- Home
- Economic
- BARCELONA, (27.02.2014, 18:46)
- Florin Badescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Publicitatea personalizată de pe telefonul mobil ar putea deveni o mină de aur
Publicitatea pe telefonul mobil ar putea obţine venituri uriaşe, întrucât a devenit mai bine ţintită, în funcţie de gusturile şi de itinerariile oamenilor, care primesc anunţuri despre anumite reduceri exact în momentul în care trec prin faţa unor cafenele, fiind invitaţi să intre în acele localuri.
506 afișări
STUDIU: Publicitatea personalizată de pe telefonul mobil ar putea deveni o mină de aur (Imagine: Shutterstock)
Potrivit AFP, o mai bună personalizare a anunţurilor, în funcţie de locul în care se află consumatorul, ar putea să genereze până în 2017 venituri de până la 44 miliarde de dolari (32 miliarde euro) pe an pentru operatori, potrivit unui studiu realizat de Syniverse, o companie din domeniul tehnologiilor mobile, publicat cu ocazia Congresului mondial pentru telefonie mobilă de la Barcelona.
Cabinetul specializat Gartnet prevede şi el că geolocalizarea va duce la creşterea cheltuielilor mondiale cu publicitatea pe mobil de la 18 miliarde de dolari în 2014 la aproape 42 miliarde de dolari în 2017 (o cifră care nu include campaniile de marketing).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Situaţie de urgenţă la Slănic. Craterul apărut în oraş - autorităţile din Prahova vor să facă noi evacuări ale populaţiei
-
Războiul din Ucraina, ziua 799. SUA acuză Rusia că foloseşte arme chimice / Replica Moscovei / Oraş pârjolit de ruşi în estul Ucrainei: doar turla bisericii a rămas intactă / Ne îndreptăm spre un război Rusia-NATO?
-
Elveţia a invitat peste 160 de ţări la conferinţa pentru pace în Ucraina. Rusia nu este pe listă
În prezent, reclamele geolocalizate există deja, dar "într-o manieră foarte limitată", a explicat Mary Clark, director de marketing la Syniverse.
Publicitatea pe mobil "nu şi-a atins încă potenţialul", a adăugat ea, sugerându-le operatorilor să împărtăşească anumite date ale abonaţilor lor (cu excepţia identităţii lor) cu mărcile care vor să-şi facă reclamă.
"Operatorii au o relaţie de o foarte mare valoare cu clienţii lor şi deţin date (despre ei) care au şi ele o valoare foarte mare", a spus ea. "Întrebarea care se pune este aceasta: cum pot ei să le folosească, păstrând în acelaşi timp încrederea şi relaţia cu clienţii lor?".
Primul principiu: "respectaţi regulile", explică Tom Loozen, expert în comunicare al companiei de consiliere Accenture, referindu-se la opţiunile care permit utilizatorilor să accepte sau să refuze posibilitatea de a fi localizaţi pentru a primi publicitate pe telefonul mobil.
Al doilea principiu: să le aducă un beneficiu la schimb.
"Am făcut un sondaj, am cerut (consumatorilor) să ne spună dacă i-ar deranja ca operatorii să se folosească de geolocalizare pentru ca ei să primească la schimb, de exemplu, bonuri de reducere foarte specifice, foarte ţintite", ca bonurile de reducere "pentru McDonald's când se află în faţa unui McDonald's sau un bon la Zara când trec prin faţa magazinului", a explicat Tom Loozen.
"Iar oamenii au reacţionat într-o manieră pozitivă", a adăugat el.
Cabinetul PricewaterhouseCoopers a testat mai multe scenarii pe un panel de consumatori din Brazilia, China, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii şi a descoperit că scenariul cu bonul de reducere oferit în momentul în care utilizatorul trece prin faţa unei cafenele era cel mai bine acceptat - 80% dintre persoanele chestionate în Brazilia şi 58% în Statele Unite ale Americii.
Alte tehnici nu au însă acelaşi succes: scenariul în care clientul intră într-o cafenea şi primeşte un bon de reducere la o cafenea concurentă, valabil doar în următoarele 10 minute, a plăcut doar unui procent de 20% de respondenţi în Marea Britanie şi de 46% în China.
Varietatea de scenarii testate, de la telefonul care indică locul din care utilizatorul poate să cumpere lapte în drumul său spre locul de muncă, întrucât telefonul "a ghicit" faptul că utilizatorul a rămas fără lapte, şi până la identificarea magazinelor de pantofi în care sunt puse în vânzare modelele preferate ale utilizatorului, ilustrează diferitele piste şi metode avute în vedere de reprezentanţii acestui sector.
"Nu este vorba doar de locul în care vă aflaţi, de moment, ci aproape de a prezice starea voastră de dispoziţie", pentru a produce reclame complet personalizate, a explicat Daniel Eckert, expert în telefonie mobilă la PricewaterhouseCoopers.
Pentru moment, mulţi clienţi sunt reticenţi, declarându-se îngrijoraţi pentru viaţa lor privată, potrivit unui nou studiu realizat de operatorul Orange în rândul consumatorilor din Franţa, Polonia, Spania şi Marea Britanie: 78% dintre ei consideră că furnizorii lor de servicii, internet şi telefonie deţin prea multe informaţii despre obiceiurile şi preferinţele lor.
Pentru publicitari există însă speranţă: în rândul utilizatorilor de telefoane mobile, "cei mai tineri vor fi mai dispuşi să îşi împărtăşească datele personale, întrucât nu le pasă de acest lucru, sunt deja obişnuiţi să facă asta în universul digital", a subliniat Daniel Eckert.
"E un sistem ce poate fi bine administrat", a spus Stéphanie Bagdhassarian, analist la cabinetul Gartner, iar "tânăra generaţie acceptă mai uşor să fie monitorizată, dacă există o anumită valoare pentru poziţia lor geografică. De exemplu, dacă acceptă să îşi facă poziţia cunoscută, aplicaţia Starbucks le oferă un cappuccino (gratuit) atunci când trec prin faţa unui magazin Starbucks sau o reducere la sanvişuri: acest lucru deblochează temerile".
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Problema României e că votantul s-a înstrăinat de putere. Democrația înseamnă că tu, eu și toți din țară avem puterea
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Florin Piersic este în pericol și trebuie dus de urgență la Viena! Scandal uriaș generat de evenimentele din spital
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe