Adevărul Holding acuză "murdarele principii de business" ale lui Sorin Ovidiu Vântu

Adevărul Holding acuză, marţi, în comunicatul referitor la interzicerea difuzării publicaţiei Kamikaze în reţeaua Acces Press, faptul că Sorin Ovidiu Vântu şi-ar etala, astfel, "în toată «splendoarea» murdarele principii de business care au făcut atâta rău pieţei media în ultimii cinci ani".

60 afișări
Imaginea articolului Adevărul Holding acuză "murdarele principii de business" ale lui Sorin Ovidiu Vântu

Adevărul Holding acuză "murdarele principii de business" ale lui Sorin Ovidiu Vântu (Foto) (Imagine: Catalina Filip/Mediafax Foto)

"Dl. Sorin Ovidiu Vântu care controlează reţeaua de presă Acces Press, după ce ani de zile acest lucru a fost ascuns opiniei publice, îşi etalează în toată «splendoarea» murdarele principii de business care au făcut atâta rău pieţei media în ultimii cinci ani şi au condus inclusiv la închiderea unor titluri tradiţionale în presa scrisă, printre care Ziua, Cotidianul şi Gardianul. După ce partenerul său, dl. Sorin Roşca Stănescu, s-a folosit incorect de numele Clubului Român de Presă pentru a obţine dubios (fără licitaţie) de la unii primari slabi de înger mai multe sute de locaţii în Bucureşti pentru viitoarea reţea Acces Press, controlul acesteia a fost înmânat către mai multe firme offshore despre care se ştie (inclusiv angajaţii ştiu) că aparţin dl. Sorin Ovidiu Vântu", se arată în comunicat.

Adevărul Holding, aparţinând omului de afaceri Dinu Patriciu, menţionează că, modul în care Sorin Ovidiu Vântu îşi administrează afacerile de media este "la urma urmei treaba sa".

"Un observator atent nu a putut însă să nu remarce prestaţia Realităţii TV în preajma alegerilor din 2009, invitaţiile continue făcute unor indivizi care se autointitulează jurnalişti în ciuda opoziţiei şi mesajelor clare transmise de CRP şi AJR (este vorba despre domnii Bogdan Chirieac şi Sorin Roşca Stănescu) şi «coincidenţele» ciudate între mesajele unor recente campanii ale postului Realitatea TV («Noi vrem respect») şi apelurile înscrise pe pancarte de mai multe sindicate la mitingurile transmise în aceeaşi perioadă de aceeaşi televiziune (pură coincidenţă) din faţa Guvernului, spre finele anului trecut", se mai arată în comunicat.

Adevărul Holding acuză Acces Press de cenzură, după ce reţeaua de distribuţie a interzis comercializarea revistei Kamikaze, şi ameninţă că va renunţa la colaborarea cu orice societate de distribuţie care va lua aceeaşi decizie, potrivit unui comunicat al publisherului.

"Adevărul Holding a luat act cu surprindere de cererea trimisă de proprietarii şi administratorii reţelei Acces Press cu privire la scoaterea de la vânzare a publicaţiei Kamikaze, editată de colegii de presă de la Ingenio Promo", se arată în comunicatul Adevărul Holding.

Potrivit comunicatului Adevărul Holding deţine de mulţi ani o importantă reţea de distribuţie în Bucureşti şi în ultimele 24 de luni câte una în Cluj şi Timisoara, însumând peste 100 de chioşcuri, dar niciodată "nu şi-a pus problema de a folosi arma distribuţiei pentru eliminarea de pe piaţă a competiţiei".

"Nu numai că o asemenea măsură are iz puternic de practici concurenţiale incorecte (aşteptăm ca instituţia abilitată, respectiv Consiliul Concurenţei, să se sesizeze şi să studieze cazul), dar ea este una pe care Adevărul Holding o consideră profund imorală şi incorectă la adresa colegilor de la revista Kamikaze", se arată în acelaşi comunicat.

"În consecinţă, Adevărul Holding ia atitudine împotriva acestor practici, critică public asemenea iniţiative şi potrivit atitudinii sale principiale de a face distribuţie de presa, clauză prezentă în toate contractele noastre de gen, va renunţa la colaborarea cu orice societate de distribuţie care se va alinia la asemenea cereri aberante din partea Acces Press. Altfel spus, societăţile de distribuţie care vor da curs somaţiei Acces Press şi nu vor mai vinde revista Kamikaze nu vor mai putea comercializa produsele Adevărul Holding, inclusiv cărţi şi DVD-uri", mai precizează publisherul.

Potrivit unui comunicat dat publicităţii, luni, de echipa revistei Kamikaze, decizia Acces Press, reţea deţinută de Grupul Editorilor şi Difuzorilor de Presă (GDEP), este un abuz împotriva libertăţii presei.

"Reţeaua de difuzare a presei Acces Press, controlată de Sorin Ovidiu Vântu, a interzis comercializarea revistei Kamikaze. Ordinul către chioşcuri, transmis de administratora reţelei, Liliana Spiridon, sună sec şi abuziv: «Începând cu data prezentei, vă aducem la cunoştinţă că este interzisă comercializarea în cadrul reţelei Acces Press a revistei Kamikaze»", se arată în comunicatul Kamikaze.

Pe de altă parte, printr-un comunicat dat publicităţii, administratorul reţelei Acces Press, Liliana Spiridon, precizează că este vorba doar de o "suspendare temporară (a distribuţiei revistei Kamikaze, n.r.), până la reglemenarea aspectului comercial".

"Deoarece distribuţia revistei Kamikaze s-a făcut fără informarea prealabilă şi stabilirea condiţiilor comerciale cu G.E.D.P. S.A, am suspendat temporar vânzarea până la reglementarea aspectului comercial şi introducerea acesteia în catalogul Acces Press. În prezent, aşteptăm să fim contactaţi de către reprezentanţii revistei Kamikaze pentru soluţionarea reciproc avantajoasă a distribuţiei prin reţeaua Acces Press", se arată în comunicat.

Mai mulţi jurnalişti ai săptămânalului Academia Caţavencu, editat de grupul Realitatea-Caţavencu, au anunţat, la începutul lui martie, că părăsesc redacţia. La două săptămâni, ei au anunţat lansarea unei noi reviste - Kamikaze, care apare în fiecare miercuri.

Printre jurnaliştii care au decis să plece de la Academia Caţavencu se numără Cătălin Prisăcariu, Marius Borţea, redactor-şef, Gabriel Drogeanu, secretar general de redacţie, Alexandru Căutiş, Răzvan Cucui, Alexandru Duţu, Daniel Goace, Dragoş Muşat, Mălin Muşatescu, Iulian Tănase, Marian Turosu, Alexandru Vărzaru, Silviu Apostol, Roxana Jipa, Alina Moscalu, Radu Alexandru şi Andrei Manţog.

La Academia Caţavencu au rămas, dintre fondatorii ziarului, Doru Buşcu, Ioan T. Morar şi Eugen Istodor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici