- Home
- Externe
- LONDRA, (10.06.2014, 13:42)
- Teodora Nicolau
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Rasismul devine mai accentuat în perioade de criză economică
Rasismul devine mai acut în perioade de criză economică, oamenii percepând distorsionat feţele celor de altă etnie atunci când situaţia economică este precară, conform unui studiu al cercetătorilor americani.
69 afișări
STUDIU: Rasismul devine mai accentuat în perioade de criză economică (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Un studiu recent efectuat la Universitatea din New York a stabilit că, în perioade de recesiune, oamenii percep chipurile persoanelor de altă etnie în mod distorsionat, ca fiind "mai închise la culoare" şi cu trăsături faciale mai pronunţate, fenomen care sporeşte probabilitatea discriminării, potrivit dailymail.co.uk.
Astfel, "sărăcia resurselor" modifică percepţia pe care o au oamenii asupra chipului celorlalţi, studiul cercetătorilor americani confirmând un studiu din 2013, conform căruia rasismul a luat amploare în Marea Britanie, în urma dificultăţilor economice.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Antreprenorii, managerii din privat, oamenii de business, trebuie să se implice mai mult în guvernarea României
-
Moscova reacţionează la declaraţiile lui Macron şi David Cameron: Este o escaladare directă a tensiunilor în jurul conflictului ucrainean
-
F-35 pentru România. Un model expoziţional al avionului de generaţia a cincea va fi prezent la BSDA 2024
-
Spionajul american avertizează: Războiul din Ucraina nu se va încheia prea curând
Cercetătorii David Amodio şi Amy Krosch au efectuat patru experimente, la care au participat 285 de americani albi, şi au descoperit că oamenii percep diferit chipurile într-o perioadă de criză.
"Este bine cunoscut că inegalităţile socio-economice dintre americanii albi şi minorităţile rasiale au crescut considerabil în condiţii de sărăcie economică. Descoperirile noastre indică faptul că penuria modifică modul în care oamenii percep vizual rasa altei persoane - iar această deformare perceptuală contribuie la inegalităţi", a declarat profesorul David Amodio.
În primul experiment, participanţii au privit fotografii ale unor chipuri care variau de la închise la culoare până la albe, apoi au fost întrebaţi dacă fiecare chip din fotografie era închis la culoare sau alb.
Persoanele care aveau convingerea că persoanele albe trec prin dificultăţi economice, în timp ce oamenii cu pielea închisă la culoare prosperă, aveau o probabilitate mai mare de a percepe oamenii de etnie mixtă ca având pielea mai închisă la culoare decât în realitate.
În al doilea experiment, conceptul de criză economică a fost introdus în mod inconştient, alături de mesaje subliminale precum "sărăcie", "criză" şi "limitat". Oamenii de ştiinţă au descoperit că, în această situaţie, voluntarii aveau o probabilitate mai mare de a percepe oamenii de etnie mixtă ca având pielea mai închisă la culoare decât atunci când aceste mesaje nu erau introduse.
În al treilea experiment, oamenii cu dificultăţi economice au perceput chipurile ca având pielea mai închisă la culoare şi cu trăsături "afrocentrice" mai pronunţate decât persoanele care nu se confruntau cu probleme financiare.
În testul final, participanţii au alocat mai puţini bani persoanelor percepute ca având pielea "mai închisă la culoare" atunci când existau probleme financiare.
Potrivit studiului, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences, "rezultatele sugerează că sărăcia economică schimbă percepţia vizuală a indivizilor asupra americanilor de culoare, ceea ce accentuează discriminarea, iar acest proces ar putea agrava inegalităţile socio-economice".
Citește pe alephnews.ro: Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe