- Home
- Social
- IAŞI, (22.03.2011, 13:49)
- Lucia Efrim , Lucia Efrim ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Iaşi: Tramvaiul implicat în accident a rămas fără frâne din cauza unei căderi de tensiune
Tramvaiul care a deraiat, luni, la Iaşi, şi a lovit şase maşini, provocând moartea unei persoane şi rănirea gravă a altor cinci, ar fi rămas fără frâne, la momentul accidentului, din cauza unei căderi de tensiune la reţeaua electrică, afirmă surse judiciare.
158 afișări
Iaşi: Tramvaiul implicat în accident a rămas fără frâne din cauza unei căderi de tensiune (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)
Potrivit surselor citate, tramvaiul ar fi rămas fără frâne ca urmare a unei căderi de tensiune, iar acumulatorii mijlocului de transport nu au putut asigura tensiunea de frânare în condiţiile în care ar fi fost uzaţi.
Sistemul de frânare al tramvaiului care a deraiat, luni, la Iaşi, şi a lovit şase maşini funcţionează, acest lucru fiind demonstrat în timpul expertizei tehnice făcute în depoul regiei, a declarat, marţi dimineaţă, purtătorul de cuvânt al regiei de transport Adrian Mihai.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Antreprenorii, managerii din privat, oamenii de business, trebuie să se implice mai mult în guvernarea României
-
Moscova reacţionează la declaraţiile lui Macron şi David Cameron: Este o escaladare directă a tensiunilor în jurul conflictului ucrainean
-
F-35 pentru România. Un model expoziţional al avionului de generaţia a cincea va fi prezent la BSDA 2024
-
Spionajul american avertizează: Războiul din Ucraina nu se va încheia prea curând
Purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi, Adrian Mihai, a precizat că membrii comisiei de expertiză, formată din reprezentanţi ai primăriei, ai regiei locale de transport, ai ITM, ARR, ai Poliţiei şi Parchetului au mers marţi dimineaţă la depoul unde se află garat tramvaiul implicat în accident, fiind făcute verificări asupra sistemului de frânare al mijlocului de transport.
"S-a făcut prima probă tehnică la acest tramvai. Mijlocul de transport a stat în depou sigilat toată noaptea, iar dimineaţă, în prezenţa membrilor comisiei, a fost scos din depou. Vagonul a fost scos din hală, iar după câteva zeci de metri a frânat. S-a observat că sistemul de frânare funcţionează. Tramvaiul s-a oprit imediat", a precizat Adrian Mihai.
El a spus că este prematur să se spună că a fost vorba în mod cert despre o eroare a vatmanului, adăugând că doar ancheta va putea stabili acest lucru.
"Acesta e un element important în cadrul anchetei. Faptul că a frânat arată că sistemul funcţionează. Rămâne de stabilit dacă sistemul de frânare a funcţionat şi ieri (luni - n.r.), când s-a produs nefericitul accident", a afirmat Adrian Mihai.
La rândul său, prim-procurorul Parchetului Tribunalului Iaşi Cornelia Prisăcaru declara, marţi dimineaţă, că în cazul accidentului sunt luate în calcul două variante: o culpă exclusivă a vatmanului şi o defecţiune de moment apărută la sistemul de frânare.
"Se fac cercetări pentru a se stabili dacă a fost o culpă exclusivă a vatmanului sau dacă a fost vorba despre o defecţiune de moment la sistemul de frânare", a declarat Cornelia Prisăcaru.
Accidentul s-a petrecut luni după-amiază, în jurul orei 14.00, în zona "Fundaţie", o zonă intens circulată din municipiul Iaşi, după ce mijlocul de transport a intrat într-o coloană de maşini care erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.
Astfel, tramvaiul, care era plin cu pasageri şi care cobora Copoul, a intrat în două maşini care aşteptau la semafor şi a acroşat alte trei autoturisme aflate pe banda de lângă trotuar, după care s-a oprit într-un autobuz care staţiona şi el la semafor.
În urma accidentului, o persoană a murit, rămânând prinsă într-o maşină, sub tramvai.
De asemenea, cinci persoane au fost rănite, patru dintre acestea fiind internate la Spitalul "Sfântul Spiridon", iar un bărbat care a suferit un traumatism cranian este internat la Spitalul de Neurochirurgie.
Citește pe alephnews.ro: Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:34
-
ieri, 22:00