Topul băncilor din România în funcţie de numărul de POS-uri instalate

Băncile şi-au extins anul trecut reţele de terminale de plată (POS) instalate în magazine, un segment de piaţă dominat de câţiva jucători şi care generează venituri din comisioane de 40 mil. euro pe an, în contextul în care tot mai mulţi clienţi prind gustul plăţii cu cardul.

773 afișări
Imaginea articolului Topul băncilor din România în funcţie de numărul de POS-uri instalate

Topul băncilor din România în funcţie de numărul de POS-uri instalate (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)

Cea mai extinsă reţea de POS-uri era deţinută la sfârşitul anului trecut de BRD, a doua bancă locală după active şi care are şi cel mai mare portofoliu de carduri de pe piaţa locală. Banca instalase până la sfârşitul anului trecut circa 24.000 de POS-uri, cu 11% mai mult decât în decembrie 2010.

BCR, banca locală cu cele mai multe active în administrare, avea în decembrie aproape 17.000 de POS-uri, fiind singurul jucător important pe acest segment care şi-a restrâns reţeaua pe parcursul anului trecut. La sfârşitul lui 2010, banca avea 17.800 de POS-uri.

"Noi încercăm să eficientizăm la maximum reţeaua de POS-uri şi avem aparate care, dacă nu au suficiente tranzacţii, sunt mutate în alte locaţii cu vad mai bun", afirmă reprezentanţii BCR.

Grecii de la Alpha Bank au raportat, în schimb, o creştere cu peste 50% a reţelei de POS-uri, de la 2.700 la 4.200 de unităţi.

Creşteri semnificative ale reţelelor au consemnat şi Banca Transilvania (22%, până la 16.500 de unităţi), UniCredit Ţiriac (21%, până la 11.150 de unităţi) şi Raiffeisen Bank (16%, până la 10.700 de unităţi).

Jucători importanţi pe acest segment de piaţă sunt şi turcii de la Credit Europe şi Garanti Bank, cu 10.000 şi respectiv 7.340 de unităţi.

Citeşte mai multe despre topul băncilor din România în funcţie de numărul de POS-uri instalate pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici