Grupul Murdoch: Les Hinton - directorul filialei Dow Jones a demisionat

Rupert Murdoch, patronul grupului News Corp, a anunţat vineri că Les Hinton, directorul general al societăţii Dow Jones, una dintre filialele americane ale acestui grup, a demisionat.

167 afişări
Imaginea articolului Grupul Murdoch: Les Hinton - directorul filialei Dow Jones a demisionat

Grupul Murdoch: Les Hinton - directorul filialei Dow Jones a demisionat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Les Hinton, care este şi directorul publicaţiei Wall Street Journal, a fost între anii 1995 şi 2007 preşedintele filialei britanice a grupului, News International, al cărui director general Rebekah Brooks a demisionat cu câteva ore mai devreme, vineri, în urma scandalului declanşat de interceptările telefonice, ce a condus la închiderea uneia dintre cele mai importante publicaţii ale trustului, tabloidul News of the World.

"Am văzut sute de articole despre greşelile profesionale, reale şi presupuse, comise în timp ce eram preşedintele executiv al News International şi director al companiei", a declarat Les Hinton, într-un comunicat de presă.

"Durerea cauzată unor oameni nevinovaţi este de neimaginat. Faptul că eu nu eram la curent cu ceea ce se pare că s-a produs este lipsit de importanţă şi, ţinând cont de circumstanţe, consider că este o decizie bună ca eu să demisionez de la News Corp şi îmi cer scuze faţă de acele persoane care au fost rănite de acţiunile publicaţiei News of the World", a adăugat Les Hinton.

"Când am părăsit News International în decembrie 2007, credeam că elementele negative din News of the World au fost eliminate, că au fost învăţate câteva lecţii importante şi că integritatea jurnalistică a fost restaurată", a spus Hinton.

Hinton a negat, totodată, că ar fi oferit mărturii mincinoase în faţa comisiilor parlamentare britanice care l-au audiat pe această temă în martie 2007 şi septembrie 2009.

Acest nou episod din scandalul News Corp a avut loc într-o perioadă în care însuşi Rupert Murdoch şi-a prezentat, vineri, o serie de scuze inedite, iar protejata lui Rebekah Brooks, în vârstă de 43 de ani, şi-a prezentat demisia.

Rebekah Brooks, înainte de a conduce News International, a coordonat activitatea redacţiilor a două tabloide britanice din acest grup, The Sun şi, mai ales, săptămânalul News of the World, bănuit că a interceptat telefoanele mobile a circa 4.000 de persoane - politicieni, membri ai familiei regale şi rude sau apropiaţi ai familiilor soldaţilor ucişi în Irak şi Afganistan.

Anunţând demisia lui Les Hinton, în vârstă de 67 de ani, Rupert Murdoch i-a adus un omagiu celui care a fost colaboratorul său timp de peste 52 de ani în cadrul grupului de presă în care acesta a debutat la vârsta de 15 ani: "Faptul că această epocă are parte de un sfârşit imprevizibil, profesional şi nu personal, reprezintă un motiv de mare tristeţe pentru mine".

Rupert Murdoch a plasat în 2007 doi dintre colaboratorii lui apropiaţi din Marea Britanie în fruntea grupului Dow Jones, pe care tocmai îl cumpărase. Robert Thomson, fostul redactor-şef al publicaţiei Times din Londra, este în continuare directorul departamentului de informaţii din cadrul publicaţiei Wall Street Journal.

"În timp ce Les Hinton a condus Dow Jones, Wall Street Journal a devenit primul ziar din Statele Unite", se afirmă în acelaşi comunicat, care creditează această publicaţie cu "lansarea unor iniţiative care au mărit aria de acoperire a ziarului, inclusiv cu subiecte despre metropola newyorkeză şi cu subiecte la rubrica «societate», prin lansarea WSJ Weekend şi WSJ Magazine". Grupul a menţionat, totodată, succesul de care se bucură pe internet, dar şi "dezvoltarea activităţii profesionale, inclusiv a companiilor Dow Jones Newswires şi Factiva".

Grupul Dow Jones va fi condus de acum înainte de Todd Larsen, a doua persoană în ierarhia companiei, care va avea funcţia de preşedinte, a cărui activitate va fi plasată sub responsabilitatea directă a directorului executiv al News Corp, Chase Carey.

Magnatul Rupert Murdoch prezintă scuze, într-o scrisoare care a fost publicată sâmbătă în presa britanică, pentru scandalul interceptărilor telefonice în care este implicat fostul tabloid News of The World, informa vineri Sky News. "Activitatea News of the World era de a le cere socoteală altora. Dar a eşuat când a trebuit să dea el socoteală", scrie Rupert Murdoch într-un material intitulat "Ne pare rău".

"Ne pare foarte rău pentru neregulile comise. Ne pare rău pentru durerea suferită de persoanele afectate. Regretăm că nu am acţionat mai rapid pentru a rezolva aceste probleme. Sunt conştient că scuzele nu sunt suficiente. În următoarele zile, vom lua măsuri concrete pentru a rezolva aceste probleme şi vom lua măsuri pentru daunele provocate", a subliniat Rupert Murdoch.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici