REPORTAJ - Jumătate de an de la INCENDIUL DIN CONFORT CITY: Locatarii spun că s-au împrumutat pentru a putea reveni în casele distruse

Locatarii din complexul rezidenţial Confort City care au revenit în apartamentele distruse de incendiul de proporţii de la începutul lunii octombrie a anului trecut spun că au fost nevoiţi să facă împrumuturi pentru a putea să-şi remobileze locuinţele şi să revină acasă.

1445 afișări
Imaginea articolului REPORTAJ - Jumătate de an de la INCENDIUL DIN CONFORT CITY: Locatarii spun că s-au împrumutat pentru a putea reveni în casele distruse

REPORTAJ - Jumătate de an de la INCENDIUL DIN CONFORT CITY: Locatarii spun că s-au împrumutat pentru a putea reveni în casele distruse (Imagine: Lucian Calugarescu/ Arhiva Mediafax Foto)

După aproape jumătate de an de la incendiul care a afectat peste 240 de apartamente din complexul rezidenţial aflat în Popeşti-Leordeni, necazurile păgubiţilor par departe de a se fi stins.

Cu toate că dezvoltatorul imobiliar a renovat deja cea mai mare parte a apartamentelor afectate de incendiu, iar proprietarii au putut să revină în casele lor, aceştia au fost obligaţi să le remobileze şi doteze de la "zero", de la farfurii şi până la electrocasnice.

Oamenii susţin că, în aceste condiţii, s-au împrumutat la bănci sau la prieteni şi au rămas datori cu sume care, în situaţia celor mai mulţi, ar depăşi 10.000 de lei.

"Am luat totul de la capăt. Chiar dacă eu şi soţia mea am reuşit să recuperăm ce am avut în bucătărie, nu am salvat nimic din ce am avut în dormitor şi sufragerie. Ca să ne refacem căminul, am fost nevoiţi să împrumutăm o groază de bani. În acest moment, mai datorăm 8.000 de lei, dar suma pe care am împrumutat-o iniţial a fost mult mai mare", a declarat, pentru MEDIAFAX, Radu Podia, locatar al blocului cu numărul 8, afectat de incendiu.

"Am cerut amânarea ratelor la case, dar am fost refuzaţi"

Podia a povestit, pentru MEDIAFAX că, împreună cu alţi vecini aflaţi în situaţia lui şi cu soţia sa, a cerut dezvoltatorului imobiliar o amânare a plăţii ratelor pentru apartamente, astfel încât să poată economisi banii pentru renovare, însă ar fi fost refuzaţi. "Am cumpărat casa, în rate, direct de la dezvoltator, nu prin bancă. În fiecare lună plătim câte 470 de euro, sumă pe care am achitat-o şi în perioada în care nu am locuit în apartament. Pentru că nu mai aveam nimic şi trebuia să remobilăm, am cerut o amânare a ratelor, însă am fost refuzaţi", afirmă Podia.

Bărbatul a mai explicat că, atunci când a semnat actele cu dezvoltatorul imobiliar, i s-a promis că bunurile sale vor fi asigurate, însă, în realitate, acest lucru nu s-ar fi întâmplat.

În plus, locatarii se plâng că, deşi în urma incendiului s-au făcut ample lucrări de renovare, problemele de bază pe care le aveau de dinainte de octombrie 2012 au rămas aceleaşi. "Curentul cade în fiecare zi. Într-o seară, am stat patru ore fără lumină", a declarat, pentru MEDIAFAX, un alt locatar din ansamblul Confort City.

Problemele cu lumina ar fi consecinţa faptului că nu ar exista contracte individuale cu Enel Distribuţie Muntenia, iar dezvoltatorul primeşte energie în regim de şantier, pentru alimentarea utilajelor, care este ulterior refacturată către locatari. În aceste condiţii, cantitatea de energie electrică livrată este prea mică pentru a acoperi cererea, fapt ce generează multe pene de curent.

"În condiţiile în care curentul cade permanent, trebuie spus că, fără energie electrică, nu curge nici apa. În cazul unui incident, cum ar fi, de exemplu, un incendiu, curentul se opreşte automat. În acest sens, degeaba este, în subteran, un bazin plin cu apă pentru uzul pompierilor, dacă această apă nu poate fi utilizată în lipsa curentului electrtic, cum s-a întâmplat în ziua de 2 octombrie", a mai spus locatarul nemulţumit de problema privind curentul electric.

"Ne spălam hainele la duş"

Radu Podia a povestit, pentru MEDIAFAX, drama prin care, el şi familia sa au trecut din momentul în care au plecat de acasă şi până la 18 decembrie, când au revenit în apartamentul renovat.

"În seara zilei în care s-a produs incendiul eram încă în stare de şoc. Împreună cu nevasta, am luat câteva lucruri care puteau fi curăţate şi am plecat la Rin Grand Hotel, unde am primit o cameră. Acolo erau condiţii foarte bune, dar nu pentru traiul îndelungat al unei familii. Nu aveam unde să gătim şi nici unde să spălăm rufe. Ne spălam hainele la duş", îşi aminteşte Podia.

Bărbatul a mai mărturisit că perioada în care a locuit la hotel a fost de două săptămâni. Ulterior, atât el, cât şi restul celor afectaţi de incendiu au fost mutaţi la un hotel de trei stele din Otopeni.

"La Otopeni a fost foarte rău cu naveta, mai ales că cei mai mulţi dintre noi lucram în centrul Bucureştiului. În plus, acolo erau probleme cu masa. Dezvoltatorul asigura, pe lângă cazare, şi două mese pe zi: micul dejun şi cina. Când intram în restaurant, nu o dată, i-am auzit pe ospătari spunând că au venit sinistraţii. În plus, mâncarea era şi foarte puţină", susţine Podia.

Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii dezvoltatorului imobiliar al complexului Confort City nu au dorit să exprime vreun punct de vedere.

În 2 octombrie 2012, aproximativ 640 de persoane au fost afectate de incendiul din complexul Confort City, în urma căruia au fost distruse aproape în totalitate 24 de apartamente aflate la mansardă, iar majoritatea celor de la etajul 10 au suferit daune în proporţie de 10-30 la sută.

La 15 martie 2013, o parte a "sinistraţilor" reveniţi în casele cumpărate în rate şi-au reluat viaţa de la zero. Şi de la minus câteva mii de lei în bugetul familiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici