• Un asteroid care se îndreaptă spre atmosfera Pământului a fost descoperit recent de NASA.
  • Asteroidul va trece la aproximativ 3.500 de kilometri deasupra suprafeţei Pământului.
Imaginea articolului Un asteroid va trece la aproximativ 3.500 de kilometri deasupra suprafeţei Pământului

Asteroidul 2023 BU a fost reperat sâmbătă (21 ianuarie) de către Centrul pentru Studiul Obiectelor din Apropierea Pământului (CNEOS) al NASA şi este programat să treacă pe lângă noi vineri (27 ianuarie), în jurul orei 12.30.

Roca va trece la aproximativ 3.500 de kilometri deasupra suprafeţei Pământului, ceea ce o va face să fie a patra cea mai apropiată dintre rocile spaţiale trecute şi viitoare care se vor apropia de planeta noastră, relatează ladbible.com.

Asteroidul este atât de aproape de Pământ încât distanţa medie dintre Pământ şi Lună este de puţin sub trei procente.

Chiar dacă acest asteroid ar avea o traiectorie spre Pământ, nu există motive de îngrijorare, deoarece, potrivit CNEOS, asteroidul măsoară între 3,6 şi 8,2 metri. Potrivit experţilor NASA, orice asteroid mai mic de 24 de mtri ar avea mai multe şanse să ardă în atmosfera Pământului decât să atingă solul.

Deoarece se aşteaptă ca asteroidul să treacă pe lângă atmosfera Pământului, pasionaţii de astronomie vor putea vedea Asteroidul 2023 BU trecând pe lângă cer datorită proiectului Virtual Telescope Project.

VTP este un set de telescoape robotizate cu sediul în Ceccano, Italia, care sunt accesibile online, configurate pentru ca oamenii să aibă propria experienţă astronomică din confortul caselor lor.

Transmisiunea în direct a asteroidului de la VTP va începe joi, 26 ianuarie, la ora 19.15.