Noua faţă a turismului în Italia. Restaurantele se redeschid cu reguli stricte pentru patroni şi clienţi

După zile de groază pentru operatori, care până acum s-au lămurit că trebuie să plaseze mese la 4 metri distanţă şi separate de plexiglasuri înfiorătoare, lucrurile devin mult mai acceptabile. Se pare că restaurantele se vor putea deschide într-un mod demn şi sustenabil.

5432 afișări
Imaginea articolului Noua faţă a turismului în Italia. Restaurantele se redeschid cu reguli stricte pentru patroni şi clienţi

Iată cum se redeschid restaurantele în Italia: Un metru distanţă, ospătari mascaţi.

În doar câteva zile, s-a trecut în lumea restaurantelor din Italia de la marea teamă la unele speranţe rezonabile. Acum, industria vede o redeschidere durabilă a activităţilor, după luni de închidere forţată din cauza virusului. Au fost atât de multe reconstituiri superficiale, atât de multe articole inutile şi teroriste pe tema plexiglasului, demonstraţii şi bătălii probabil contraproductive, de tip "Eu nu deschid". Acum norii se împrăştie un pic. INAIL (Institutul Naţional pentru Asigurarea Accidentelor de Muncă) şi-a dat până la urmă concursul şi în aceste ore, după ce a făcut presupuneri care i-au speriat pe restauratori (2 metri, 4 metri, apoi din nou 2 metri, vă amintiţi?), astăzi a dezminţit ipoteza privind responsabilitatea angajatorilor pentru infecţiile personalului.

Redeschiderea restaurantelor. Regulile guvernului

Apoi, lucrurile s-au deblocat brusc datorită muncii depuse de regiunea Emilia Romagna în virtutea unei colaborări între operatorii economici şi guvernul regional ("suntem obişnuiţi să lucrăm aşa", a declarat Stefano Bonaccini, care va rămâne ca o figură cheie a acestei părţi a crizei). Rezultatul a fost o reglementare echilibrată, poate un pic îndrăzneaţă (fără mască pentru ospătari, pentru a pomeni doar o măsură), dar care în cele din urmă - înainte de a lua cuvenitele responsabilităţi reciproce ale clienţilor şi comercianţilor - a permis ca barmani, artizani de pizza, restauratori şi alte activităţi conexe să-şi imagineze o redeschidere durabilă, fezabilă.

Protocoalele din regiunea Emilia Romagna au început apoi să circule în următoarele ore în alte regiuni şi au pus în mod obiectiv în fibrilaţie toate asociaţiile de restauratori la strigătul de "ne dorim şi noi aceleaşi reguli ca în Emilia Romagna". Conferinţa Regiunilor, care a avut loc astăzi, a fost momentul în care diverşi guvernatori au fost supuşi la un efort de sinteză, nu în ultimul rând pentru că la miezul zilei guvernul a spus clar: dacă doriţi ca noi să adoptăm ideile dumneavoastră privind redeschiderea, trebuie să fiţi cu toţii de acord pe aceleaşi idei. S-au creat cel puţin vreo două tabere, cu pe de o parte rigoriştii (Fontana) şi pe de alta realiştii (Bonaccini, desigur, dar, de asemenea, Zaia şi Toti care au fracturat zona de centru dreapta). Afară cu Zingaretti, dat drept nu tocmai fericit să dea dreptate lui Bonaccini, în contextul problemelor de influenţă şi contraponderi în cadrul Pd. Faptul este că, în cele din urmă bunul simţ a prevalat şi cu o "muncă puternică între instituţii" – ca să vorbim ca Giuseppe Conte – s-a ajuns la o soluţie, propunând guvernului protocoale într-un text unitar, pe care executivul le-a aprobat cu un considerent care se rezumă mai presus de orice la acest lucru : "Dacă numărul de contaminaţi creşte iar, revenim asupra fiecarei decizii." Evident. O demonstraţie, însă, a modului în care este capabilă de concreteţe, viteză şi simţ al realităţii Italia instituţiilor atunci când se află într-o situaţie de urgenţă: în haos nu ne întrece nimeni, păcat că atunci când lucrurile sunt repuse la locul lor conducerea lasă în mod constant de dorit. Să sperăm că Italia Noului Normal pe care o aşteptăm să fie din acest punct de vedere puţin diferită.

Restaurantele se redeschid. Protocolul regiunilor aprobat de guvern

Dar ce spune în fond această propunere pe care regiunile, toate împreună, au formulat-o şi pe care guvernul a acceptat-o, făcând-o operaţională în întreaga ţară într-un mod omogen şi evitând mozaicul diferitelor legi regionale, în funcţie de teritorii? Următoarele orientări, care vor trebui apoi să fie încorporate în DPCM (decret al prim-ministrului) şi în Decretul-lege pe care guvernul îl are în pregătire, se aplică pentru toate tipurile de exerciţii de administrare a hranei şi băuturilor: restaurante, trattorii, pizzerii, autoserviri, baruri, pub-uri, patiserii, saloane de îngheţată, rotiserii (chiar cele plasate în domeniul activităţilor de cazare, în cadrul unităţilor de pe litoral şi în mall-uri); precum şi activităţile de catering, caz în care produsele alimentare sunt administrate în cadrul unei organizaţii de afaceri terţe, va fi, de asemenea, necesar să se respecte măsurile de prevenire stabilite de organizaţia respectivă.)

Informare

Asigurarea furnizării de informaţii adecvate şi clare cu privire la măsurile de prevenire, care trebuie să fie uşor de înţeles pentru toată lumea, inclusiv pentru clienţii de alte naţionalităţi.

Măsurarea febrei

Acolo unde se consideră necesar şi util, temperatura corpului poate fi detectată, împiedicând accesul în caz de temperatură > 37,5 grade Celsius. Nici o obligaţie, doar o posibilitate pentru restauratorii care vor dori.

Distanţe şi bariere

S-a vorbit mult despre asta: distanţa dintre o masă şi cealaltă, preccum şi între persoane, provocând confuzie şi controverse, şi este, probabil, punctul cel mai dezbătut care a alarmat profesioniştii, pornind de la documentul INAIL. Iată ultima versiune: distanţa dintre clienţi trebuie să fie de cel puţin 1 metru, chiar reductibilă în cazul prezenţei separatoarelor. Mesele trebuie aranjate astfel încât scaunele să asigure distanţa interpersonală de cel puţin 1 metru de separare între clienţi, cu excepţia persoanelor care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu sunt supuse distanţei interpersonale; acest din urmă aspect este total transferat către responsabilitatea individuală: fără restauratori sectorişti sau şerifi. Această distanţă poate fi redusă numai prin utilizarea barierelor fizice adecvate între diferitele mese pentru a preveni contaminarea prin picături. Da, pexiglasul cel detestat: dragi restauratori, cine chiar vrea să pună oamenii chiar mai aproape de un metru, trebuie să-i încuie în cuşti în spatele barierelor transparente. Un pont: nimeni nu o va face.

Produsele şi serviciile de igienă

Este necesar să se facă disponibile acum super-celebrele produse de igienizare atât pentru clienţi, cât şi pentru personal. Poate chiar şi în mai multe locuri ale localului, la intrare şi în apropierea toaletelor. Ele vor trebui să fie curăţate de mai multe ori pe zi (o speranţă pe care o aveam chiar înainte de virus!).

Localuri cu locuri aşezate

În unităţile care au locuri aşezate, se preferă accesul cu rezervare şi se păstrează lista subiecţilor care au rezervat pentru o perioadă de 14 zile (o măsură interesantă, care dovedeşte – sănătoasa! – intenţie de a da Statului un instrument de contact tacking). În astfel de activităţi nu pot exista mai mulţi clienţi în local decât există locuri aşezate.

Localuri fără scaune

În unităţile care nu au locuri de şezut, se permite intrarea unui număr limitat de clienţi deodată, în funcţie de caracteristicile individuale ale localului. Scopul aici este, de asemenea, de a se asigura că distanţa de cel puţin 1 metru de separare între clienţi este menţinută.

Spaţii exterioare

Acolo unde este posibil, se preferă utilizarea de spaţii în aer liber (grădini, terase, podiumuri), respectând întotdeauna spaţiul de cel puţin 1 metru.

Consumul la tejghea

Consumul la tejghea este permis numai dacă distanţa interpersonală de cel puţin 1 metru între clienţi poate fi garantată, cu excepţia persoanelor care, conform reglementărilor în vigoare, nu sunt supuse distanţei interpersonale, în funcţie de ceea ce declară.

Bufet

Consumul de hrană tip bufet nu este permis. Şi, aşa cum am spus, nu ne deranjează prea mult, deoarece va tinde să alunge - sperăm pentru totdeauna - ritualul sumbru de aperitiv bufet care, ca atare, nu poate garanta nici calitatea, nici consumul conştient.

Plata

Postul dedicat casieriei poate fi echipat cu bariere fizice şi ecrane; altfel, personalul trebuie să poarte mască şi să aibă un gel dezinfectant disponibil pentru mâini. În orice caz, se favorizează metodele de plată electronică, eventual la masă.

Personalul de sală şi de serviciu

Personalul de serviciu în contact cu clienţii trebuie să utilizeze masca şi trebuie să efectueze igienizarea frecventă a mâinilor cu soluţii hidroalcoolice (înainte de fiecare serviciu la masă). Mănuşile continuă să nu fie necesare, dar nu şi măştile: chelnerii, piccoli, directorii, somelierii, bariştii şi barmanii trebuie să le poarte întotdeauna. Aceasta este singura mare diferenţă dintre această formulă şi cea aprobată de regiunea Emilia Romagna.

Clienţii

Clienţii vor trebui să poarte masca ori de câte ori nu sunt aşezaţi la masă. De exemplu, atunci când vor merge să plătească sau atunci când se vor ridica pentru a merge până la baie.

Schimbarea şi reciclarea aerului

Fundamentală în securizarea spaţiilor este ventilaţia, am vorbit despre asta in extenso. Mare atenţie la reciclarea aerului. Încurajaţi schimbul de aer în interioare şi excludeţi complet, pentru sistemele de aer condiţionat, funcţia de recirculare a aerului.

Sanitizarea

La sfârşitul fiecărui serviciu la masă, trebuie prevăzute toate măsurile obişnuite de dezinfectare a suprafeţelor, evitând cât mai mult posibil ustensilele şi recipientele reutilizabile, dacă nu sunt igienizate (solniţe, oliviere etc.).

Meniul

Pentru meniuri, se favorizează consultarea on-line pe telefonul mobil sau se furnizează meniuri  imprimate plastifiate, şi deci dezinfectabile după utilizare, sau pe hârtie şi de unică folosinţă. Aşa cum am prezis cu uşurinţă, foarte probabil un boom mic pentru aplicaţiile de meniu online.

Restaurante de hotel

Totul ce am spus până în prezent se aplică şi la restaurantele din hoteluri.

Rolul Primăriilor

Acum, într-un fel mingea trece la municipalităţi. Regiunile şi-au făcut treaba surprinzător de eficient; guvernul le-a urmat, dar municipalităţile? Pentru un Milano care a răspuns rapid şi bine reglementat, atâtea alte oraşe îşi chinuie operatorii, în special în ceea ce priveşte normativele şi deciziile pentru ocuparea terenurilor publice. Şi este clar cât de super-strategice vor fi în următoarele săptămâni măsuţele în aer liber. La Roma, de exemplu, la doar câteva ore de  posibila redeschidere a restaurantelor, procedurile merg teribil de lent. Dar, în acest fel, riscăm să anulăm toate acţiunile instituţionale întreprinse, afectând operatorii prin crearea de blocaje care în urgenţa prezentă sunt inacceptabile.

Măsurile pentru staţiunile balneare: 10 metri pătraţi pentru fiecare umbrelă

Dar Noul Normal al lunilor următoare nu va fi doar cel al restaurantelor, deoarece lumea ospitalităţii se referă, de asemenea, la hoteluri, de exemplu, şi - în special în lunile următoare – la staţiunile de pe litoral. Iată deci care sunt regulile pentru acesta din urmă.

– Furnizarea de informare adecvată cu privire la măsurile de prevenire, care să fie de asemenea uşor de înţeles pentru clienţii de alte naţionalităţi. În acest sens, se promovează acompanierea la umbrelă de către personal pregătit în mod corespunzător (stewarzi de plajă), care să explice clienţilor măsurile preventive ce trebuie respectate.

– Este necesar să se pună produsele de dezinfectare la dispoziţia clienţilor şi a personalului în mai multe puncte din stabiliment

– Se preferă accesul la unităţi prin rezervare şi se va păstra lista de prezenţă pentru o perioadă de 14 zile.

– Temperatura corpului poate fi detectată, împiedicând accesul în caz de temperatură > 37,5 grade Celsius.

– Locul dedicat casei de marcat poate fi echipat cu bariere fizice (de exemplu, ecrane); în caz contrar, personalul trebuie să poarte mască şi să aibă un gel dezinfectant disponibil pentru mâinile lor. În orice caz, se favorizează metodele de plată electronică, eventual din faza de rezervare.

– Reorganizarea spaţiilor, pentru asigurarea accesului la stabiliment în mod ordonat, evitând adunările de persoane şi pentru a asigura menţinerea a cel puţin 1 metru de separare între utilizatori, cu excepţia persoanelor care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu sunt supuse distanţei interpersonale; ultimul aspect ţine de responsabilitatea individuală. Dacă este posibil, aranjarea unor trasee separate pentru intrare şi ieşire.

– Asigurarea unui spaţiu între umbrele (sau alte sisteme de umbrire) pentru a asigura o suprafaţă de cel puţin 10 metri pătraţi pentru fiecare umbrelă, indiferent de modul în care este configurată plaja (pentru rânduri orizontale sau în diamant).

– Pentru echipamentele de plajă (paturi, şezlonguri), atunci când nu sunt aşezate la locul umbrelei, trebuie garantată o distanţă de cel puţin 1,5 m.

– Curăţarea şi dezinfectarea regulată şi frecventă a zonelor comune, a vestiarelor, a cabinelor, a duşurilor, a toaletelor etc., oricum asigurate şi după închiderea stabilimentului.

– Echipamentele cum ar fi şezlonguri, paturi, umbrele etc. trebuie să fie dezinfectate la fiecare schimbare de persoană sau nucleu familiar. În orice caz, igienizarea trebuie garantată la fiecare sfârşit al zilei.

– În ceea ce priveşte plajele libere, se reiterează importanţa informării şi a capacitării individuale a organizatorilor în adoptarea comportamentelor care respectă măsurile de prevenire. Pentru a asigura respectarea distanţei de siguranţă de cel puţin 1 metru între oameni şi curăţarea şi dezinfectarea oricăror servicii prezente, se sugerează prezenţa unui supraveghetor. Plasarea umbrelelor va trebui, de asemenea, să respecte orientările de mai sus.

– Este interzisă practicarea activităţilor sportive de agrement de grup care pot duce la adunări.

– Sporturile individuale care au loc de obicei la plajă sau în apă (de exemplu, înot, surfing, windsurfing, kitesurfing) pot fi practicate în mod regulat, în conformitate cu măsurile interpersonale de distanţare. În cazul sporturilor de echipă (de exemplu, volei pe plajă, fotbal pe plajă) va fi necesar să se respecte dispoziţiile instituţiilor competente.

Protocolul pentru hoteluri si pensiuni agroturistice

În final, iată şi punctele, care în multe cazuri se suprapun cu cele de mai sus, ce vor permite redeschiderea corespunzătoare a hotelurilor, care nu au fost niciodată de fapt închise în virtutea vreunei Hotărâri de Guvern între martie şi aprilie, dar care, în fapt, în cele mai multe cazuri, cu excepţia celor care au decis să ofere un serviciu, s-au închis pe bună dreptate.

– Furnizarea unei informări adecvate cu privire la măsurile de prevenire, care să fie de asemenea uşor de înţeles pentru clienţii de alte naţionalităţi.

– Temperatura corpului poate fi detectată, împiedicând accesul în caz de temperatură > 37,5 grade Celsius.

– Asigurarea respectării distanţei interpersonale de cel puţin un metru în toate zonele comune şi promovarea diferenţierii rutelor în cadrul structurilor, cu un accent special pe zonele de intrare şi de ieşire. În această privinţă, se sugerează ca semne de informare să fie plasate şi/sau să delimiteze spaţiile (de exemplu, cu autocolante de ataşat pe podea, buline, panglici de marcat trasee etc.).

– Recepţia şi casieria pot fi echipate cu bariere fizice (de exemplu, ecrane); În orice caz, favorizaţi metodele de plată electronică şi de gestione a rezervărilor online, cu sisteme automate de check-in şi check-out, acolo unde este posibil.

– Recepţionera trebuie să cureţe blatul de lucru şi echipamentul utilizat la sfârşitul fiecărei ture.

– Oaspeţii trebuie să poarte întotdeauna masca, în timp ce angajaţii trebuie să utilizeze masca întotdeauna atunci când sunt în prezenţa clienţilor şi în orice situaţie în care nu este posibil să se garanteze distanţa interpersonală de cel puţin un metru.

– Asigurarea disponibilităţii şi accesibilităţii pe scară largă a sistemelor de igienă manuală cu soluţii hidroalcoolice în diferite locaţii din cadrul structurii, promovând utilizarea frecventă a acestora de către clienţi şi angajaţi.

– Orice obiect furnizat în uz de către structură oaspetelui trebuie să fie dezinfectat înainte şi după fiecare utilizare.

– Utilizarea ascensoarelor trebuie să permită respectarea distanţei interpersonale, chiar şi cu masca, prevăzând eventuale excepţii în cazul membrilor aceleiaşi familii/grup de călători.

– Asigurarea curăţării şi dezinfectării frecvente a tuturor spaţiilor şi camerelor, cu accent pe zonele şi suprafeţele comune atinse mai frecvent (balustrade, întrerupătoare de lumină, butoane de lift, clanţe pentru uşă şi ferestre etc.).

– În ceea ce priveşte climatizarea, este esenţial să se verifice caracteristicile de ventilaţie ale spaţiilor şi ale sistemelor de ventilaţie şi punerea în aplicare ulterioară în condiţii de menţinere a schimbării corespunzătoare şi a calităţii aerului interior. Pentru un microclimat adecvat, trebuie:

– să se asigure periodic ventilaţia naturală pe parcursul zilei în toate spaţiile cu deschideri exterioare, unde există puncte de lucru, personal intern sau utilizatori externi (inclusiv sălile de audienţă şi localuri open space), evitând curenţii de aer sau frig/căldură excesiv în timpul schimbării naturale a aerului;

– creşterea frecvenţei întreţinerii/înlocuirii pachetelor de filtrare a aerului de intrare (eventual, adoptarea unor pachete de filtrare mai eficiente);

– În ceea ce priveşte punctul extern de ejecţie a aerului, asiguraţi-vă că condiţiile instalaţiei rămân astfel încât să nu existe semne de probleme sanitare în distanţa dintre punctele de evacuare şi punctele de aspiraţie;

– să se permită intrarea şi extracţia aerului cu cel puţin o oră înainte şi până la o oră după accesul publicului;

– În cazul încăperilor fără ferestre, cum ar fi arhivele, vestiarele, toaletele etc., dar dotate cu ventilatoare/extractoare mecanice, acestea trebuie să fie menţinute în funcţiune cel puţin pe parcursul întregului program de lucru;

– În ceea ce priveşte spaţiile de legătură dintre diferitele încăperi ale clădirii (de exemplu coridoare, zone de tranzit sau de aşteptare), echipate în mod normal cu mai puţină ventilaţie sau fără ventilaţie dedicată, ar trebui acordată o atenţie deosebită evitării staţionării şi adunării persoanelor, luând măsuri organizatorice astfel încât aceleaşi spaţii să fie folosite numai pentru tranzit sau pauze de scurtă durată;

– În clădirile echipate cu sisteme de ventilaţie specifice cu intrare externă de aer, prin ventilaţie mecanică controlată, se va elimina complet funcţia de recirculare a aerului;

– Pentru sistemele de încălzire/răcire care utilizează pompe de căldură, fancoil sau termoconvectoare, dacă nu este posibilă asigurarea climatizării corespunzătoare a încăperilor prin stingerea sistemelor, să fie curăţate filtrele de aer de recirculare în conformitate cu indicaţiile furnizate de producător, în poziţia stinsă, pentru a menţine nivelurile corespunzătoare de filtrare/îndepărtare.

– Prizele şi grilele de aerisire trebuie curăţate cu cârpe curate din microfibră umezită cu apă şi săpun sau cu alcool etilic 75%;

– Se va evita utilizarea şi pulverizarea produselor de curăţare direct pe filtre, astfel încât să nu se inhaleze substanţe poluante în timpul funcţionării.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici