O carte pe zi: „Y: popular culture & identitate", de Andreea Mitan

O cercetare şi o carte despre legătura dintre muzică şi identitate în lumea de azi, în special a tinerilor.

181 afişări
Imaginea articolului O carte pe zi: „Y: popular culture & identitate", de Andreea Mitan

O carte pe zi: „Y: popular culture & identitate", de Andreea Mitan

Andreea Mitan este lector în cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative şi cercetător în cadrul Centrului de Cercetare în Management, specializată în domeniul comunicării şi al marketingului. În 2014 a obţinut titlul de doctor în ştiinţele comunicării, cu o teză despre identitatea tinerilor şi preferinţele lor muzicale. Interesele sale de cercetare gravitează în jurul conexiunilor dintre marketing, produsele popular culture şi lucrul cu audienţele formate din tineri (digital natives, generaţia Y). Teza de doctorat s-a transformat în cartea de faţă.

Este autoarea primei lucrări academice româneşti pe teme de music marketing, „În top - 7 modele de marketing în muzică” (Galaţi University Press, 2016), şi a primit în 2016, din partea Tritonic, un best-seller award pentru volumul „Ghid esenţial de promovare” (2015), al cărei co-autoare este. Începând cu anul 2007 lucrează ca expert în marketing în cadrul mai multor proiecte naţionale şi internaţionale, pe teme din sfera antreprenoriatului şi a culturii. În perioada 2013-2018 a coordonat mai multe programe masterale în cadrul SNSPA şi în 2016 a predat cursuri de music marketing la VIVES University College din Belgia.
„Muzica a fost firul roşu al identităţii familiei mele în ultimele două secole. A cânta înseamnă pentru noi a transmite mai departe ceea ce contează şi ceea ce nu se poate pierde: valorile. Ceea ce ne spune cum e bine să trăieşti. Ne tragem din prea multe locuri ca să putem afirma că ADN-ul sau zona geografică în care locuim pentru moment înseamnă mare lucru. Aşa am ajuns să cercetez rolul muzicii în construirea identităţii personale. Explorez în paginile lucrării pe care o citeşti relaţia dintre cultură şi identitatea personală, concentrându-mă pe legătura dintre preferinţele muzicale şi identitatea personală a tinerilor români.
Cine sunt eu? Asta mi-am propus să descopăr când mă pregăteam să scriu. Au venit neinvitate lângă mine fantome din familie, un spiriduş cu tichie verde pe care l-au cunoscut şi Fraţii Grimm, zânele care m-au ursit şi ielele. Din seri de martie, când începuseră să cânte păsările, şi până în duminicile de august, când limbile soarelui arseseră în mare parte frunzele, toţi mi-au cântat şi mi-au spus poveşti.”

În prefaţa sa, profesorul Dumitru Borţun se arată entuziasmat de noutatea şi originalitatea cărţii Andreei Mitan. „Din câte ştiu, este prima lucrare referitoare la popular culture şi, totodată, la contextul relaţia acesteia cu identitatea unei generaţii. În al doilea rând, autoarea propune o nouă abordare a acestei realităţi sociale: abordarea bazată pe date de cercetare empirică şi analiză de conţinut: un studiu al orientărilor de valoare ale generaţiei digital natives, combinat cu un studiu al obiceiurilor de consum muzical, al preferinţelor muzicale şi al motivaţiilor preferinţelor.”

Andreea Mitan - "Y: popular culture & identitate". Prefaţă de prof. univ. dr. Dumitru Borţun. Editura Tritonic, colecţia Comunicare Media. 254 pag.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici