Ministerul Transporturilor: Neconcordanţe între decizii succesive ale CNSC cauzează tergiversarea unor lucrări importante

Ministerul Transporturilor (MT) susţine că există neconcordanţe între decizii succesive luate de CNSC în cazul proiectelor de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov - Simeria şi de construcţie a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, care cauzează tergiversarea începerii lucrărilor.

609 afișări
Imaginea articolului Ministerul Transporturilor: Neconcordanţe între decizii succesive ale CNSC cauzează tergiversarea unor lucrări importante

Ministerul Transporturilor: Neconcordanţe între decizii succesive ale CNSC cauzează tergiversarea unor lucrări importante (Imagine: Silviu matei/Mediafax Foto)

Ministerul arată că în cazul licitaţiei de concesionare de lucrări la tronsonul de autostradă Cormanic-Braşov, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a hotărât la 21 decembrie 2012, prin Decizia nr.1001S/C11/5822, admiterea contestaţiei formulate de compania China Communications Construction Company Limited şi suspendarea procedurii de atribuire.

"În data de 3 ianuarie, CNSC a comunicat Ministerului Transporturilor, mai exact instituţiei subordonate - CNADNR, o altă decizie cu privire la aceeaşi cauză. Este vorba de Decizia nr.3/ C11 / 5822 prin care este admisă doar parţial contestaţia formulată de compania China Communications Construction Company Limited. Conform celei de a doua decizii, CNSC dispune «continuarea procedurii de atribuire», obligând totodată «asocierea formată din MT şi CNADNR la publicarea unei erate în SEAP şi JOUE care să cuprindă criteriile de preselecţie, algoritmii de calcul aferenţi acestora, numărul minim şi maxim de operatori economici, dar şi decalarea termenului de deschidere a ofertelor cu o perioadă egală cu intervalul de timp în care procedura de atribuire a fost suspendată»", se arată într-un comunicat al ministerului.

Totodată, potrivit MT, în cazul contractului pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii secţiunea 3: Coşlariu - Simeria, tronsonul Vinţu de Jos - Simeria, comisia de analiză se află în prezent în proces de reevaluare a ofertelor, ca urmare a contestaţiei depuse în data de 12 noiembrie de către asocierea Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euro Construct - Transferoviar Grup, dar şi în conformitate cu cea de-a patra decizie a CNSC din 17 decembrie 2012.

"Referitor la demersurile ofertanţilor, în urma anunţării rezultatelor, precizăm că în cele patru contestaţii soluţionate de CNSC, fiecare dintre ofertanţi (asocierea Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euro Construct - Transferoviar Grup şi asocierea FCC - Alpine - Azvi - Straco), declaraţi pe rând câştigători, a avut calitatea de intervenient în contestaţie, în opoziţie cu celălalt ofertant - contestatar. Cei doi ofertanţi au atacat la Curtea de Apel deciziile CNSC prin care a fost admisă contestaţia celuilalt ofertant. Menţionăm că cele trei plângeri depuse la Curtea de Apel (două plângeri depuse de Asocierea Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euro Construct - Transferoviar Grup şi o plângere depusă de asocierea FCC - Alpine - Azvi - Straco) au fost respinse irevocabil, confirmându-se legalitatea deciziilor CNSC puse în aplicare de CNCF CFR SA. Împotriva ultimei decizii a CNSC nr. 4641/C4/5130/17 decembrie 2012 asocierea FCC Construction SA - Alpine Bau GmbH - Azvi SA - SC Straco Grup SRL şi CNCF CFR SA a formulat de asemenea plângere la Curtea de Apel Bucureşti, plângere aflată în curs de soluţionare, cu termen de judecată în data de 7 ianuarie 2013", se spune în comunicat.

Ministerul Transporturilor precizează că a constatat neconcordanţe între deciziile succesive ale CNSC privind cele două cazuri amintite care determină tergiversarea demarării unor lucrări importante de infrastructură.

"Dacă în prima situaţie este vorba de blocarea primului proiect realizat în România prin parteneriat public-privat al unei autostrăzi, în ceea ce priveşte contractul de achiziţie publică pentru realizarea tronsonului de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria, situaţie care trenează de aproximativ un an, există riscul pierderii finanţării europene prin POS-T 2007-2013. Acest context ne îndreptăţeşte să bănuim chiar existenţa unor interese ascunse. Pornind de la aceste două cazuri, Ministerul Transporturilor doreşte să atragă atenţia tuturor factorilor implicaţi asupra necesităţii de a lua măsurile adecvate pentru ca astfel de blocaje să fie evitate în viitor", se mai spune în comunicat.

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a transmis luni un comunicat în care afirmă că nu a blocat licitaţia pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, ca reacţie la declaraţiile premierului Victor Ponta, despre care instituţia apreciază că au fost făcute ca urmare a unei dezinformări.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici