Hummer a General Motors, care s-a prăbuşit în 2010.

Ziarul suedez Dagens Industri a scris marţi seară, citând mai multe surse apropiate situaţiei, că Youngman nu va obţine aprobările necesare de la autorităţile chineze.

Oficialii de la Beijing consideră că Beijing Automotive Industry Holdings sau Great Wall Motor ar fi candidaţi mai potriviţi pentru această tranzacţie.

O sursă a declarat în mai pentru Reuters că Great Wall a purtat discuţii cu Swan privind Saab.

Potrivit documentelor depuse miercuri la tribunalul pentru falimente, Saab şi cele două subsidiare ale sale cer autorităţilor suedeze să numească un administrator special care să supravegheze reorganizarea companiei.

Saab a intrat într-un proces similar în 2009, după ce General Motors i-a tăiat liniile de finanţare, şi a ieşit din faliment în acelaşi an.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici