Sindicaliştii şi conducerea CFR Infrastructură au semnat noul contract colectiv de muncă

Sindicaliştii şi conducerea CFR Infrastructură au semnat, joi, noul contract colectiv de muncă valabil pentru anul 2011, care prevede protecţie pentru salariaţii ce urmează să fie disponibilizaţi, prin sumele colectate din primele de vacanţă la care renunţă toţi angajaţii.

941 afișări
Imaginea articolului Sindicaliştii şi conducerea CFR Infrastructură au semnat noul contract colectiv de muncă

Sindicaliştii şi conducerea CFR Infrastructură au semnat noul contract colectiv de muncă (Imagine: Bogdan Maran/Mediafax Foto)

Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial, Gheorghe Frăţică, a declarat pentru MEDIAFAX că s-a semnat şi noul Contract Colectiv de Muncă la CFR Infrastructură, valabil până pe 24 martie 2012, acesta fiind ultimul, cel de la CFR Marfă fiind semnat pe 16 februarie, iar cel de la CFR Călători pe 23 martie.

Frăţică a precizat că acest contract s-a semnat în aceleaşi condiţii ca şi cele de la CFR Marfă şi CFR Călători.

Liderul sindical a spus că sindicatele au discutat cu administraţia despre protecţia salariaţilor care urmează să fie disponibilizaţi şi păstrarea permiselor şi autorizaţiilor la clasa a II-a.

După înregistrarea contractelor, angajaţii care vor fi disponibilizaţi vor primi sume de bani colectate din primele de vacanţă la care salariaţii renunţă tocmai pentru a fi asigurată această protecţie, a precizat Frăţică.

Contractul colectiv de muncă promovează relaţii de muncă echitabile, un cadru normal şi legal de funcţionare a companiei, iar prin noile prevederi ale CCM reprezentanţii administraţiei şi cei ai federaţiilor sindicale au pus accent pe stabilitate socială, potrivit unui comunicat de joi al administraţiei.

"Precizăm că noul CCM vizează respectarea angajamentelor Guvernului României cuprinse în Scrisoarea de Intenţie, semnată cu Fondul Monetar Internaţional şi Memorandumul de Înţelegere cu Uniunea Europeană, referitoare la CFR SA. De asemenea, au fost menţinute prevederile care vizează neacordarea tichetelor de masă, a unor sporuri salariale, a ajutorului material pentru recuperarea forţei de muncă, a ajutoarelor materiale care se acordau cu ocazia sărbătorilor de Paşte, de Crăciun şi de Ziua Feroviarului, precum şi raţionalizarea cheltuielilor cu permisele şi autorizaţiile de călătorie", potrivit comunicatului.

În noul Contract Colectiv de Muncă a fost, de asemenea, inclusă şi prevederea conform căreia liderii sindicatelor din domeniu care reprezintă interesele angajaţilor, semnatari ai acestui contract, nu sunt şi nu vor fi implicaţi în relaţii comerciale cu unităţile din domeniul transporturilor, se mai arată în comunicat.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a cerut, marţi, directorilor CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă să lanseze în cel mai scurt timp negocierile privind contractele colective de muncă şi a anunţat că acestea vor fi semnate doar dacă liderii sindicali vor demonstra că nu au afaceri cu societăţile feroviare.

"Procesul de degradare continuă a sistemului feroviar românesc din ultimii zece ani i-a avut ca actori de prim-plan şi pe liderii de sindicate, care ori au tăcut complice la acţiunile de devalizare a căii ferate, ori chiar au participat activ la asemenea acţiuni. De aceea vom condiţiona semnarea acestor contracte de asumarea responsabilităţii din partea tuturor părţilor pentru un grad de integritate morală fără de care planurile de restructurare şi eficientizare a companiilor ar fi mai greu de pus în aplicare", a declarat Boagiu într-un comunicat.

Ea a precizat că pentru semnarea noilor contracte colective de muncă trebuie avute în vedere angajamentele Guvernului cu privire la reducerea pierderilor şi datoriilor acestor companii în urma aplicării unor planuri de restructurare.

"Vreau să ne asigurăm că relansarea acestor companii este ireversibilă şi că cei care au generat colapsul de la calea ferată nu vor mai avea pârghii de influenţă de acum înainte. Dacă aceşti lideri sindicali sunt dovediţi că derulează afaceri cu companiile feroviare, nu le vom mai recunoaşte statutul de reprezentanţi ai intereselor salariaţilor", a afirmat ministrul.

La 16 martie feroviarii s-au aflat pentru două ore în grevă de avertisment, după ce sindicatele nu s-au înţeles cu reprezentanţii companiilor feroviare în ceea ce priveşte noile contracte colective de muncă, şi au ameninţat cu greva generală pe termen nelimitat.

Contractele colective de muncă au expirat la 31 ianuarie.

Feroviarii au renunţat la greva generală programată pentru această săptămână, după aprobarea bugetelor celor trei companii, CFR Călători, CFR Marfă şi CFR SA.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici