Bill Clinton, MTV şi Nelson Mandela, în noul serial "Anii '90", la National Geographic Channel

National Geographic Channel difuzează, începând din 10 august, serialul "Anii '90", care reaminteşte momentele majore ale deceniului, oamenii şi inovaţiile care au modelat lumea modernă, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

210 afișări
Imaginea articolului Bill Clinton, MTV şi Nelson Mandela, în noul serial "Anii '90", la National Geographic Channel

Nelson Mandela (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Conform sursei citate, anii '90 au fost o perioadă cu suişuri şi coborâşuri. Bill Clinton a ajuns preşedintele Statelor Unite cu promisiunea unei schimbări, telespectatorii şi-au făcut noi "Prieteni" (cei din serialul "Friends", n.r.), războiul civil a zguduit Rwanda, un cunoscut baron al drogurilor din Columbia a fost capturat, iar emisiunea "The Real World" de pe MTV a schimbat peisajul programelor de televiziune. Totodată, anii '90 au reprezentat vremuri în care tehnologia ne-a propulsat rapid în viitorul digital, când miliardarii se creau mai rapid decât oricând.

Astfel, după succesul avut primăvara trecută cu serialul "Anii '80", National Geographic Channel a pregătit un nou miniserial, denumit "Anii '90", care va avea premiera pe 10 august, de la ora 22.00.

Serialul conţine o analiză detaliată a deceniului şi cuprinde 120 de interviuri originale - de la eroii anonimi aflaţi în spatele unora dintre cele mai fascinante poveşti până la cele mai mari nume din politică, tehnologie, cinematografie şi muzică. Printre cei ce-şi vor aminti de acea perioadă se numără Courtney Love, Vanilla Ice, Jerry Springer, Colin Powell şi Tonya Harding.

Între poveştile care au schimbat istoria, documentarul National Geographic Channel va examina eliberarea lui Nelson Mandela, liderul spiritual al mişcării antiapartheid din Africa de Sud, după cei 27 de ani petrecuţi în închisoare şi ulterior alegerea sa ca prim preşedinte de culoare al Africii de Sud; Războiul civil din Rwanda, care a luat vieţile a 800.000 de oameni în numai şase luni, ca urmare a conflictelor majorităţii Hutu cu minoritatea Tutsi; capturarea baronului drogurilor columbian Pablo Escobar, al cărui vast imperiu controla 80% din traficul de cocaină la nivel mondial; "Jocul video" televizat care s-a numit "Furtună în deşert" şi cum a schimbat acesta noţiunea de război pentru totdeauna; o industrie muzicală care a început să ofere pentru toată lumea ceva, de la alternativ (Nirvana) la rap (Tupac şi Notorious B.I.G.).

De asemenea, documentarul "Anii '90" va analiza tumultuoasa administraţie Clinton, care a pornit de la promisiunile de schimbare la stânjenitoarele scandaluri personale, dar şi ascensiunea lui Osama bin Laden, care a culminat cu evenimentele din 11 septembrie 2001.

Serialul cuprinde episoadele: "Anii '90: În fotbal" (difuzat pe 10 august, de la ora 21.00), "Anii '90: America la război" (10 august, de la 22.00), "Anii '90: Marile tragedii" (8 august, de la 21.00), "Anii '90: Realitatea doare" (11 august, de la 22.00), "Anii '90: Duşmanul dintre noi" (12 august, de la 22.00), "Anii '90: Şoc şi uimire" (13 august, de la 22.00), "Anii '90: Fără apărare" (14 august, de la 22.00).

"Anii '90" este produs pentru National Geographic Channels International (NGCI) de Nutopia. Jane Root şi Peter Lovering sunt producătorii executivi ai Nutopia, iar Fred Hepburn este producător supraveghetor. Episoadele speciale sunt produse pentru NGCI de Twofour. Jill Cumberbatch este producătorul şi regizorul serialului. Pentru NGCI, Hamish Mykura este vicepreşedinte executiv şi director al diviziei de conţinut internaţional.

Companie deţinută de National Geographic Ventures şi FOX Entertainment Group, National Geographic Channels International (NGCI) sprijină angajamentul Societăţii National Geographic de a explora, proteja şi educa prin cele şase canale ale sale: National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild, Nat Geo Wild HD, Nat Geo People şi Nat Geo Mundo.

La nivel global, National Geographic Channel (inclusiv NGC U.S. care este o companie joint-venture între NGT şi Fox Cable Networks Group) este disponibil în 440 de milioane de case din 171 de ţări, în 45 de limbi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici