Impulsul vehiculelor electrice din Rwanda are un început ezitant. Principalele impedimente

  • Cunoscută ca ţara celor o mie de dealuri, Rwanda nu este locul ideal pentru lansarea vehiculelor electrice.
  • Terenul rural accidentat ar fi dificil pentru orice maşină, dar mai ales pentru modelele care trebuie să transporte baterii grele.
  • Dar preşedintele Rwandei, Paul Kagame, vrea să transforme economia acestei ţări mici şi fără ieşire la mare.
457 afișări
Imaginea articolului Impulsul vehiculelor electrice din Rwanda are un început ezitant. Principalele impedimente

Impulsul vehiculelor electrice din Rwanda are un început ezitant. Principalele impedimente

O parte esenţială a planului este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi reducerea dependenţei naţiunii de combustibilii fosili importaţi, care reprezintă 40% din cheltuielile în valută ale ţării.
 
Astfel, guvernul a lansat o serie de stimulente pentru a încuraja vehiculele electrice.
 
Maşinile electrice, piesele de schimb, bateriile şi echipamentele staţiilor de încărcare ale acestora au fost scutite de TVA, de taxe de import şi de accize.
 
Între timp, vehiculele electrice pot fi încărcate la un tarif de electricitate puternic subvenţionat. De asemenea, guvernul oferă terenuri gratuite pentru staţiile de încărcare.
 
Propuse iniţial în jurul anului 2019, dar întârziate de pandemia Covid, stimulentele au intrat în vigoare în aprilie 2021, potrivit BBC.

Lansarea modelului e-Golf în Rwanda

Grupul german Volkswagen a fost unul dintre primii beneficiari ai strategiei guvernamentale. Acesta a lansat modelul e-Golf în Rwanda în 2019. Proiectul-pilot a început cu patru dintre aceste maşini şi două staţii de încărcare în Kigali.
 
Planul iniţial al VW a fost de a extinde serviciul la 50 de maşini şi 15 staţii de încărcare, ca parte a aplicaţiei sale de taximetrie numită Move.
 
Cu toate acestea, trei ani mai târziu, doar 20 dintre maşini sunt pe drumuri şi au fost scoase din serviciul de ride-hailing. În schimb, acestea transportă clienţii de la mai multe hoteluri de lux, de la aeroportul internaţional şi de la Centrul de Convenţii din Kigali.
 
Denivelările din infrastructura rutieră şi înălţimea denivelărilor s-au dovedit a fi prea dificile pentru e-Golf, care are o gardă la sol relativ mică", spune Allan Kweli, şeful operaţiunilor la Volkswagen Mobility Solutions Rwanda.
 
A existat o preocupare deosebită cu privire la deteriorarea părţii inferioare a maşinii, unde se află bateriile.
O problemă evidentă cu care se confruntă producătorii de automobile este lipsa oricăror facilităţi de încărcare în afara Kigaliului.
 
Într-o ţară în curs de dezvoltare precum Rwanda, este greu să se justifice investiţiile mari într-o infrastructură de încărcare la nivel naţional.
 
Cu toate acestea, în parteneriat cu guvernul şi companiile energetice, reţeaua de încărcare EvPlugin din Rwanda intenţionează să construiască 200 de încărcătoare publice în întreaga ţară în următorii doi ani.
 
Dintre aceste instalaţii, 35 vor fi potrivite pentru autoturisme, în timp ce celelalte vor deservi motociclete electrice.
 
Japonezii de la Mitsubishi evită problema lansând în Rwanda o maşină hibridă pe benzină şi electricitate.
 
Aceasta are 135 dintre maşinile sale Outlander pe drumurile din Kigali - dintre care 90 sunt închiriate, în timp ce celelalte sunt conduse prin intermediul unui serviciu de închiriere.
 
„Un vehicul hibrid elimină anxietatea legată de autonomie, deoarece poate trece la benzină, ceea ce este relevant, deoarece suntem încă mult în urmă cu infrastructura de încărcare în Rwanda", spune Joshua Nshuti, de la Greenleaf Motors, dealerul oficial Mitsubishi în Rwanda.

Economia slab dezvoltată este un impediment

Poate că cel mai mare obstacol în calea dezvoltării unei pieţe de maşini electrice în Rwanda este reprezentat de cheltuieli.
 
Deşi Rwanda a înregistrat progrese economice în ultimul deceniu, aproximativ jumătate din populaţie încă se încadrează în definiţia ONU a sărăciei, trăind cu mai puţin de 2.15 dolari pe zi.
 
În timp ce acest lucru face imposibilă deţinerea unui vehicul electric, a prinde o plimbare cu o motocicletă electrică este în domeniul posibilităţilor.
 
Compania Ampersand a reuşit deja să vândă peste 700 de motociclete electrice în Rwanda, unde taxiurile cu motor reprezintă un mod de transport foarte important.
 
Aceste aşa-numite e-motos, cu un sistem de schimb de baterii, sunt extrem de populare, în parte pentru că sunt mai puţin costisitoare la achiziţie şi operare decât o motocicletă tradiţională.
 
În ciuda provocărilor, mulţi cred că Rwanda ar trebui să continue planurile de electrificare.
 
Michelle DeFreese, este ofiţer superior la Global Green Growth Institute, care asistă guvernul rwandez cu formare şi consiliere în ceea ce priveşte un plan pentru autobuze publice electrice.
 
Ea consideră că Rwanda, care produce deja 53% din energia electrică din surse regenerabile, se află într-o poziţie bună pentru a face tranziţia.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici