- Home
- Externe
- JAKARTA, (12.01.2015, 07:09)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Una dintre cele două cutii negre ale avionului AirAsia a fost recuperată din mare
Scafandri indonezieni au scos luni la suprafaţă una dintre cele două cutii negre - şi anume pe cea cu parametri de zbor - ale avionului AirAsia care s-a prăbuşit în Marea Java pe 28 decembrie cu 162 de persoane la bord, au anunţat autorităţile.
621 afișări
Una dintre cele două cutii negre ale avionului AirAsia a fost recuperată din mare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Directorul Comitetului Naţional pentru Securitatea Transporturilor (KNKT) m-a informat că la ora (locală) 7.11 (2.11, ora României), am scos la suprafaţă o parte a cutiilor negre, pe care le numim înregistrator de date de zbor", a declarat pentru presă Bambang Soelistyo, directorul Agenţiei pentru căutare şi salvare.
"Încercăm în continuare să găsim înregistratorul de zbor" cu ultimele comunicaţii ale piloţilor, a adăugat el.
Scafandrii au localizat cutiile negre duminică, în Marea Java, la o adâncime de aproximativ 30 de metri, sub fragmente din fuzelajul avionului. Condiţii meteorologice nefavorabile au încetinit operaţiunile.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Antreprenorii, managerii din privat, oamenii de business, trebuie să se implice mai mult în guvernarea României
-
Moscova reacţionează la declaraţiile lui Macron şi David Cameron: Este o escaladare directă a tensiunilor în jurul conflictului ucrainean
-
F-35 pentru România. Un model expoziţional al avionului de generaţia a cincea va fi prezent la BSDA 2024
-
Spionajul american avertizează: Războiul din Ucraina nu se va încheia prea curând
Cutiile negre - sau înregistratoare de zbor - sunt indispensabile pentru a se stabili circumstanţele exacte ale dramei. Un înregistrator conţine conversaţiile din carlingă, între piloţi şi cu controlul aerian, iar al doilea conţine parametri ai avionului ca viteză, altitudine.
La puţin timp după decolarea avionului din oraşul indonezian Surabaya către Singapore, pe 28 decembrie, pilotul a cerut să i se permită să ia altitudine, pentru a evita nori foarte ameninţători, dar nu a primit undă verde de la controlul aerian, din cauza traficului prea important în acest sector foarte frecventat. Contactul între aeronavă şi controlul aerian a fost pierdut la puţin timp după aceea.
Între cele 162 de persoane de la bord se aflau 155 de indonezieni, copilotul francez Rémi Plesel, un britanic, trei sud-coreeni, un malaysian şi un cetăţean din Singapore.
Numai 48 de cadavre au fost recuperate până în prezent. Nu au existat suspravieţuitori.
Agenţia de meteorologie indoneziană a anunţat într-un raport preliminar publicat pe site că vremea a fost "factorul declanşator" al accidentului. Gheaţa ar putea să fi provocat prăbuşirea avionului, confruntat cu nori cu temperaturi de minus 80 până la minus 85 de grade Celsius.
Însă unii experţi au afirmat că se îndoiesc de ipoteză, apreciind că informaţiile disponibile sunt insuficiente pentru a stabili cu preciezie cauzele catastrofei şi că pentru aceasta este necesar să se aştepte analiza informaţiilor conţinute de cutiile negre.
Filialei AirAsia Indonesia a companiei malaysiene AirAsia i s-a interzis să utilizeze culoarul de zbor Surabaya-Singapore până la finalizarea anchetei cu privire la catastrofa aeriană, după ce l-a folosit fără autorizaţie în ziua zborului, potrivit autorităţilor indoneziene.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Puncte cheie din interviul extins al lui Macron cu The Economist. Xi Jinping, surpriza interviului: „China nu-și dorește o Rusie care destabilizează, un Iran cu arme nucleare sau un Orient Mijlociu cufundat în haos”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:34
-
ieri, 22:00