- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.06.2019, 15:42)
- Ioana Sfârlea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
În ce stadiu sunt lucrările de două miliarde de euro la cei 141 de km de cale ferată din vestul ţării | FOTO
Asociaţia Pro Infrastructură a publicat imagini cu stadiul lucrărilor la cei 141 de kilometri de cale ferată aflată în construcţie în vestul ţării. Concluzia reprezentanţilor asociaţiei, după vizitarea şantierelor dintre Ghioroc şi Simeria, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare.
2651 afișări
Sursa FOTO: Asociaţia Pro Infrastructura Facebook
Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Pro Infrastructură, tronsonul dintre km 614 (Ghioroc) şi Simeria face parte parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, este împărţit în 4 loturi, iar valoarea contractelor este de aproximativ 2 miliarde de euro.
Tronsonul are circa 60 de km de traseu nou, 9 poduri noi peste Mureş, 3 tuneluri, staţii moderne şi multe soluţii tehnice care vor permite trenurilor să circule cu maximum 160 de km/oră între Simeria şi Arad.
Primul sector, cuprins între km 614 şi Bârzava, are 42 de km şi este construit de Asocierea Astaldi-FCC-Salcef-Thales, iar lucrările înregistrează un progres semnificativ.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
„Faţă de vizita noastră din toamna lui 2018, avansul este semnificativ. Stadiul fizic este 21%. Se lucrează puternic la terasamente atât pe cei 14 km de aliniament nou, cât şi la cele două poduri mari peste Mureş (se armează pilonii şi se asamblează structurile metalice ale podurilor). Pe traseul existent se munceşte la zidurile de sprijin, terasamente şi gări/peroane”, au scris reprezentanţii Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.
Aceştia precizează că se munceşte intens şi pe al doilea sector, cuprins între Bârzava şi Ilteu, cu o lungime de 36 km, executat de aceeaşi asociere, având un progres fizic de 26%.
„Se munceşte intens în zona Gării Bârzava, unde la finalul lunii iunie se va circula pe linie nouă. Sunt două poduri peste Mureş (se lucrează la pilonii de susţinere) şi un tunel (600 metri) care va începe în cel mai scurt timp, după defrişarea arborilor. Avem şi o secţiune blocată de un important sit arheologic”, au mai scris reprezentanţii asociaţiei care monitorizează investiţiile în infrastructură.
Lucrările pe cel de-al treilea segment, Ilteu-Gurasada, cu o lungime de 22 km, executate de asocierea Aktor-Alstom-Arcada, au avansat cu 6%, după calculele Pro Infrastructură: „Sunt 16 km de traseu nou, două poduri noi peste Mureş (la care se lucrează la fundaţii), două tuneluri şi o polată (se încep în curând după rezolvarea aceloraşi blocaje cu defrişările). Cei de la Arcada sunt bine mobilizaţi pe sectorul lor, în timp ce Aktor trebuie să mai tureze motoarele”.
De asemenea, reprezentanţii asociaţiei spun că stadiul lucrărilor pe cel de-al patrulea segment, Gurasada-Simeria, cu o lungime de 41 km, realizat de asocierea FCC-Astaldi-Contratas y Ventas, este de 13%.
„Se progresează foarte bine la două din cele trei poduri peste Mureş pe partea de fundaţii, dar şi la linia dintre Mintia şi Deva care se va deschide circulaţiei la finalul acestei luni. În august se va redeschide traficul spre Hunedoara printr-o trecere la nivel cu DN7”, mai spun reprezentanţii asociaţiei.
Concluzia acestora, după vizitele făcute în teren, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare, cu potenţial de îmbunătăţiri pe alocuri.
„Sunt şanse ca experienţa nefastă cu şantierele interminabile de pe tronsonul Simeria-Sighişoara să nu se mai repete”, se arată la finalul postării de pe reţeaua de socializare.
Potrivit datelor oficiale, pe această linie trenurile de călători circulau, înainte de începerea proiectului, cu o viteză medie de 78 km/h, iar viteza maximă admisă era de 100 km/h. La finalul lucrărilor, circulaţia se va putea desfăşura cu o viteză de 160 km/h pe o lungime de circa 89% din lungimea secţiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe