Future Shorts - un eveniment ce încearcă să schimbe percepţia despre media şi scurtmetraje

"Suntem foarte mândri că Future Shorts este prezent şi în România, această lansare fiind una dintre cele mai importante de anul acesta", a spus Fabien Rigall, directorul creativ al festivalului de scurtmetraje Future Shorts.

23 afișări
Imaginea articolului Future Shorts - un eveniment ce încearcă să schimbe percepţia despre media şi scurtmetraje

Future Shorts - un eveniment ce încearcă să schimbe percepţia despre media şi scurtmetraje

Future Shorts 2008-2009, festival internaţional care promovează şi premiază scurtmetraje independente, se va lansa, vineri, la Bucureşti, sponsorul evenimentului fiind Vodafone România, în parteneriat cu Asociaţia Oricum şi Feeder.

"Suntem încântaţi că Future Shorts este prezent în România, pentru că românii câştigă din ce în ce mai multe premii în lume şi vrem să ştim care este secretul lor şi să împărtăşim cultura lor la nivel global. Future Shorts s-a lansat în 2003 şi în 2008 este prezent în 25 de ţări, urmând ca, până în 2009, să fie lansat în alte cinci ţări, printre care Iran. Suntem interesaţi ca fiecare ţară care implementează acest concept să îşi păstreze identitatea şi cultura. Suntem mândri că Future Shorts este prezent şi în România, această lansare fiind una dintre cele mai importante de anul acesta", a mai spus Fabien Rigall.

Acesta a precizat, de asemenea, că festivalul încearcă să schimbe percepţia despre ceea ce înseamnă media şi scurtmetrajele.

"Filmul este un canal media foarte important şi foarte puternic, capabil să transmită mesaje, iar Future Shorts are ca punct forte faptul că facilitează un schimb cultural la nivel global", a spus Rigall.

La rândul său, David Perrota, Senior Director la departamentul de Consumer Experience al Vodafone România, a declarat că este pentru prima oară, la nivel global, când Vodafone se implică într-un festival care durează un an întreg.

"Ne place foarte mult acest festival, deoarece se potriveşte cu brandul nostru şi cu sloganul companiei, «Trăieşte fiecare clipă». De asemenea, ne place Future Shorts pentru că fuzionează muzica şi filmele în locaţii neconvenţionale. Vodafone intenţionează să scoată elementul fix, pe care în mod tradiţional îl presupune cinematografia, şi să îl transforme într-un concept mobil", a precizat Perrota.

Pe de altă parte, Robert Crângaşu, directorul Future Shorts 2008-2009 este de părere că acest festival este o ocazie excelentă de promovare a producţiilor cinematografice româneşti.

"Cineaştii români au şansa ca filmele lor să fie distribuite peste tot în lume şi să fie văzute de un public foarte vast. Evenimentele din Bucureşti vor fi, de asemenea, secondate de evenimente care vor avea loc la Cluj, Timişoara şi Iaşi", a declarat Crângaşu.

Festivalul de scurtmetraje include două secţiuni: "Cursa pe bandă" - dedicată producţiilor de maxim 20 de minute, realizate cu o cameră obişnuită - şi "Cursa mobilă" - secţiune oferită de Vodafone, dedicată scurtmetrajelor realizate cu telefonul mobil.

Juriul, compus din regizorul Tudor Giurgiu, producătorul Ada Solomon, actorul Dragoş Bucur şi alţi reprezentanţi ai industriei cinematografice, va selecta din producţiile înscrise, în fiecare lună, câte trei scurtmetraje, care vor fi prezentate în cadrul evenimentelor Future Shorts din Capitală şi din ţară. Pe de altă parte, publicul va avea ocazia să voteze prin SMS şi prin serviciul Vodafone live! producţia favorită, care va intra în finală.

Marele câştigător va fi premiat cu o excursie la Londra, în cadrul căreia va întâlni un regizor celebru. De asemenea, câştigătorul va semna un contract de distribuţie cu Future Shorts.

Festivalul debutează vineri, începând cu ora 20.30, la Galeriile Artexpo ale Muzeului de Artă Contemporană (Teatrul Naţional Bucureşti, etajul 3, n.r.), cu un eveniment ce combină cinematografia, muzica şi efectele vizuale speciale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici