Doi angajaţi ai SRR, suspendaţi în cazul "secvenţei pirat" în care era ironizat Băsescu

Doi angajaţi ai Societăţii Române de Radiodifuziune au fost suspendaţi din funcţii, fiindu-le interzis accesul în sediul Radioului Public, din cauza "secvenţei pirat", în care era ironizat Traian Băsescu, inserată "fraudulos" într-o emisiune difuzată pe 6 decembrie, pe Radio România Actualităţi.

389 afişări
Imaginea articolului Doi angajaţi ai SRR, suspendaţi în cazul "secvenţei pirat" în care era ironizat Băsescu

Teodora Stanciu, preşedintele Asociaţiei Ziariştilor Independenţi din România (AZIR) (Imagine: Mediafax Foto)

Anunţul a fost făcut vineri, de către Teodora Stanciu, preşedintele Asociaţiei Ziariştilor Independenţi din România (AZIR), în cadrul unei dezbateri cu tema "Comportamente jurnalistice în perioada alegerilor prezidenţiale. Cazul SRR", organizată de AZIR şi Grupul pentru Dialog Social (GDS).

Pe 6 decembrie 2009, în cadrul emisiunii "Iarba verde de acasă", realizată de Gheorghe Verman şi difuzată pe postul Radio România Actualităţi, a fost intercalată, în jurul orei 6.14, o secvenţă sonoră piratată, în care candidatul PDL la Preşedinţie, Traian Băsescu, era ironizat.

Teodora Stanciu a precizat că doi regizori tehnici ai SRR au fost sancţionaţi înainte ca o comisie de anchetă să dea vreun rezultat în acest caz, celor doi fiindu-le interzis, de o săptămână, accesul în sediul Radioului Public.

"Maria Ţoghină (preşedintele-director general al SRR, nr.) a declarat că spotul nu ar fi putut fi difuzat la radio fără implicarea cuiva din redacţie, astfel directorul tehnic şi cel editorial riscă demiterea. Nu s-a întâmplat aşa. Sancţiunea au primit-o doi «prăpădiţi» de regizori tehnici, care lucrau întâmplător la această oră în cabină. Ei se numesc Nicu Tănase şi Florin Ielcean. Celor doi li s-a interzis intrarea în Radiodifuziune. Au întrebat în baza cărui ordin nu îşi pot exercita drepturile la muncă, ofiţerul de serviciu răspunzând că nu le poate arăta acest ordin. Ei stau de o săptămână acasă. Comisia face această anchetă. Nu ştiu din cine este alcătuită (comisia, nr.), nu ni se spune", a precizat Stanciu.

De asemenea, ea a citit din Regulamentul intern al SRR, conform căruia "sancţiunile disciplinare se aplică numai după cercetarea prealabilă a faptei ce constituie abatere, ascultarea salariatului în cauză şi verificarea probelor aduse de acesta în apărarea sa de către persoana sau comisia însărcinată în acest sens". În plus, Teodora Stanciu a susţinut că Maria Ţoghină a încălcat regulamentul intern al SRR şi a avut o atitudine "discreţionară".

Ea a mai menţionat că va face o solicitare către Comisiile parlamentare de Cultură în acest caz.

Prezent la dezbatere, Andrei Alexandru, membru în Consiliul de Administraţie al SRR, a spus că, în şedinţa de pe 6 decembrie, CA-ul Radioului Public s-a opus propunerii Mariei Ţoghină de sancţionare a angajaţilor în lipsa unei anchete, decizia de suspendare a celor doi aparţinând preşedintelui-director general al Radioului Public.

"Toţi membrii Consiliului de Administraţie, în afară de doamna Maria Ţoghină, am fost de acord că nu trebuie suspendate mai multe persoane, ci să beneficieze toţi angajaţii SRR de prezumţia de nevinovăţie. Dar doamna director general a avut dreptate, face parte din atribuiţiile ei în calitate de director general să suspende pe cine consideră, asumându-şi răspunderea în faţa legii pentru această măsură şi, prin urmare, domnia sa a suspendat mai multe persoane cu funcţie de conducere. (...) Dânsa şi le-a asumat (suspendările, n.r.) din motive de prudenţă sau ca să demonstreze că s-a luat o măsură foarte drastică, ca să nu se mai repete în viitor", a precizat Andrei Alexandru.

De asemenea, el a spus că în primă fază au fost suspendate trei-patru persoane "cu funcţii de conducere", în afara celor doi regizori tehnici de emisie, ulterior revenindu-se asupra deciziei.

Unii dintre angajaţii Radioului Public prezenţi la dezbatere au declarat că, din comisia care anchetează cazul "secvenţei pirat", face parte şi şeful departamentului de care aparţine emisiunea în care a fost difuzată înregistrarea.

Andrei Alexandru nu a comentat această informaţie, precizând că CA va primi un raport al comisiei de anchetă, dar şi un raport al Inspectoratului General al Poliţiei Române, care a declanşat cercetări, prin Serviciul Criminalitate Informatică, pe baza căruia vor fi luate deciziile de sancţionare ulterioare.

"Comisia va termina ancheta care va fi făcută ca la carte, cu rezultate inatacabile, şi imediat ce vom ajunge la nişte concluzii le vom da publicităţii pentru că este în interesul radioului să arate că a fost un accident", a mai spus Andrei Alexandru.

Pe de altă parte, contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Radioului Public au declarat că managementul SRR îşi rezervă dreptul de a nu face comentarii sau declaraţii care ar putea împiedica bunul mers al investigaţiilor demarate în acest caz.

"Managementul SRR a demarat toate procedurile legale pentru identificarea cauzelor incidentului şi a celor responsabili de producerea acestuia. Până la încheierea cercetărilor, care se desfăşoară conform procedurilor legale, managementul SRR îşi rezervă dreptul de a nu face comentarii sau declaraţii care ar putea împiedica bunul mers al investigaţiilor ce se desfăşoară atât în interiorul SRR, cât şi de către specialiştii IGPR - Secţia Combaterea Criminalităţii Informatice", au declarat reprezentanţii SRR.

Pe postul Radio România Actualităţi a fost difuzat, pe 6 decembrie, de la ora 6.14, un spot însoţit de comentariile realizatorului emisiunii "Iarba Verde de acasă", Gheorghe Verman".

În spot se regăsesc afirmaţii făcute de o voce care o imită pe cea a lui Traian Băsescu, candidatul PDL la Preşedinţie, şi care spune printre altele, "Ho, ho, ho... am ţepuit, am păcălit" şi "În maxim cinci minute de la vot, voi demisiona din funcţie".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici