Atacul de pe Insula Utoya, planul B al lui Breivik. Când a decis criminalul din Oslo să omoare tinerii

Extremistul norvegian Anders Behring Breivik a comis atacul de pe Insula Utoya, în 22 iulie, pentru că bomba sa nu a fost suficient de puternică pentru a demola clădirea în care era biroul premierului norvegian, afirmă avocatul acestuia, Geir Lippestad.

1801 afișări
Imaginea articolului Atacul de pe Insula Utoya, planul B al lui Breivik. Când a decis criminalul din Oslo să omoare tinerii

Atacul de pe Insula Utoya, planul B al lui Breivik. Când a decis criminalul din Oslo să omoare tinerii

"Rezultatul exploziei l-a făcut să meargă în Insula Utoya", unde zeci de adolescenţi participau la o tabără de vară a tinerilor laburişti, a declarat Lippestad pentru ziarul Verdens Gang (VG).

Pe 22 iulie, Anders Behring Breivik, duşman declarat al multiculturalismului şi "invaziei musulmane" în Europa, a detonat o bombă în faţa sediului Biroului primului-ministru Jens Stoltenberg, un atac soldat cu opt morţi. După aceea, a mers pe Insula Utoya, situată la 40 de kilometri nord-vest de Oslo, unde, îmbrăcat în poliţist, a deschis focul timp de o oră şi jumătate, omorând alte 69 de persoane.

Potrivit presei, Anders Breivik a luat decizia comiterii celui de-al doilea atac după ce auzise la radio că turnul guvernamental de 17 etaje nu se prăbuşise.

Anterior, poliţia anunţase că extremistul în vârstă de 32 de ani avea mai multe ţinte în vizor, fără însă a preciza care.

În plus, Breivik spera ca pe Insula Utoya să fie prezent ministrul de Externe, Jonas Gahr Stoere, care rostise acolo un discurs cu o zi înainte.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici