Prima pagină » Știrile zilei » „100 Zeros”, noua inițiativă Google pentru producția de filme

„100 Zeros”, noua inițiativă Google pentru producția de filme

Google a lansat o nouă inițiativă de producție de filme și emisiuni TV numită „100 Zeros", care se concentrează pe identificarea proiectelor pe care gigantul tehnologic le poate finanța sau produce, potrivit Business Insider.
„100 Zeros
Sursa: X

Inițiativa reprezintă un parteneriat pe mai mulți ani cu Range Media Partners, o firmă de talente și companie de producție cunoscută pentru munca sa în domeniul filmului, inclusiv producțiile „A Complete Unknown” și „Longlegs”.

Google consideră proiectul ca o modalitate de a determina comunitatea creativă să adopte noile sale produse și servicii tehnologice, cum ar fi instrumentele de inteligență artificială și funcții precum Immersive View, care permite utilizatorilor să vadă obiectele în 3D.

100 Zeros este deja listată ca unul dintre producătorii filmului de groază „Cuckoo”

Acesta a fost lansat în 2024, contribuind cu finanțare pentru marketingul acestui film, potrivit platformei Letterboxd specializată în cinematografie.

Potrivit surselor citate, Google nu intenționează să folosească YouTube ca platformă principală de distribuție pentru proiectele 100 Zeros, ci vizează vânzarea acestora către studiouri tradiționale și servicii de streaming precum Netflix.

Inițiativa vine la scurt timp după ce Google și Range Media au anunțat luna trecută că vor colabora pentru producerea unor filme despre inteligența artificială în următoarele 18 luni. Primele două titluri din acest proiect, „Sweetwater” și „LUCID”, sunt așteptate să fie lansate până la sfârșitul acestui an.

Google și Youtube – același tip de inițiativă dar cu finalitate diferită

Reprezentanții Google au confirmat existența inițiativei printr-o postare pe X (fostul Twitter), precizând că „nu este vorba despre un nou studio, ci despre o inițiativă condusă de echipa noastră Platforms & Devices, care include Android. Lucrăm cu Range pentru a asista comunitatea creativă în integrarea tehnologiilor și platformelor de ultimă generație, precum XR și AI, în procesul lor de realizare a filmelor”.

YouTube a avut anterior o aventură în domeniul conținutului original cu lansarea „YouTube Originals” în 2016, proiect care a fost închis în 2022 pentru a se recentra pe conținutul generat de utilizatori și pe formatul video de scurtă durată, Shorts.