Intact spune că nu cedează "şantajului" RCS, care a cerut acordul de a difuza gratuit Antena 1 şi 3

Grupul Intact a transmis, într-un comunicat, că nu cedează "şantajului" RCS, care sâmbătă a cerut public Antena Group acordul de a retransmite gratuit Antena 1 şi 3 pe Digi, precizând că operatorul de cablu plăteşte milioane de euro anual pentru a retransmite alte canale cu audienţe nesemnificative.

999 afişări
Imaginea articolului Intact spune că nu cedează "şantajului" RCS, care a cerut acordul de a difuza gratuit Antena 1 şi 3

Intact spune că nu cedează "şantajului" RCS, care a cerut acordul de a difuza gratuit Antena 1 şi 3 (Imagine: Shutterstock)

"Intact Media Group consideră RCS&RDS integral răspunzător pentru privarea telespectatorilor şi abonaţilor săi de programele Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia şi GSP TV. RCS nu a respectat nici cele mai elementare norme de conduită comercială, ignorând cu rea credinţă solicitările Intact Media Group de a ajunge la un acord şi luând decizia intempestivă de a scoate din grila de programe de pe satelit posturile Intact cu o zi înainte de termenul stabilit pentru negocierea condiţiilor comerciale privind retransmisia. RCS&RDS a ales cu rea voinţă să întrerupă discuţiile, făcând abuz de forţă, încălcând grav interesele abonaţilor şi contractele încheiate cu aceştia", se spune într-un comunicat remis MEDIAFAX, sâmbătă noaptea, de către Intact Media Group.

Intact susţine că RCS a încasat sute de milioane de euro din abonamentele încheiate cu telespectatorii, "sume de bani care au fost învestite în posturi proprii de televiziune închise după şase luni de la lansare, sfidând astfel interesele clienţilor".

Potrivit comunicatului, RCS&RDS "plăteşte în mod constant sume de zeci de milioane de euro anual pentru retransmisia a zeci de posturi cu audienţe nesemnificative", însă încearcă să obţină difuzarea gratuită a televiziunilor Antena Group, care înregistrează audienţe importante. "RCS&RDS încasează astfel sume mari de la telespectatorii televiziunilor Intact şi îi foloseşte pentru a-şi finanţa propriile posturi lansate din interese politice", susţine Intact Media Group.

Totodată, Intact Media Group solicită RCS&RDS să facă publice sumele de bani pe care le plăteşte pentru retransmisia televiziunilor din grila de programe. "În acest fel, publicul se va convinge de reaua credinţă şi maniera abuzivă pentru RCS o are faţă de posturile româneşti cu audienţă semnificativă în dauna interesului legitim al telespectatorilor", se mai spune în comunicat.

"Utilizând tehnici de manipulare folosite de actuala putere, RCS dezinformează grosolan publicul şi îl utilizează ca element de presiune asupra Intact în încercarea de a justifica acţiunea cu conotaţii politice de scoatere în special a programelor Antena 1 şi Antena 3 de pe platforma Digi", mai spune Intact Media Group.

Reacţia Intact Media Group a venit după ce sâmbătă RCS&RDS a cerut public Antena Group acordul de a retransmite gratuit posturile Antena 1 şi Antena 3 pe Digi, pentru a le oferi abonaţilor fără plată suplimentară. "Antena Group a somat RCS&RDS să înceteze difuzarea prin satelit a canalelor 'Antena', dacă nu achită o taxă anuală de peste 7 milioane de euro. Data limită pentru cererea Antena Group era 20 aprilie 2012, ora 00.00", se spunea în comunicatul RCS&RDS.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici