AC/DC, Sonisphere şi Aerosmith - evenimentele muzicale cel mai bine vândute în 2010, în România

Concertele susţinute de trupele AC/DC şi Aerosmith, dar şi festivalul Sonisphere au fost evenimentele muzicale cel mai bine vândute anul trecut, în România, a declarat pentru MEDIAFAX directorul Eventim, Valentin Vasiloiu.

48 afișări
Imaginea articolului AC/DC, Sonisphere şi Aerosmith - evenimentele muzicale cel mai bine vândute în 2010, în România

AC/DC, Sonisphere şi Aerosmith - evenimentele muzicale cel mai bine vândute în 2010, în România (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Concertul susţinut de trupa AC/DC a fost, de altfel, una dintre cele mai mari desfăşurări de forţe din organizarea de evenimente muzicală în 2010. În lipsa unei arene încăpătoare, concertul a avut loc în Piaţa Constituţiei din Bucureşti. Evenimentul a atras, la jumătatea lui mai 2010, aproape 60.000 de oameni, care au venit să îi vadă pe legendarii rockeri manifestându-se în faţa Casei Poporului. Potrivit Eventim, în jur de 2.000 de spectatori au venit din străinătate pentru a vedea concertul de la Bucureşti al trupei AC/DC.

Deşi anul 2010 a fost unul de criză, a fost bogat în evenimente muzicale, iar printre cele mai câştigate companii s-au numărat cele care se ocupă de vânzări de bilete. "Fanii au comentat din plin, presa mai puţin, un aspect foarte interesant: un an de criză, 2010, cu nenumărate furtuni sociale, a fost în acelaşi timp cel mai bogat an din istoria României în evenimente şi concerte. Uitaţi-vă numai la un Top 5 al vânzărilor, vedeţi ce trupe sunt enumerate acolo şi veţi realiza că, până în 2010, un astfel de top se făcea pe cinci sau zece ani, nu pe unul singur", spune directorul Eventim. Astfel, un Top 5 al concertelor la superlativ din punct de vedere al vânzărilor, pe 2010, arată astfel pentru Vasiloiu: 1. AC/DC 2. Sonisphere 3. Aerosmith 4. Guns N' Roses 5. Eric Clapton.

Dintre acestea, Sonisphere a fost o premieră în peisajul muzical autohton. Un concept internaţional, Sonisphere este un festival care aduce, în mai multe ţări din lume, cele mai mari nume ale rockului actual. Anul trecut, Sonisphere România, care s-a desfăşurat la sfârşitul lui iunie, a adus, la complexul Romexpo din Capitală, trupe precum Metallica, Manowar, Rammstein şi Alice in Chains. Sonisphere a avut, în Bucureşti, peste 80.000 de spectatori.

Completat de show-urile susţinute de Aerosmith, Guns N' Roses şi Eric Clapton, calendarul concertelor a adus companiilor de vânzări de bilete rezultate care au depăşit aşteptările.

"Dacă la sfârşitul lui 2009 preconizam pentru 2010 o triplare a cifrei de afaceri, o ţintă oricum îndrăzneaţă, s-a dovedit că anul trecut a adus rezultate chiar mai bune, primele bilanţuri arătând că cifra de afaceri a crescut de cinci ori, de la 2 milioane de euro la peste 10 milioane", spune Vasiloiu.

Pe de altă parte, firma pe care acesta o conduce are 700 de puncte de vânzare, iar pentru cel mai mare concert al anului, cel al trupei AC/DC, Eventim a inclus sistemul de vouchere prin care spectatorii au putut plăti biletul în două rate. Preţurile biletelor pentru astfel de evenimente variază între 40 şi 150 de euro, sume practicate şi la concertele din străinătate. Cele mai scumpe bilete, cele din secţiunea VIP, au avut preţuri de 150 de euro, dar, în cazul unor artişti precum Eric Clapton sau Elton John, s-au epuizat destul de repede.

Printre problemele pieţei din România, cele mai serioase sunt lipsa unei legislaţii în domeniu şi cele legate de distribuţia biletelor, apreciază Vasiloiu. Totuşi, în 2010, firma a vândut peste o jumătate de milion de bilete.

Până în prezent, cel mai important concert al anului 2011 este cel al trupei Bon Jovi, care va avea loc în Piaţa Constituţiei, pe 10 iulie.

Potrivit site-ului oficial Sonisphere, evenimentul nu avea avea loc în România anul acesta, ţările anunţate fiind Polonia, Italia, Suedia, Grecia, Spania, Marea Britanie, Cehia, Bulgaria, Elveţia, Franţa, Finlanda, Turcia.

(Material realizat de Oana Ghita, oana.ghita@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici