Ce s-a întâmplat când cea mai populată ţară din lume a oprit TikTok

Experienţa Indiei cu interzicerea TikTok oferă indicii despre ce s-ar putea întâmpla dacă SUA ar lua o măsură similară. Între timp, interdicţia a creat oportunităţi pentru companiile americane.

6000 afișări
Imaginea articolului Ce s-a întâmplat când cea mai populată ţară din lume a oprit TikTok

Ce s-a întâmplat când cea mai populată ţară din lume a oprit TikTok

În timp ce fanii TikTok din Statele Unite se tem că vor pierde accesul la aplicaţia de socializare extrem de populară, există lecţii pe care le pot învăţa de la o ţară din cealaltă parte a lumii, notează CNN.

Miercuri, Camera Reprezentanţilor din SUA a adoptat un proiect de lege care ar putea duce la interzicerea TikTok la nivel naţional. Deşi aplicaţia deţinută de chinezi nu va dispărea prea curând de pe telefoanele americanilor, mulţi dintre cei 170 de milioane de utilizatori ai săi din ţară sunt afectaţi.

După o ciocnire violentă la graniţa sa cu China, soldată cu moartea a cel puţin 20 de soldaţi indieni, în iunie 2020, India a interzis brusc TikTok şi alte câteva aplicaţii chinezeşti bine cunoscute.

"Este important să ne amintim că, atunci când India a interzis TikTok şi mai multe aplicaţii chinezeşti, SUA au fost primele care au lăudat decizia", a declarat Nikhil Pahwa, fondatorul site-ului de tehnologie MediaNama, cu sediul la Delhi.

Deşi decizia bruscă a Indiei i-a şocat pe cei 200 de milioane de utilizatori TikTok din ţară, în cei aproape patru ani care au trecut de atunci mulţi au găsit alte alternative.

"Interzicerea TikTok a dus la crearea unei oportunităţi de mai multe miliarde de dolari. 200 de milioane de utilizatori aveau nevoie de un loc unde să se ducă", a declarat Pahwa, adăugând că, în cele din urmă, companiile americane de tehnologie au fost cele care au profitat de moment cu noile lor oferte.

Interdicţia nu a fost lipsită de durere. TikTok-erii indieni au trăit în confuzie în zilele şi lunile care au urmat. Asta pentru că, până în 2020, TikTok devenise extrem de popular în rândul indienilor care căutau să scape de presiunile impuse de restricţiile stricte legate de Covid.

"Toată lumea din India îşi doreşte să fie vedetă de Bollywood, iar TikTok a făcut acest vis posibil, transformând oamenii, inclusiv pe cei din oraşele mici, în vedete peste noapte", a declarat Saptarshi Ray, şeful de produs la Viralo, o platformă de influencer marketing cu sediul în Bengaluru.

Dar nu a durat mult până când au apărut alte căi pentru creativitatea lor şi aventurile comerciale. A urmat o luptă acerbă între giganţii americani din domeniul tehnologiei şi startup-urile naţionale pentru a umple golul. La o săptămână de la interdicţie, Instagram a lansat în India un produs similar TikTok, Instagram Reels. Google şi-a introdus propria ofertă de videoclipuri scurte, YouTube Shorts.

Alternativele autohtone, precum MX Taka Tak şi Moj, au început, de asemenea, să înregistreze o creştere a popularităţii şi un infux de finanţare.

Experţii în securitate cibernetică spun că preocupările legate de securitatea naţională în legătură cu TikTok rămân în mare parte ipotetice. Cu toate acestea, experţii indieni spun că „epurarea” nu a dus la un spaţiu mai sigur.

"Nu sunt atât de sigur că eliminarea TikTok face o breşă în peisajul ameninţărilor la adresa securităţii cibernetice. Dacă nu există o schimbare treptată în ceea ce priveşte conştientizarea utilizatorilor cu privire la software-ul de pe telefoanele lor sau la ceea ce descarcă de pe internet, este puţin probabil ca acest lucru să se schimbe", a declarat Vivan Sharan, partener la firma de consultanţă în domeniul politicilor tehnologice Koan Advisory Group, cu sediul în New Delhi.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
tiktok,
india,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici