SUA ar putea extinde investigaţia privind airbag-urile Takata la mai mult de 11 producători auto

Statele Unite ar putea extinde investigaţia legată de dispozitivele de umflare a airbag-urilor fabricate de compania japoneză Takata la mai mult de 11 constructori auto, existând semne de întrebare dacă design-ul vehiculelor a jucat un rol în riscul mortal pentru pasageri existent la declanşare.

369 afișări
Imaginea articolului SUA ar putea extinde investigaţia privind airbag-urile Takata la mai mult de 11 producători auto

SUA ar putea extinde investigaţia privind airbag-urile Takata la mai mult de 11 producători auto (Imagine: Mediafax Foto/AFp)

Directorul Administraţiei pentru Siguranţa Traficului Rutier din SUA, Mark Rosekind, a spus că agenţia poate include mai mulţi producători în investigaţia legată de airbag-urile Takata, anunţată în luna mai, relatează Reuters.

El a spus că unii producători auto ar putea începe să acţioneze mai rapid, atunci când suspectează o anumită problemă.

Agenţia ar putea anunţa joi că va supraveghea campania de înlocuire de către Takata a circa 23,4 milioane de dispozitive de umflare a airbag-urilor, instalate pe 19,2 milioane de vehicule din SUA, fabricate de 11 companii auto, pentru a se asigura că înlocuirea decurge corect.

"Vom încerca să dăm joi informaţii cât mai clare, dar vor fi mai mulţi de 11 producători auto", a declarat Rosekind reporterilor.

Dispozitivele de umflare a airbag-urilor, care pot exploda din cauza forţei prea mari de declanşare şi pot împrăştia schije metalice în interiorul maşinilor, au provocat cel puţin opt decese şi cel puţin 100 de persoane au fost rănite la nivel mondial.

În luna august, autorităţile americane de reglementare au cerut diviziei Volkswagen din SUA să ofere informaţii legate de explozia unui airbag lateral al Takata, instalat pe un VW Tiguan fabricat în 2015.

Evenimentul nu se aseamănă cu alte cazuri, care au implicat airbag-uri frontale ale unor modele mai vechi.

Reprezentanţii Takata au refuzat să comenteze ce automobile vor mai fi incluse pe lista investigaţiilor. Lista include deja vehicule produse de Toyota Motor, Honda Motor şi General Motors.

"Ne concentrăm pe producerea componentelor care vor fi înlocuite şi lucrăm cu constructorii pentru rezolvarea problemei. Intenţionăm să colaborăm cu agenţia", a declarat un purtător de cuvânt al Takata.

La sfârşitul săptămânii trecute, General Motors a rechemat 400 de vehicule de pe piaţa americană, după ce grupul a fost informat de Takata că testele efectuate la o fabrică din Mexic au arătat defectarea airbag-urilor laterale.

Rechemarea afectează şase modele fabricate la începutul acestui an, între care Chevrolet Equinox şi Chevrolet Malibu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici