- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (13.10.2011, 18:14)
- Ionut Muresan ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
RHRN: Prefectul Capitalei şi MAI promovează stereotipuri negative despre consumatorii de droguri
Reţeaua Română de Reducere a Riscurilor asociate consumului de droguri (RHRN) acuză Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI) şi pe prefectul Capitalei, Mihai Atănăsoaei, de promovarea unor "stereotipuri negative despre consumatorii de droguri" prin sloganul campaniei "NU Etnobotanicelor".
318 afișări
RHRN: Prefectul Capitalei şi MAI promovează stereotipuri negative despre consumatorii de droguri (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Reprezentanţii RHRN susţin că iniţiatorii campaniei au ales o abordare greşită prin sloganul "Diferenţa dintre un consumator de etnobotanice şi o vacă este că ea ştie ce iarbă să consume. Consumul de etnobotanice ucide!".
"Aşa numita campanie «educaţională» promovează stigmatizarea consumatorilor de etnobotanice, consideraţi de iniţiatorii campaniei ca fiind inferiori vacilor în ceea ce priveşte decizia de a consuma etnobotanice. Promovarea unei asemenea imagini de către o instituţie a statului conferă stereotipurile negative despre consumatorii de droguri, consideraţi a fi singurii responsabili pentru extinderea consumului acestor substanţe", arată RHRN într-un comunicat de presă de joi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
-
Zaharova a comparat utilizarea limbii române în Moldova cu un „genocid” de tip nazist / ISW: Scopul retoricii ar fi justificarea unei „viitoare agresiuni ruse”
-
Treburile casnice şi îngrijirea copiilor, exclusiv sarcinile femeilor în Grecia, Italia şi România
-
Sediul agenţiei ONU pentru refugiaţii palestinieni din Ierusalimul de Est a fost incendiat
În opinia reprezentanţilor RHRN, avertizările de tipul "drogurile ucid" nu au impact la tinerii interesaţi să consume astfel de substanţe, aceştia având nevoie de informaţii concrete despre riscurile consumului de stupefiante.
Prefectul Capitalei, Mihai Cristian Atănăsoaei, declara, în 5 octombrie, după lansarea campaniei "NU Etnobotanicelor", că cine renunţă la viaţă şi îmbogăţeşte un dealer de etnobotanice este o vită.
În afişele campaniei Prefecturii Capitalei apar doi bărbaţi şi o femeie care ţin fire de iarbă în gură, sloganul fiind: "Diferenţa dintre un consumator de etnobotanice şi o vacă este că ea ştie ce iarbă să consume. Consumul de etnobotanice ucide!".
Întrebat de ce a fost ales acest mesaj pentru campania educaţională de conştientizare şi prevenire "NU Etnobotanicelor!", prefectul Capitalei a răspuns: "Cine renunţă la viaţă şi îmbogăţeşte un dealer (de etnobotanice, n.r.) este o vită".
Campania "NU Etnobotanicelor!" a fost lansată în urma unui raport solicitat Centrului de dezintoxicare de la Spitalul de Psihiatrie "Alexandru Obregia" de către Prefectura Capitalei. Rezultatele au indicat un număr tot mai mare de consumatori de etnobotanice în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 35 de ani.
Potrivit raportului, debutul consumului de etnobotanice are loc în jurul vârstei de 15-16 ani, astfel că publicul ţintă principal al campaniei este această categorie de vârstă.
Citește pe alephnews.ro: Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Tinerilor le este frică să răspundă la telefon. 70% dintre persoanele care au participat la un sondaj preferă mesajele
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este antreprenorul care vrea să transforme cele mai arzătoare dorinţe ale oamenilor într-o afacere. El a creat şi vândut mai multe afaceri
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imaginile anului cu romanticul Ilie Năstase în timp ce își sărută cu foc soția! Cum a răsfățat-o pe Ioana Năstase, după ce femeia a dezvăluit că relația lor o face să trăiască în minciună și durere
PROSPORT.RO
'O sfidează pe soția lui Florin Piersic!' Scandal cu femeia nelipsită de lângă marele actor, aflat pe patul suferinței
CANCAN.RO
Cine este Anna Török, soția lui Florin Piersic. Cei doi au trăit o poveste de dragoste ca în filme
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe