Constanţa: Sindicaliştii şi angajaţii portuari au continuat protestele aducând cu ei utilaje grele

Sindicaliştii şi angajaţii portuari au continuat, marţi, să picheteze sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) SA Constanţa, protestatarii aducând cu ei, de această dată, şi utilaje grele, cum ar fi macarale şi camioane.

105 afișări
Imaginea articolului Constanţa: Sindicaliştii şi angajaţii portuari au continuat protestele aducând cu ei utilaje grele

Constanţa: Sindicaliştii şi angajaţii portuari au continuat protestele aducând cu ei utilaje grele (Imagine: Gabriel Petrescu/Arhiva Mediafax Foto)

Aproximativ 200 de persoane s-au strâns din nou, marţi, în faţa sediului CN APM SA Constanţa, cerând demisia conducerii companiei, aceasta fiind a doua zi din cele 30 de zile de acţiune anunţate de Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP), transmite corespondentul MEDIAFAX.

De această dată, ei au venit şi cu utilaje grele, parcând camioane, macarale şi fadrome în dreptul intrării în sediul în care Administraţia Porturilor Maritime îşi desfăşoară activitatea.

Deşi CN APM SA Constanţa i-a invitat pe reprezentanţii protestatarilor la negocieri, stabilind o întâlnire pentru ziua de marţi, la ora 14.00, aceştia au refuzat să meargă. Ei au remis însă un comunicat de presă în care atrag atenţia asupra "actului de administrare defectuos" şi a "lipsei unei strategii unitare privind dezvoltarea Portului Constanţa" şi consideră "imperios necesare schimbări structurale complete în ceea ce priveşte conducerea CN APMC".

Potrivit reprezentanţilor celor două organizaţii, Consiliul de Administraţie al CN APM SA este desemnat în mod nelegal, conducerea executivă existentă este neprofesionistă şi lipsită de experienţă, pregătire şi viziune economică, "deciziile acesteia conducând la grave disfunctionalităţi în activitatea portuară, iar Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile ale comunităţii portuare".

De asemenea, ei acuză conducerea companiei că, fără a comunica în mod transparent componenţa tarifelor practicate şi fără fundamente legale şi contractuale, a demarat procedurile necesare pentru majorarea, în mod unilateral, a tarifelor de utilizare a domeniului portuar.

"Astfel, conducerea executivă nu are o viziune de ansamblu, care să menţină Portul Constanţa la un nivel competitiv pe pieţele în domeniu, având în vedere că în această perioadă, în celelalte porturi europene se stabilesc politici tarifare reduse", mai spun reprezentanţii organizaţiei "Operatorul Portuar" şi ai FNSP.

Pe de altă parte, deşi au refuzat invitaţia la discuţii adresată de conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA, liderii protestatarilor au mers, marţi, la sediul Ministerului Transporturilor, unde s-au întâlnit cu secretarul de stat Iulian Matache.

"În urma discuţiilor şi cererii celor două entităţi de demitere a conducerii CN APM SA, reprezentantul ministerului a fost de acord să analizeze propunerile patronatului şi ale sindicatelor portuare privind crearea unei noi echipe de management, dar a cerut răgaz o săptămână pentru a-şi fundamenta deciziile. De asemenea, secretarul de stat a promis că va extinde ancheta asupra activităţii CN APMC. Până atunci, protestele vor continua", au anunţat reprezentanţii patronatului şi sindicatelor portuare, care au precizat că nu exclud varianta organizării protestului şi în faţa Ministerului Transporturilor, în cazul în care principala lor cerere, aceea de demitere a actualei conduceri a CN APMC, nu este soluţionată.

Protestul angajaţilor portuari, organizat de Organizaţia Patronală Operatorul Portuar şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP), a început luni, angajaţii urmând să picheteze zilnic, timp de 30 de zile, între orele 7.30 şi 18.00, în mod paşnic şi civilizat, sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APM). Ei sunt nemulţumiţi că reprezentanţii societăţii "ignoră interesele naţionale în ceea ce priveşte dezvoltarea economică pe termen scurt, mediu şi lung a portului".

Potrivit reprezentanţilor Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, acţiunea este îndreptată "împotriva incompetenţelor şi abuzurilor conducerii administrative şi executive a CN APM SA”.

Protestatarii sunt nemulţumiţi de faptul că Administraţia Porturilor Maritime Constanţa manifestă o lipsă totală de transparenţă, prin amânări repetate ale întâlnirilor cu operatorii portuari privind Master Planul Portului Constanţa.

În luna mai a anului trecut, angajaţi din Portul Constanţa au protestat în faţa sediului Administraţiei Porturilor Maritime, opunându-se ca municipalitatea să primească un nou pachet de acţiuni în port.

La începutul lunii octombrie, Curtea Constituţională a decis că este neconstituţională trecerea de acţiuni ale Administraţiei Porturilor Maritime la Consiliul Local Constanţa, cele 20 la sută din acţiuni deţinute de autorităţile locale fiind pierdute.

Primarul Constanţei, Radu Mazăre, a dorit ca municipalitatea să aibă o treime din acţiunile de la Portul Constanţa. Până în toamna lui 2014, Ministerul Transporturilor era acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60 la sută, iar Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţineau fiecare câte 20 la sută din capital.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici