O mare companie de retail din România decide să treacă permanent la modul hibrid de lucru

Retailerul online eMAG vrea să treacă permanent la modul de lucru hibrid, în urma studiilor desfăşurate în ultimul an, astfel încât peste 3.000 de angajaţi vor lucra permanent şi la birou, dar şi de acasă, anunţă compania.

1304 afișări
Imaginea articolului  O mare companie de retail din România decide să treacă permanent la modul hibrid de lucru

eMAG decide să treacă permanent la modul de lucru hibrid

Compania a derulat o serie de studii menite să ajute la înţelegerea nivelulului de conectare al oamenilor cu echipa din care fac parte, a percepţiei despre productivitatea lor individuală şi a eficienţei colaborării cu colegi sau parteneri, în contextul lucrului de acasă.

  • 96% dintre angajaţi au răspuns că în această perioadă în care au lucrat de acasă s-au simţit mai productivi,
  • 78% au spus că s-au adaptat bine şi foarte bine la munca exclusiv de acasă şi 37% au spus că se simt conectaţi cu echipa lor, de când lucrează de acasă.
  • Când au fost întrebaţi cum îşi doresc să lucreze pe termen lung, cei mai mulţi dintre ei, 97%, au spus că vor să îmbine munca de acasă cu cea de la birou.

Studiile au arătat că modul de lucru de acasă funcţionează excelent pentru activităţile clar definite, care necesită concentrare şi muncă individuală, iar munca de la birou este foarte utilă pentru activităţile care presupun colaborare şi creativitate. La nivel de organizaţie, măsurile luate rapid au fost o sursă de motivaţie, oamenii simţindu-se protejaţi. A fost apreciată flexibilitatea lucratului de acasă, în această perioadă de pandemie, mai ales în rândul părinţilor. Prin trecerea la colaborarea online, echipele au fost nevoite să se organizeze mai bine prin ritualuri comune (cum ar fi scurte şedinţe zilnice sau săptămânale).

Lucrând permanent de acasă, cel mai mult le lipsesc momentele de socializare cu colegii, iar spaţiul informal de colaborare este dificil de recreat în mediul online. În starea de incertitudine generală, singurătatea şi lipsa interacţiunii informale cu alte persoane sunt doi dintre principalii factori de insatisfacţie.

În urma tuturor acestor studii, eMAG a decis că va trece permanent la un mod de lucru hibrid. Noul mod de lucru le va permite celor peste 3.000 de angajaţi din sediul central, hub-urile IT şi centrele de Customer Care să lucreze cum li se potriveşte cel mai bine în funcţie de tipul de activitate, într-un mod de lucru hibrid, de acasă şi de la birou. Astfel, după ce va trece pandemia, angajaţii eMAG vor decide, împreună cu managerul lor, cum vor să lucreze: câte zile vor lucra de acasă şi câte de la birou, în funcţie de nevoile fiecărei echipe. În prezent, ţinând cont de restricţiile existente, peste 99% din angajaţii eMAG din sediile de birouri lucrează în continuare de acasă şi vor continua astfel până când condiţiile vor permite trecerea în noul mod permanent de lucru hibrid.

„Noi ca echipă eram obişnuiţi, la fel ca toţi ceilalţi, cu lucratul de la birou, care avea părţile lui bune şi mai puţin bune. Odată cu pandemia am descoperit destul de brusc lucratul de acasă. La fel ca după orice iniţiativă nouă, am vrut să înţelegem mai bine ce se întâmplă şi am descoperit că are beneficiile lui, resimţite atât de colegi, vizibile şi în rezultatele noastre ca organizaţie, dar şi provocări. Acum, având la dispoziţie toate informaţiile, am decis să trecem la un mod de lucru în care să luăm ce e mai bun din ambele modele. Astfel, le oferim colegilor noştri exact ceea ce îşi doresc, mai mult timp pentru familie şi pasiuni, şi, în acelasi timp, mediul din care îşi pot face treaba foarte bine”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

„În urma acestor studii ne-am dat seama că un lucru important ca modelul hibrid să funcţioneze este partea de comunicare, de aceea am implementat deja mai multe proiecte noi care să îi ajute pe colegi să se simtă conectaţi la tot ce se întâmplă în organizaţie, indiferent de unde vor lucra. În acelaşi timp sediul nostru este în plin proces de reamenajare, astfel încât să răspundă cât mai bine noului mod de lucru, în care colegii vor veni la birou pentru colaborare şi creativitate, adică în acele zile în care munca lor va presupune mai multă interacţiune”, a declarat Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG.

eMAG îşi va păstra spaţiile existente de birouri şi va investi peste 1,5 milioane de euro pentru a reamenaja sediul central într-un spaţiu colaborativ şi pentru a implementa noi tehnologii care să susţină modul de lucru hibrid. Principala funcţionalitate a sediilor va fi aceea de a ajuta oamenii să colaboreze mai bine, aşa că numărul sălilor destinate întâlnirilor s-a dublat şi vor fi dotate cu tehnologie de ultimă generaţie pentru a facilita întâlnirile mixte – online & offline - şi cu un sistem de rezervare de la distanţă a birourilor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici