Antena TV Group l-a dat în judecată pe jurnalistul Petrişor Obae

Antena TV Group l-a acţionat în instanţă pe Petrişor Obae, după ce pe site-ul deţinut de jurnalist - paginademedia.ro - au fost publicate mai multe ştiri referitoare la emisiunea "Acces Direct", în care a fost prezentat un material cu Ioana Tufaru, fiica regretatei cântăreţe Anda Călugăreanu.

1042 afişări
Imaginea articolului Antena TV Group l-a dat în judecată pe jurnalistul Petrişor Obae

Petrişor Obae (Imagine: www.paginademedia.ro)

Dosarul prin care societatea Antena TV Group SA l-a acţionat în instanţă pe jurnalistul Petrişor Obae a fost înregistrat în data de 8 februarie 2013 la Tribunalul Bucureşti.

Potrivit site-ului tmb.ro, obiectul cauzei este "acţiune în răspundere delictuală". Primul termen de judecată în acest proces este 4 iunie 2013.

Potrivit site-ului paginademedia.ro, Petrişor Obae nu a primit încă înştiinţarea privind chemarea sa în judecată de către Antena Group SA.

Paginademedia.ro a publicat în 4 februarie un material despre ediţia din aceeaşi zi a emisiunii "Acces Direct", difuzată pe Antenei 1. În emisiunea respectivă a fost prezentat un material cu Ioana Tufaru, în care un reporter al televiziunii şi Adriana Bahmuţeanu îi dădeau lecţii de igienă.

Pe 5 februarie, Paginademedia.ro a publicat lista companiilor ale căror produse au fost promovate în timpul spaţiilor publicitare difuzate în timpul respectivei emisiuni.

Pe 6 februarie, potrivit unui alt material publicat de Paginademedia.ro, compania Avon a anunţat că nu mai doreşte să îşi asocieze numele cu emisiunea "Acces Direct" şi îşi va retrage spoturile din calupurile publicitare difuzate în programul respectiv.

Ulterior, pe 7 februarie, Antena TV Group a anunţat, printr-un comunicat de presă, că îl va acţiona în instanţă pe Petrişor Obae, deţinătorul site-ului paginademedia.ro, "având în vedere prejudiciile de imagine şi materiale" produse Antena TV Group prin "acţiunile de defăimare ale postului de televiziune Antena 1 şi a emisiunii «Acces Direct»".

"Constatăm că acţiunile de defăimare şi manipulare prin mesajele publicate de domnul Obae au depăşit cu mult limita decenţei şi a opiniei jurnalistice echilibrate, fapt pentru care (...) domnul Obae va fi acţionat în judecată pentru prejudiciile produse, valoarea acestora depăşind suma de 500.000 EUR", se spunea în comunicatul Antena TV Group.

În aceeaşi zi, paginademedia.ro şi-a reafirmat poziţia că articolele despre cazul "Acces Direct" au fost "de bună-credinţă şi au avut ca unic scop informarea corectă a publicului fără alte interese decât cel public".

Marţi, 13 februarie, Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat Antena 1 cu 20.000 de lei. Membrii Consiliului au considerat că în emisiunea "Acces Direct" a fost încălcat dreptul la imagine al Ioanei Tufaru, iar publicul a fost dezinformat, întrucât programul respectiv era o ficţiune şi nu un reportaj, aşa cum a fost prezentat.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici