Inna, ambasador al campaniei Cartoon Network anti-bullying: Nu-mi plăcea să mi se spună "pitica"

Cântăreaţa Inna a declarat că în tipul şcolii colegii i se adresau cu apelativul "pitica" din cauza înălţimii sale, artista făcând această dezvăluire în cadrul lansării celei de-a doua ediţii a campaniei "CN Clubul Prieteniei", derulată de Cartoon Network împreună cu Asociaţia "Telefonul Copilului".

580 afișări
Imaginea articolului Inna, ambasador al campaniei Cartoon Network anti-bullying: Nu-mi plăcea să mi se spună "pitica"

Inna, ambasador al campaniei Cartoon Network anti-bullying: Nu-mi plăcea să mi se spună "pitica" (Imagine: Mihai Marginean/Mediafax Foto)

Campania îşi propune să încurajeze în continuare copiii şi tinerii din România să spună stop fenomenului bullying şi se desfăşoară sub sloganul "Fii prietenos, nu răutăcios!".

Fenomenul bullying înseamnă să fii jignit, lovit, rănit, exclus sau umilit. Se poate întâmpla oricui, la orice vârstă şi în orice loc: la şcoală, în parc, în timpul antrenamentului, pe stradă şi chiar online.

Inna a spus că s-a alăturat iniţiativei derulate de Cartoon Network şi Asociaţia "Telefonul Copilului" pentru că "toţi ştim ce înseamă să fii agresat".

"Te trezeşti dimineaţa şi nu mai vrei să mergi la şcoală pentru că ştii ce te aşteaptă. Este o problemă reală cu care se confruntă copiii din România. Sfatul meu pentru cei mici: dacă sunt agresaţi sau dacă ştiu pe cineva care este, trebuie să îşi amintească faptul că nu este vina lor şi că nu sunt singuri. Agresiunea nu este acceptată sub nicio formă şi nu este nicio ruşine să vorbească despre asta sau să ceară ajutorul unei persoane de încredere", a declarat Inna, care este ambasadoarea campaniei "Clubul Prieteniei Cartoon Network".

În cadrul evenimentului de lansare a acestei campanii, care a avut loc luni, la Bucureşti, Inna a povestit că în timpul şcolii colegii săi îi puneau porecle legate de înălţimea cântăreţei: "Eu sunt foarte mică (aproximativ 1,60 metri, n.r.) şi colegii obişnuiau sa-mi spună «Piti» sau «Pitica»... şi eram oarecum deranjată".

Inna a susţinut că apelativul "Piti" nu-i displacea, spre deosebire de "Pitica". Aceasta din urmă i se părea cântăreţei o denumire cu o încărcătură jignitoare spre deosebire de Piti, care pare mai mult un alint.

Totodată, Inna este de părere că este foarte important mediul familial din care pleacă şcolarul şi că familia este, în primul rând, cea care trebuie să îl facă pe copil să se simtă acceptat, să nu aibă complexe care ţin de aspectul fizic.

Referitor la motivul pentru care s-a alăturat acestei campanii, Inna a spus: "Îmi place să fac şi altceva, în afară de faptul de a cânta (...) Îmi place să cred că mai presus de tot, talentul meu e de face oamenii fericiţi, indiferent de modalitate". Aceasta a adăugat că iubeşte copiii şi că se simte ca un copil, deşi anul acesta împlineşte 30 de ani.

La evenimentul de lansare a campaniei naţionale anti-bullying au mai participat Laura Dumitrescu, Marketing & PR Executive al Cartoon Network Romania, Bulgaria & Balkans, şi Cătălina Florea, directorul executiv al Asociaţia "Telefonul Copilului".

Cătălina Florea a declarat că această campanie le-a oferit oportunitatea de a aduna mai multe informaţii cu privire la un fenomen grav. "În România, bullying-ul între copii începe încă de la grădiniţă", a spus Florea.

Ea a explicat că vârsta fragedă a acestor copii nu le permite să perceapă şi să recunoască hărţuirea de tip emoţional, ci doar pe cea de tip fizic. "Poate pare greu, mai ales pentru un părinte, să îşi imagineze vocea şi durerea unui copil de grădiniţă sunând la Telefonului Copilului şi cerând ajutor împotriva unor situaţii pe care nu le înţelege. Însă, din păcate, înregistrăm astfel de cazuri din ce în ce mai des. Alături de autorităţi şi, mai ales, de părinţi, trebuie să acţionăm acum. Niciun copil nu trebuie să îşi petreacă aceşti ani, despre care mulţi adulţi îşi amintesc cu drag, altfel decât jucându-se şi învăţând", a mai spus Cătălina Florea.

Directorul Executiv al Asociaţiei "Telefonul Copilului" a vorbit despre apelurile primite în lunile ianuarie şi februarie. "În primele două luni ale anului 2016, la linia telefonică gratuită dedicată copiilor 116.111, a fost înregistrat un număr de 51 de situaţii care au făcut referire la fenomenul bullying, faţă de 37 înregistrate în primele două luni ale anului 2015", a mai spus Cătălina Florea.

Din analiza statistică a apelurilor înregistrate în primele două luni ale anului 2016 au rezultat următoarele procente: 50,98% dintre apeluri au făcut referire la bullying relaţional (intimidare, denigrare, izolare, umilire), 29,41% - bullying fizic, 17,65% - bullying verbal şi 1,96% bullying online.

Forma de bullying fizic şi relaţional sunt asociate, în general, cu categoria de gen masculin, în timp ce forma de bullying verbal cu categoria de gen feminin. În aceste două luni, au apelat la telefonul 116.111 un procent de 52,94 - băieţi şi 47,06% fete. Cei mai mulţi apelanţi au fost băieţii din categoria de vârstă 16 - 18 ani (45,10%), urmând fetele cu vârsta între 10 şi 12 ani (29,41%), apoi fetele din categoria de vârstă 16 - 18 ani (17,65%) şi băieţii din categoria de vârstă 13 - 15 ani (7,84%).

Efectele abuzului de tip bullying sunt grave din punct de vedere psihic. Iar această hărţuire care există în spaţiul public sau în şcoli, când agresori pot fi proprii colegi sau profesori, pot determina - în afară de scăderea atenţiei, a motivaţiei şi a ambiţiei privind învăţătura - depresii şi tulburări de comportament (50,98%), dezvoltarea unor stări anxioase (27,45%), excludere şi dificultate în relaţionare cu adolescenţi de aceeaşi vârstă (17,65%) şi cel mai grav, gânduri suicidare - aproximativ 4% (3,92%).

Auzind aceste procente, Inna a subliniat ideea că cel mai grav aspect este reprezentat de acele 4 procente de copii care gândesc: "nu mă înţelege nimeni; eu mă sinucid".

Cântăreaţa şi-a exprimat speranţa privind renunţarea la sentimentul de ruşine, în cazul copiilor agresaţi. "Sper să înţeleagă copiii că nu trebuie să le fie ruşine. Ideea de a fi ascultat contează", a mai spus Inna.

Aceasta a menţionat ca va publica informaţii despre campanie pe conturile sale de Facebook, Instagram şi Twitter. De asemenea, cântăreaţa a spus că va prezenta această campanie şi la Şcoala Nr. 4 din Neptun, pe care a absolvit-o.

Pe de altă parte, Cătălina Florea a mai spus că, potrivit unui studiu realizat pe 2.000 de copii, aproximativ jumătate dintre aceştia (46%) sunt sau au fost la un moment dat victime ale bullying-ului, în timp ce doar o treime dintre victime cer ajutorul părinţilor. De asemenea, copiii susţin că acest fenomen nu este recunoscut în şcoli.

Florea a adăugat ca asociaţia pe care o reprezintă a dezvoltat un ghid educaţional pentru copii, dar şi unul pentru profesori, însă nu există fonduri suficiente astfel încât să fie distribuit în toate unităţile de învăţământ. "Avem materialul brut pe care îl putem multiplica, iar cu ajutorul Ministerului Educaţiei, ar putea ajunge în toate şcolile", a mai spus aceasta.

Întrebată dacă în astfel de cazuri de hărţuire există părinţi care s-au adresat poliţiei, ea a confirmat: "Există un caz în care s-a făcut plângere la poliţie (...) Şi astfel două fete au fost condamnate la doi ani de închisoare fără executare". De asemenea, ea a menţionat cazul unui copil spitalizat şi cel al unui copil "ucis cu sânge rece pe stradă".

Prima ediţie a acestei campanii a fost lansată anul trecut, avându-l ca ambasador pe cântăreţul Alex Velea. Pe parcursul acestui an, Cartoon Network desfăşoară campania "CN Clubul Prieteniei" şi în alte ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA). Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying şi hărţuire pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei. Tot aici, ei pot viziona videoclipuri animate şi mesajul Innei.

Aproape 500 de copii din România au beneficiat de consiliere în urma apelului la 116.111, în cadrul campaniei naţionale "Cartoon Network Clubul Prieteniei" derulate anul trecut.

Numărul cazurilor de bullying semnalate de băieţi în 2015 la Telefonul Copilului a crescut de 20 de ori, comparativ cu 2014, de la 25 de cazuri în anul 2014 la 534 de cazuri în anul 2015. Majoritatea celor afectaţi de fenomenul bullying este formată din copii cu vârsta între 12 - 17 ani.

Deoarece fenomenul bullying afectează copiii din întreaga ţară, Cartoon Network colaborează cu Asociaţia "Telefonul Copilului", unul dintre cele mai importante ONG-uri din România, care abordează problemele acestora. Asocierea are scopul de a informa despre bullying şi de a oferi consiliere şi ajutor celor care au nevoie. Bullying-ul rămâne una dintre cele mai importante probleme în rândul copiilor cu vârste cuprise între 12 şi 17 ani.

Inna apare în spotul campaniei Cartoon Network. Acţiunea include şi o serie de clipuri animate care se adresează atât copiilor care sunt afectaţi de fenomenul bullying, cât şi celor care sunt agresivi sau celor care sunt simpli observatori. Copiii afectaţi direct sau indirect de fenomenul bullying beneficiază de consiliere din partea unor persoane cu experienţă în abordarea acestor probleme pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei.

Cartoon Network este o televiziune pentru copii care difuzează seriale de animaţie. Televiziunea este disponibilă în 26 de limbi, în 25 de versiuni separate din 166 de ţări şi în 260 de milioane de case din întreaga lume. Cartoon Network este operat de Turner Broadcasting System, Inc., o companie a Time Warner.

Asociaţia "Telefonul Copilului", cu o experienţă de 13 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional, zilnic, între orele 08:00 - 24:00. Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116.111, număr armonizat european. Apelul este oferit gratuit de Telekom România. În perioada 21 noiembrie 2001 - 31 ianuarie 2015, un număr total de 2.073.366 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia "Telefonul Copilului", iar dintre acestea au fost identificate 52.133 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici