Albumul "21" al lui Adele a avut cele mai mari vânzări în SUA pentru al doilea an consecutiv

Albumul "21" al cântăreţei britanice Adele a reuşit o performanţă rară în 2012, ocupând pentru al doilea an consecutiv primul loc în topul materialelor discografice cu cele mai mari vânzări în Statele Unite.

212 afișări
Imaginea articolului Albumul "21" al lui Adele a avut cele mai mari vânzări în SUA pentru al doilea an consecutiv

Adele (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Este pentru prima dată în istorie când acelaşi material discografic ocupă primul loc în topul vânzărilor de albume din Statele Unite timp de doi ani la rând, de când compania Nielsen Soundscan a început să alcătuiască acest clasament, în 1991, au anunţat joi reprezentanţii acestei companii.

Însă numărul total al albumelor vândute pe piaţa americană a scăzut în 2012 cu patru procente, ajungând la 315,9 milioane de copii, după progresul de trei procente înregistrat în 2011.

Albumul "21" al cântăreţei Adele s-a vândut în 4,41 milioane de copii în Statele Unite în anul 2012, depăşind albumul "Red", lansat de Taylor Swift, care ocupă locul al doilea, cu 3,11 milioane de unităţi vândute. În 2011, "21" s-a vândut în 5,82 milioane de copii pe piaţa americană.

"Este un fel de album care apare o dată în viaţă", a declarat Keith Caulfield, director asociat al revistei Billboard, referindu-se la acest material discografic de succes. "Doar câteva astfel de albume reuşesc să rămână în istorie", a adăugat el.

"21", care include piese de succes precum "Rolling in the Deep" şi "Someone Like You", a ajutat-o pe Adele să câştige şase premii Grammy la începutul anului 2012, confirmând astfel supremaţia muzicală a artistei britanice în vârstă de 24 de ani, care îşi înregistrează discurile la casa independentă XL Recordings.

"21" s-a vândut într-un ritm susţinut, depăşind pragul de 10 milioane de unităţi vândute într-un interval mai mic de doi ani, precizează Keith Caulfield. Precedentul material discografic care a reuşit această performanţă a fost discul "No String Attached", lansat în 2000 de grupul 'N Sync.

Sucesul comercial al cântăreţei Adele s-a produs în ciuda faptului că vânzările de albume au scăzut pe piaţa americană în 2012.

"Anul trecut (2011) a fost o întâmplare fericită. O creştere anuală în vânzările de albume reprezintă o reuşită uluitoare. Aşa funcţionează piaţa în prezent, pentru că oamenii cumpără în zilele noastre single-uri, nu albume", a explicat Caulfield.

Într-adevăr, vânzările digitale de single-uri au înregistrat în 2012 o creştere de 5%, ajungând la 1,336 miliarde de descărcări pe internet.

Topul celor mai bine vândute albume în Statele Unite a avut o "aromă" britanică în 2012, întrucât Taylor Swift este singura artistă americană prezentă în Top 5, celelalte patru locuri fiind ocupate de artişti britanici. Taylor Swift îşi înregistrează albumele la casa independentă Big Machine din Nashville, dar acestea sunt distribuite de gigantul Universal Music Group.

Albumul "Up All Night", lansat în 2011 de grupul britanic One Direction prin intermediul casei Columbia, deţinută de Sony Music, ocupă locul al treilea în acest top, cu 1,62 milioane de copii vândute în 2012. Continuarea acestui album, "Take Me Home", lansat în 2012 de acelaşi grup britanic, se află pe poziţia a cincea, cu 1,34 milioane de unităţi vândute pe teritoriul american.

Grupul folk-pop britanic Mumford & Sons, care îşi înregistrează piesele la casa de discuri Glassnote, ocupă poziţia a patra în topul celor mai bine vândute albume pe piaţa americană, cu materialul discografic "Babel", care s-a vândut în 2012 în 1,46 milioane de unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici