Donald Potard, fondatorul companiei Jean-Paul Gaultier, se va întâlni cu 16 creatori români

Donald Potard, fondatorul companiei Jean-Paul Gaultier şi al societăţii Agent de Luxe, se va afla luni la Bucureşti pentru a susţine o conferinţă şi a se întâlni cu 16 creatori de modă români, care îşi expun în aceeaşi zi creaţiile la Muzeul "George Enescu", au anunţat joi organizatorii.

71 afișări
Imaginea articolului Donald Potard, fondatorul companiei Jean-Paul Gaultier, se va întâlni cu 16 creatori români

Donald Potard, fondatorul companiei Jean-Paul Gaultier, se va întâlni cu 16 creatori români (Imagine: www.wikipedia.org)

Prima vizită a lui Potard în România şi evenimentele organizate cu acest prilej au loc sub egida Pasarela, festivalul de modă de la Bucureşti iniţiat în 2008 de Ambasada Franţei şi Institutul Francez. Pasarela continuă şi în 2010, însă într-o formulă nouă, constând într-o serie de evenimente organizate pe tot parcursul anului, a explicat, joi, într-o conferinţă de presă care a avut loc la Ambasada Franţei, Philippe Guillet de Saint Mart, directorul artistic al festivalului.

Vizita lui Donald Potard deschide seria de evenimente desfăşurate anul acesta sub egida Pasarela. Fondatorul companiei Jean-Paul Gaultier - alături de celebrul creator cu acest nume - va susţine luni, de la ora 15.00, la Biblioteca Centrală Universitară din Capitală, conferinţa cu titlul "Luxul: Mit sau realitate?". Donald Potard va încerca astfel să evidenţieze cum valorile proprii ale luxului pot fi aplicate unui număr infinit de domenii, industriei şi serviciilor.

Aceasta va fi urmată, în seara aceleiaşi zile, de o prezentare de modă de tip performance - "Regard Mode Roumain" -, între orele 20.00 şi 22:00, la Muzeul "George Enescu" din Capitală.

Ţinutele au fost selectate din creaţia a 16 designeri români, de la Bucureşti, dar şi de la Cluj-Napoca şi Iaşi: Lena Criveanu, Doina Levintza, Roz Alb de Mura, Mihaela Glăvan, Carla Szabo, Wilhemina Artz, Lucian Broscăţean, Claudia Castrase, Andra Cliţan, Kristina Dragomir, Andreea Muşat, Stephan Pelger, Cristian Samfira, Tatiana Strimbovschi, Andreea Tincu şi Valentina Vidraşcu. Conceptul şi direcţia artistică a acestei prezentări, care va fi făcută de manechine ce se vor integra în decorul oferit de sălile muzeului, îi aparţine lui Philippe Guillet de Saint Mart. La eveniment, vor fi prezenţi toţi cei 16 designeri care expun.

"Donald Potard este un personaj de neevitat în moda franceză şi este cunoscut şi pe plan internaţional. El poate oferi soluţii.... Cum ar fi ca Roz Alb de Mura să ajungă la Christian Dior? Sunt convins că există mulţi creatori români care au talent şi pot ajunge directori artistici în mari case de modă, dar nu sunt cunoscuţi", a mai spus Philippe Guillet de Saint Mart la conferinţă.

Absolvent de studii de teatrologie, Donald Potard se alătură, în 1976, prietenului său din copilărie Jean-Paul Gaultier, cu care pune bazele societăţii cu acelaşi nume. Este, succesiv, realizator al primelor parade de modă, director de comunicare, director al companiei (1984) şi devine preşedintele grupului în 1991. După 25 de ani la cârma casei Jean-Paul Gaultier, în 2005 devine CEO al societăţilor Jean-Charles de Castelbajac şi Emanuel Ungaro.

Donald Potard este şi fondatorul societăţii Agent de luxe, prin care reprezintă, în prezent, peste 100 de creatori din domeniile modei, produselor de înfrumuseţare şi design-ului. Misiunea lui este de intermediar între creatori şi industrie, pentru a dezvolta proiecte atipice şi inovatoare. Printre clienţii săi fideli se numără Paco Rabanne, Jean Charles de Castelbajac şi Kenzo Takada. Prin intermediul său, creatoarea Chantal Thomass realizează, în 2007, pentru marca Vedette, o maşină de spălat capitonată cu catifea roz, iar regretatul Alexander McQueen a colaborat la design-ul glamour al sticlei de Chivas.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici