- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (22.12.2023, 12:20)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Aproape jumătate dintre români aleg să ofere cadouri dulci de sărbători. Cozonacul,vedeta de Crăciun
Aproape jumătate dintre români aleg să ofere cadouri dulci de sărbători, faţă de o medie de 27% în regiunea CEE-6. Cozonacul este desertul vedetă din meniul de Crăciun, potrivit raportului „Festive Season in CEE”, al Colliers.
128 afișări
Aproape jumătate dintre români aleg să ofere cadouri dulci de sărbători. Cozonacul,vedeta de Crăciun
În casele românilor şi bulgarilor, dulciurile sunt un element esenţial al sărbătorilor, subliniază Colliers în cel mai recent raport „Festive Season in CEE”, la care au participat respondenţi din România, Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia (CEE-6). Mai exact, în România, cadourile dulci sunt cumpărate de 45% dintre intervievaţi, iar în rândul bulgarilor ponderea este de 47%, semnificativ mai mare decât media regiunii CEE-6, unde 27% dintre cei chestionaţi aleg să dăruiască produse dulci de sărbători.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
-
Protest violent anti-Tesla în Germania, cu tentative de asalt asupra fabricii de maşini electrice
-
Legea pentru consolidarea capacităţii de combatere a evaziunii fiscale a fost promulgată
-
Viaţa din interiorul lagărelor secrete de detenţie din Israel
La polul opus se află Cehia (3%) şi Slovacia (13%), unde nu se prea cumpără şi oferă dulciuri.
Acelaşi sondaj arată că simbolurile tradiţionale de sărbători pentru români sunt cozonacul şi plăcintele Pelincile Domnului.
Perioada Crăciunului este caracterizată de numeroase tradiţii şi specialităţi culinare. În întreaga Uniune Europeană, fiecare ţară se mândreşte cu tradiţiile sale gastronomice unice, cu un accent deosebit pe dulciurile de sărbători, iar datele Colliers arată că România se numără printre ţările UE cu o înclinaţie puternică pentru dulciuri, în special pentru ciocolată şi zahăr pur, acesta din urmă fiind un indicator al faptului că multe dulciuri se coc în casă.
„Am urmărit coşul de consum analizat de Eurostat, care oferă o imagine detaliată a categoriilor de cheltuieli şi, examinând produsele zaharoase în general, cum ar fi zahărul, gemurile, ciocolata, bomboanele şi produsele de cofetărie, am constatat că ţările din Europa Centrală şi de Est în general şi ţările baltice domină primele poziţii. Bulgaria se află pe primul loc în UE şi nici România nu este departe, produsele zaharoase reprezentând aproximativ 2% din coşul lunar de consum. România şi Bulgaria se situează mai jos în UE în ceea ce priveşte ponderea produselor de cofetărie, dar este esenţial de remarcat că bulgarii conduc în ceea ce priveşte cheltuielile generale pentru produsele zaharoase, în timp ce românii stau mai bine la alte categorii de produse, cum ar fi ciocolata sau consumul de zahăr pur”, explică Silviu Pop, Director CEE & Romania Research la Colliers.
Sondajul Colliers „Festive Season in CEE-6” arată, de asemenea, şi că, în România, mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi cumpără cadouri în ultimul moment, în timp ce în majoritatea ţărilor europene, respondenţii încep să cumpere cadouri cu una-două luni înainte.
Cumpărătorii din ţările CEE-6 au declarat că cel mai adesea alocă o sumă cuprinsă între 26 şi 50 de euro pentru un cadou oferit unei persoane.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
Citește pe www.zf.ro: Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Citește pe www.zf.ro: Avertisment apocaliptic de la omul care a creat ChatGPT: ”Îmi este frică de ce va urma, este o problemă masivă. Nu realizaţi încă impactul Inteligenţei Artificiale.” Milioane de joburi vor dispărea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Tinerilor le este frică să răspundă la telefon. 70% dintre persoanele care au participat la un sondaj preferă mesajele
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este antreprenorul care vrea să transforme cele mai arzătoare dorinţe ale oamenilor într-o afacere. El a creat şi vândut mai multe afaceri
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imaginile anului cu romanticul Ilie Năstase în timp ce își sărută cu foc soția! Cum a răsfățat-o pe Ioana Năstase, după ce femeia a dezvăluit că relația lor o face să trăiască în minciună și durere
PROSPORT.RO
Anunțul făcut de Nicolae Bacalbașa despre Florin Piersic. Ce se întâmplă acum cu actorul: 'O septicemie este o situație imprevizibilă'
CANCAN.RO
Un IT-ist din Cluj a cerut instanței să devină FEMEIE! Motivul: Nu îi mai place să fie bărbat. Ce a decis judecătorul
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe